Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

Ο Ικαριώτικος Παλμός..“η Προεσπέρα”


https://www.youtube.com/channel/UC0xMOgTH6nnLn-hnRV_dxjw                                                                                                                                                            “η Προεσπέρα”                                                           Το χωριό Προεσπέρα βρίσκεται στη δυτική Ικαρία, λίγα χιλιόμετρα βορειότερα από τους Κουνιάδους. Ετυμολογικά η λέξη ‘προ+εσπέρα’, σημαίνει ‘προς τη δύση’.Εμείς την λέμε Προησπέρα "Ο  τόπος που βγάζει  το ΚαλύτεροΟΟΟΟΟΟΟ Κρασί  της Ικαρίας "!
Οινοποιείο Κώστα Τσαντίρη 

Φθινόπωρο στις Ράχες!

Καστανιές
Άγιος Πολύκαρπος
Καστανιές
Άγιος Πολύκαρπος
Χριστός

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ VIDEO GAMES ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ

  
   Ο όρος video games αναφέρεται σε κάθε τύπου ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα οποία υπάρχουν πλέον σε κάθε σπίτι που διαθέτει μια συσκευή με οθόνη και πληκτρολόγιο (κινητό, κονσόλες, υπολογιστές). Υπάρχουν πολλοί τύποι παιχνιδιών όπως παιχνίδιαpuzzle, περιπέτειας και άλλα. Οι βασικοί χρήστες των video games είναι τα παιδιά και οι έφηβοι, διότι η κινούμενη εικόνα και το εικονικό περιβάλλον διεγείρουν τη φαντασία τους. 
     
   Αναμφίβολα, λοιπόν, τα video games και η συχνή χρήση τους από τα παιδιά, αποτελούν μια πραγματικότητα, καθώς τους αρέσει να παίζουν και να περνούν ευχάριστα την ώρα τους, ένα γεγονός που επιφανειακά δεν παρουσιάζει κάποια επικινδυνότητα.                   
      Η χρήση με μέτρο τέτοιων παιχνιδιών, μπορεί να επιφέρει αρκετά θετικά αποτελέσματα στο παιδί, βοηθώντας το να αναπτύξει αρκετές δεξιότητες και να καλλιεργήσει τη φαντασία του. Συμβάλει στην ανάπτυξη και στη βελτίωση κάποιων γνωστικών δεξιοτήτων όπως:
  • τη συγκέντρωση της προσοχής,
  • την παρατηρητικότητα,
  • τον οπτικοκινητικό συντονισμό,
  • τη δεξιοτεχνία,
  • την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων,
  • την αύξηση των γενικών γνώσεων,
  • την εξοικείωση με την τεχνολογία.
   Κοιτώντας όμως λίγο καλύτερα το θέμα, εύκολα συνειδητοποιούμε ότι σήμερα η χρήση των video gamesμπορεί να έχει και αρνητικές επιδράσεις στο παιδί. Συγκεκριμένα, τα παιχνίδια που παίζουν σήμερα τα παιδιά έχουν μια σημαντική ιδιαιτερότητα, είναι διαδικτυακά (παίζονται online από υπολογιστή) και υπάγονται στις κατηγορίες M.M.O.R.P.G. (massive multiplayer online roleplaying games-μαζικά, πολλαπλών παιχτών, διαδικτυακά παιχνίδια ρόλων) και R.P.G. (role playing games-παιχνίδια ρόλων). Σε αυτά, ο χρήστης φτιάχνει ένα χαρακτήρα τον οποίο διαχειρίζεται ολοκληρωτικά. Αυτός, συναναστρέφεται με άλλους χαρακτήρες μέσα στο παιχνίδι, δίνοντας έτσι την αίσθηση μιας δυναμικής online κοινωνίας, στην οποία το παιδί  “ζει” παράλληλα, μέσω του χαρακτήρα που έχει φτιάξει. Αυτό επηρεάζει τον τρόπο ζωής του παιδιού και του εφήβου με ποικίλους τρόπους.

    Ένα σημαντικό θέμα που συζητείται αρκετά είναι, το κατά πόσο τα παιχνίδια που περιέχουν βία -και συγκεκριμένα τα παιχνίδια που αναφέρθηκαν- επιδρούν στη συμπεριφορά του παιδιού. Οι απόψεις και τα αποτελέσματα των ερευνών ποικίλουν. Υπάρχει η άποψη πως οι βίαιες συμπεριφορές υιοθετούνται από τα παιδιά λόγω του ότι θέλουν να μιμηθούν τον ήρωα του παιχνιδιού και να αποτελέσουν ένα πρότυπο επιτυχίας (εικόνα του “δυνατού” στο σχολείο ή την παρέα), μέσω μιας βίαιης και παράνομης συμπεριφοράς. Το παιδί, βλέποντας τον ήρωα του παιχνιδιού να γίνεται καλύτερος και πιο δυνατός χρησιμοποιώντας βία και έχοντας παραβατική συμπεριφορά, πιστεύει πως μιμούμενος τον ήρωά του θα έχει τα ίδια αποτελέσματα.

      Μια άλλη άποψη υποστηρίζει πως αυτό σπάνια συμβαίνει γιατί η βίαιη και παράνομη δραστηριότητα αρχίζει και τελειώνει στην διάρκεια του παιχνιδιού, χωρίς να συνεχίζεται ή να υιοθετείται από το παιδί στην υπόλοιπη καθημερινότητά του. Παραμένει λοιπόν στα όρια του παιχνιδιού.

Κάτι επίσης σημαντικό που πρέπει να αναφερθεί, είναι πως μέσω της χρήσης των διαδικτυακών παιχνιδιών/ρόλων, μειώνεται για το παιδί η αξία της επικοινωνίαςμε το πραγματικό του περιβάλλον. Η ενασχόλησή του με το εικονικό περιβάλλον – που έχει όλα τα στοιχεία του πραγματικού, όπως η συνομιλία, συνεργασία, αποτυχίες, επιτυχίες, εξέλιξη – μειώνει την προσπάθειά του να συναναστρέφεται και να επενδύει στις σχέσεις του με την οικογένεια ή τους φίλους.

Όταν το παιδί αφιερώνει τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο του στην onlineκοινωνία των παιχνιδιών αυτών, βιώνοντας από εκεί εμπειρίες και συναισθήματα, οι πραγματικές διαπροσωπικές σχέσεις έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Δεν ασχολείται αρκετά με πολιτιστικές, κοινωνικές ή αθλητικές δραστηριότητες, με συνέπεια να μην εξελίσσεται σε προσωπικό επίπεδο, παρά μόνο στο πλαίσιο της εικονικής/ψεύτικης ζωής “μέσα” στο παιχνίδι.

    Παράλληλα, το παιδί που παίζει πολλές ώρες,  μπορεί να εμφανίσει κάποια κλασσικά χαρακτηριστικά εξάρτησης από τα video-games, όπως το να θέλει να παίζει ακόμη περισσότερο και να μην αρκείται σε μια μετριασμένη και σταθερή χρήση. Επιπλέον, μπορεί να νιώθει άσχημα -κυρίως ψυχικά- όταν δεν παίζει, αφού πλέον θεωρεί ως κύρια δραστηριότητα της ζωής του το παιχνίδι και μέσω αυτού να νοιώθει καλά.



   Μερικά πιθανά ανησυχητικά συμπτώματα είναι:
  • περνά όλο τον ελεύθερο χρόνο του μπροστά στον Η/Υ
  • έχει συχνά πονοκεφάλους και νυστάζει στο σχολείο
  • πέφτει η σχολική του επίδοση
  • παραμελεί το φαγητό του και την προσωπική του υγιεινή
  • προτιμά να παίζει video games απ’ το να δει του φίλους του
  • είναι ευερέθιστος όταν δεν παίζει
      Η εξάρτηση μπορεί να πάρει μεγάλες διαστάσεις, σε βαθμό που το άτομο να χρειάζεται υποστήριξη από επαγγελματίες ψυχικής υγείας ώστε να απεξαρτηθεί. Ενδεικτικά θα μπορούσε να αναφερθεί, η ύπαρξη προγραμμάτων απεξάρτησης από τα online video games στην Ολλανδία και την Ιαπωνία και η περίπτωση του παιδιού στην Ελλάδα που απειλούσε ότι θα αυτοκτονήσει, όταν άκουσε ότι θα του απαγορεύσουν τη χρήση.
Μιλάμε βέβαια για ακραίες περιπτώσεις, που όμως υπάρχουν και δείχνουν ότι η χρήση των video games μπορεί να γίνει κατάχρηση και να επιφέρει αρνητικές συνέπειες.

      Άλλη μια διάσταση του θέματος είναι ότι η έννοια της ψυχαγωγίας αλλάζει. Σ’ αυτό βοηθά και η θετική κυρίως άποψη που έχουν οι γονείς για την ενασχόληση του παιδιού με τον υπολογιστή και το διαδίκτυο. Η κοινωνία σήμερα θεωρεί αναγκαία τη γνώση των νέων τεχνολογιών και οι γονείς θέλουν και αποδέχονται να χρησιμοποιεί το παιδί τους υπολογιστή. Η χρήση όμως, για το παιδί, αφορά κυρίως τα διαδικτυακά παιχνίδια. Έτσι είναι σαν να αφήνουμε το παιδί να παίζει πολλές ώρες, δικαιολογώντας το, σκεπτόμενοι πως εξοικειώνεται με τις νέες τεχνολογίες.

Λαμβάνοντας υπόψιν τις ατομικές και κοινωνικές διαστάσεις που έχει η χωρίς μέτρο χρήση των video games, θα μπορούσαμε να δούμε και κάποιες μεταγενέστερες συνέπειες. Όταν το παιχνίδι γίνεται αυτοσκοπός και η πραγματική ζωή κάτι δευτερεύον, το παιδί θα δυσκολευτεί να αναπτύξει δεξιότητες ώστε:
·        να αντιμετωπίσει δυσκολίες,
·        να κοινωνικοποιηθεί,
·        να αναπτύξει ουσιαστικές σχέσεις με τους γύρω του,
·        να αποκτήσει εμπειρίες και
·        να επιτύχει καινούργια πράγματα στη ζωή του. 

   Ο τρόπος διαπαιδαγώγησης του παιδιού από την οικογένεια, το σχολείο και το υπόλοιπο κοινωνικό περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο στην στάση του παιδιού απέναντι στα video games.

      Η οικογένεια καλό είναι να:
·        ενθαρρύνει  το παιδί να συμμετέχει σε δραστηριότητες που θα το βοηθήσουν να ανακαλύψει τι το ενδιαφέρει και το ψυχαγωγεί,
·        παροτρύνει το παιδί να συναναστρέφεται με ανθρώπους,
·        μάθει το παιδί να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες στις σχέσεις με τους άλλους,
·        επικοινωνεί ουσιαστικά με το παιδί,
·        δίνει αξία στη γνώμη του παιδιού,
·        συζητούν  μαζί του για το πώς μπορεί να  λύσει τα προβλήματά του.

Οι γονείς επίσης θα μπορούσαν:
  • Να ενημερωθούν περισσότερο οι ίδιοι για τα video games.
  • Να έχουν επίβλεψη στην επιλογή του είδους των παιχνιδιών απ’ τα παιδιά τους.
  • Να θέτουν όρια στον χρόνο χρήσης.
   Το σχολείο, ως κύριος χώρος κοινωνικοποίησης και διαπαιδαγώγησης του παιδιού,μπορεί μέσω του τρόπου λειτουργίας του και των δράσεών του να:
  • πληροφορήσει και να ενισχύσει την ουσιαστική επικοινωνία στην οικογένεια και στις σχέσεις μεταξύ των παιδιών,
  • δημιουργήσει ομάδες συζητήσεων μεταξύ μαθητών-γονέων, γονέων-δασκάλων και δασκάλων-μαθητών,
  • δημιουργήσει ένα δίκτυο πληροφόρησης και ενημέρωσης για τη χρήση των video games αλλά και άλλων σύγχρονων θεμάτων,
  • οργανώσει δραστηριότητες που ενισχύουν την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των παιδιών για καινούργια πράγματα και να
  • εμπλουτίσει τις εμπειρίες και τα ερεθίσματα του παιδιού, ενισχύοντας έτσι την αυτοεκτίμησή του και μειώνοντας την επιθυμία του για απομόνωση.

Το internet λοιπόν αποτελεί σίγουρα ένα εργαλείο, ένα παράθυρο στη γνώση, αρκεί να γνωρίζουμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν και να προφυλασσόμαστε. Έτσι, μπορούμε να γευτούμε τις άπειρες δυνατότητές του για την ψυχαγωγία μας και τη μάθησή μας.

   Τα παιχνίδια είναι αυτά που παρέχουν διασκέδαση και συντροφιά για κάποιες ώρες, αντιγράφοντας τη ζωή και την κοινωνία μας και βάζοντας στοιχεία που διεγείρουν τη φαντασία μας.

   Τα video games είναι ένας τρόπος ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης αρκεί να υπάρχει η γνώση για την κατάλληλη χρήση με μέτρο όπως σε όλα τα πράγματα που μας ψυχαγωγούν.

                                                              Ναπολέων Παπαγεωργίου 

Πηγές:

5 + 1 λόγοι να χρησιμοποιούμε κεραλοιφή


1. Το κερί της μέλισσας έχει μαλακτικές ιδιότητες και είναι ιδιαίτερα ενυδατικό.
Έτσι βοηθάει το δέρμα να έχει μία απαλή και ελαστική δομή, χαρίζοντας του την απαραίτητη υγρασία.
2. Περιέχει αντιβιοτικές και αντισηπτικές ουσίες και παρουσιάζει θεραπευτική δράση.
Η κεραλοιφή λοιπόν, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στις επιδερμίδες που παρουσιάζουν ακμή, εξανθήματα και σπυράκια.
3. Το κερί της μέλισσας επίσης, είναι γνωστό για τις αντιφλεγμονώδεις ουσίες που περιέχει. Είναι επομένως πολύ επουλωτικό και βοηθάει στην αντιμετώπιση των πληγών του δέρματος , των εκζεμάτων και σε κάθε είδους δερματοπάθεια.
4. Σε συνδυασμό και με το ελαιόλαδο που εμπεριέχεται στην κεραλοιφή , δημιουργούνται προϊόντα για το δέρμα τα οποία είναι πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες και τρέφουν το δέρμα μας, ενισχύουν την ελαστικότητα του, και αναπληρώνουν τα πολύτιμα λιπίδια της επιδερμίδας.
5. Η κεραλοιφή και όλα τα φυσικά καλλυντικά που περιέχουν κερί και ελαιόλαδο ( ή και άλλα έλαια, όπως για παράδειγμα το αμυγδαλέλαιο) , καθώς δεν περιέχουν καθόλου νερό στη σύσταση τους, δεν απαιτούν καμία προσθήκη συντηρητικού ή χημικού για τη διατήρησή τους.
Αποτελούν επομένως , το απόλυτο φυσικό προϊόν με συστατικά που μας έχει χαρίσει η φύση.
6. Η κεραλοιφή επίσης, είναι ευρέως γνωστή και για την εξαίρετη αντιγηραντική της δράση.
Καθώς το κερί της μέλισσας είναι ιδιαίτερα ενυδατικό και επουλωτικό, προσφέρει στο δέρμα μας την απαραίτητη υγρασία, που χάνεται με την πάροδο των χρόνων, προκαλώντας έτσι την αφυδάτωση του δέρματος και τη δημιουργία ρυτίδων.
Επίσης, η επουλωτική του δράση λειαίνει τα σημάδια του χρόνου και προσδίδει στην επιδερμίδα μας τη χαμένη της λάμψη.
Πηγή: mestamelia.gr






http://3.bp.blogspot.com/

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Ταλκ και καρκίνος ?...... φυσικές εναλλακτικές λύσεις!

Τι είναι το ταλκ;

Το Ταλκ είναι κατασκευασμένο από τάλκη, ένα ορυκτό που αποτελείται κυρίως από  στοιχεία μαγνήσιο, πυρίτιο και οξυγόνο. Ως σκόνη, απορροφά την υγρασία και βοηθά να μειώσει την τριβή, καθιστώντας το χρήσιμο για να κρατάτε το δέρμα σας στεγνό . Χρησιμοποιείται ευρέως σε καλλυντικά προϊόντα όπως η σκόνη για τα μωρά και στο σώμα των ενηλίκων και πούδρες προσώπου, καθώς και σε μια σειρά άλλων καταναλωτικών προϊόντων.
Στη φυσική του μορφή,  μπορεί να περιέχει  αμίαντο, μια ουσία που είναι γνωστό ότι προκαλεί καρκίνο γύρω από τους πνεύμονες όταν εισπνέεται  Τα περισσότερα  προϊόντα για οικιακή χρήση ταλκ έχουν αμίαντο από το 1970.
Οι περισσότερες ανησυχίες σχετικά με μια πιθανή σύνδεση μεταξύ ταλκ και τον καρκίνο έχουν επικεντρωθεί σε 2 κύριους τομείς:
  • Είτε οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν μακροχρόνια έκθεση σε φυσικές ίνες ταλκ στην εργασία, όπως οι ανθρακωρύχοι τάλκης, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από καρκίνο του πνεύμονα από την αναπνοή τους.
  • Είτε γυναίκες που εφαρμόζουν ταλκ τακτικά στην περιοχή των γεννητικών οργάνων, έχουν αυξημένο κίνδυνο καρκίνου των ωοθηκών.

Μήπως το ταλκ μπορεί να προκαλέσει καρκίνο;

Όταν μιλάμε για το αν ή όχι το ταλκ συνδέεται με τον καρκίνο, είναι σημαντικό να γίνει διάκριση μεταξύ ταλκ που περιέχει αμίαντο και το ταλκ που είναι χωρίς αμίαντο. Ταλκ που έχει  αμίαντο είναι γενικά αποδεκτό ως να είναι σε θέση να προκαλέσει καρκίνο όταν εισπνέεται.                                                                                                                                                  Μορφές           Καρκίνων που ενοχοποιείται ο Αμίαντος είναι ..

Ο καρκίνος των ωοθηκών

Έχει προταθεί ότι το ταλκ μπορεί να προκαλέσει καρκίνο στις ωοθήκες, εάν τα σωματίδια της σκόνης (εφαρμόζεται στην περιοχή των γεννητικών οργάνων ή σε σερβιέτες, διαφράγματα, ή προφυλακτικά)ταξιδεύουν μέσω του κόλπου, της μήτρας, και των σαλπίγγων για την ωοθήκη. 

Ο καρκίνος του πνεύμονα

Ορισμένες μελέτες σε ανθρακωρύχους  τάλκης και μυλωνάδες έχουν αναφέρει αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα και άλλες ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος, ενώ άλλοι έχουν βρει καμία αύξηση του κινδύνου καρκίνου του πνεύμονα.

 Ο καρκίνος του ενδομητρίου (μήτρας)

 Μια πρόσφατη μελέτη για τη χρήση του Ταλκ στα  γεννητικά όργανα αναφέρει ότι  μπορεί να αυξήσει ελαφρώς τον κίνδυνο καρκίνου του ενδομητρίου (μήτρας)  σε γυναίκες που έχουν περάσει την εμμηνόπαυση, 

Πηγή

http://translate.googleusercontent.com 

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την ελάττωση των επιτρεπόμενων ορίων συγκέντρωσης δύο parabens στα καλλυντικά προϊόντα, ενώ τα απαγόρευσε στις κρέμες για την αντιμετώπιση των ερεθισμών στα βρέφη.


Αυτή η απόφαση, που αφορά τις δύο χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται ως συντηρητικά (την propylparaben και την butylparaben), ανακοινώθηκε μετά την αξιολόγηση που διεξήγαγε η επιστημονική επιτροπή για την ασφάλεια των καταναλωτών.

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο συγκέντρωσής τους μειώθηκε δραστικά στο 0,14% έναντι των ορίων που ίσχυαν προηγουμένως, τα οποία κυμαίνονταν μεταξύ 0,4 και 0,8%, ανάλογα με το αν οι χημικές αυτές ουσίες χρησιμοποιούνταν μεμονωμένες ή αναμεμιγμένες με άλλες.


Η χρήση τους απαγορεύεται στα μη εκπλυόμενα προϊόντα που εφαρμόζονται στην περιοχή της βρεφικής πάνας σε παιδιά μικρότερα των 3 ετών, δεδομένου ότι ο κίνδυνος της διείσδυσης τους στο δέρμα είναι αυξημένος εξαιτίας της ύπαρξης ενός ερεθισμού και της διαπερατότητας του δέρματος σε σύγκριση με την ανέπαφη επιδερμίδα.


Οι νέοι αυτοί κανονισμοί θα εφαρμοστούν στα προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν μετά την 16η Απριλίου του 2015. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαιώνει ταυτόχρονα με την ανακοίνωση αυτή ότι οι δύο αυτές χημικές ουσίες δεν ενέχουν κανέναν κίνδυνο για την υγεία, όταν χρησιμοποιούνται στα προκαθορισμένα όρια και ότι παίζουν ένα σημαντικό ρόλο ως συντηρητικοί παράγοντες, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα των καλλυντικών προϊόντων.


Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Υπάρχουν φυσικές εναλλακτικές λύσεις που είναι απίστευτα εύκολες για να γίνουν                                                                   Φυσικό Ταλκ για μωρά και ευαίσθητες επιδερμίδες

Συστατικά:
  • 1/2 φλιτζάνι σκόνη αραρούτι
  • 1 κουταλάκι του γλυκού χαμομήλι ή καλέντουλα λουλούδια, σκόνη στο μπλέντερ 
Πώς να  την κάνετε:Ανακατεύετε τη  σκόνη χαμομήλι ή καλέντουλας, με το αραρούτι  και  αποθηκεύετε σε ένα γυάλινο βάζο Χρησιμοποιήστε την όπως κάνατε με το Ταλκ Αντί σκόνη Αραρούτι (φυσικός άργιλος)μπορείτε να βάλετε  Καλαμποκάλευρο                                Ελαιόλαδο καλέντουλας
Τοποθετήστε αποξηραμένα πέταλα καλέντουλας σε ένα καθαρό βάζο και ρίχνουτε το ελαιόλαδο πάνω από την κορυφή. Κλείστε το καπάκι και ανακινήστε καλά να συνδυάστουν καλά τα υλικα .Αφήστε το να καθίσει για μία έως δύο εβδομάδες, μέχρι το λάδι πάρει ένα χρυσό χρώμα.            πηγήhttp://adelightfulhome.com/

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Σπιτικά σοκολατάκια Nutella σε 1 λεπτό

Σπιτικά σοκολατάκια Nutella


Εμπνευσμένο από Ελεφαντοστού Hut .                            Υλικά
1/2 φλιτζάνι Nutella (140g,)
50g ανάλατο βούτυρο, λιωμένο (1/4 φλιτζάνι)
            Παρασκευή                                      Λιώνουμε το βούτυρο στο φούρνο μικροκυμάτων σε ένα πυρίμαχο μπολ.
Ανακατεύουμε τη Nutella με το λιωμένο βούτυρο μέχρι  να ενσωματωθούν πολύ καλά μεταξύ τους
Με ένα Κουτάλι  η με ένα κορνέ ή σακουλάκι που έχουμε κόψει μια μικρή γωνιά. δημιουργούμε  μικρές σοκολατένιες"μάρκες" σε ένα δίσκο επενδεδυμένα με χαρτί ψησίματος.

Πάγωμα για 2 ώρες.     Αυτά τα υπέροχα σοκολατάκια μπορούμε να τα συνδυάσουμε μέσα  σε κέικ, σε πίτες,σε παγωτό βανίλια,.σε μπισκότα..η ακόμα και μόνα τους βάζοντας μέσα κάποιο ξηρό καρπό η φρούτο.... οι δυνατότητες είναι ατελείωτες.

Απολαύστε τα!                                                                                                                                            Πηγή  .http://www.butterbaking.com/

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Δημιουργώντας ένα Ανοιχτό Θέατρο !


 
H μαγική λέξη ΘΕΑΤΡΟ.. Ο χώρος που όλοι έχουν θέα.!!!!!
Η λέξη Θέατρον δεν είναι -μόνο- ελληνική. Είναι παγκόσμια λέξη, όπως και οι λέξεις: δημοκρατία, μουσική, πρόγραμμα, άρωμα, οργασμός, κλπ. κλπ. κλπ. Το 60 με 70% των αγγλικών-γαλλικών-γερμανικών λέξεων  είναι 
παραλλαγμένες αρχαιοελληνικές λέξεις.  Το αστείο είναι πως οι ξένοι λένε τις λέξεις αυτές χωρίς να ξέρουν τη βαθειά τους σημασία.Και το τραγικό είναι που οι Έλληνες ενώ ξέρουν τη σημασία τους, δεν της δίνουν σημασία και δεν έχουν κάνει πράξη τα θέατρα, την δημοκρατία, κλπ.

 Αλλά τί σημαίνει θέατρο?
Είναι ένας χώρος που όλοι έχουν θέα. Θέα μεταξύ τους και θέα του κύκλου, δηλαδή της ορχήστρας όπου γίνονται τα δρώμενα.  Στο θέατρο κανείς δεν βλέπει την πλάτη των άλλων, ενώ στην εκκλησία όπου είναι χωρισμένοι άντρες και γυναίκες, εκεί όλοι βλέπουν τις πλάτες των μπροστινών τους,  κάθονται σαν στρατιωτάκια σε παράταξη, δεν μιλούν, είναι υπάκοοι, έχουν σεβασμό. Ενω στο θέατρο που κάθονται αμφι-θεατρικά , γελούν, ομιλούν , γλεντούν, και κατεβαίνουν στο χορό και χορεύουν.
   Είναι, λοιπόν, μαγικό το θέατρο. Κι όμως υπάρχουν πολλές παρανοήσεις.
   
Το κόμπλεξ του νεοέλληνα φαίνεται που θεωρεί την λέξη θέατρο ως βρισιά: π.χ. είσαι θέατρο = είναι γελοίος, νούμερο. Ή : αυτός παίζει θέατρο= υποκρίνεται, λέει ψέμματα.
 Φαίνεται επίσης που όταν ακούει τη λέξη αυτή , ο νους του πάει μόνο σε θεατρικές παραστάσεις, στην Επίδαυρο για παράδειγμα, όπου πάνε κάθε Αυγουστο μερικοί 'κουλτουριάρηδες'. Και αν ρωτήσεις έναν Δήμο ή έναν Μηχανικό-Αρχιτέκτονα: γιατί δεν φτιάχνουν θέατρο? , θα σου πει πως: είναι πολλά τα έξοδα, θέλει πολλές άδειες, δεν θα κάνει απόσβεση, ποιός θα πάει στο θέατρο? κλπ.

   Κι όμως όλα αυτά είναι λάθος, και πρέπει επειγόντως να μάθουμε μερικές αλήθειες.

  1. Θέατρο είναι κυρίως ανοιχτός χώρος, στην Ελλάδα έχουμε 10 μήνες ηλιοφάνεια.Κακώς ο νους μας πάει σε κλειστό χώρο.

  2. Στο θέατρο δεν παίζουν -μόνο- θεατρικές παραστάσεις. Κυρίως παίζουν μουσική, δεν χρειάζονται μεγάφωνα , διότι το θέατρο από μόνο του έχει ακουστική, ειδικά όταν είναι για λίγους θεατές 500-1000-2.000. Στο θέατρο γίνονται λαικές συνελεύσεις, ομιλίες. . Το θέατρο είναι η βάση της Δημοκρατίας. Το Εκκλησιαστήριο της Αρχαίας Μεσσήνης, δεν είναι ο ναός όπου ψέλνανε, αλλά είναι η βουλή τους, εκεί που συγκεντρωνόταν η Εκκλησία του Δήμου, του λαού.
    Αλλά και τα αρχαία δικαστήρια όπου ψήφιζαν όλοι οι πολίτες, ήταν λαϊκά δικαστήρια, και γίνονταν κι αυτά στο θέατρο. Στο θέατρο γίνονται οι χοροί, γι αυτό και οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί, οι περισσότεροι είναι κυκλικοί, σαν τον κύκλο του θεάτρου.   Το θέατρο είναι τόσο μαγικός χώρος που και τίποτα να μην κάνεις, απλώς να κάθεσαι, ηρεμείς εμπνέεσαι, και 'συνομιλείς' με τις 9 μούσες.

 3. Το θέατρο είναι η πιό απλή κατασκευή, αν το φτιάξεις με απλές στρογγυλές πεζούλες. Δηλαδή, βρίσκουμε μια πλαγιά κοίλη,σαν μια παλάμη χεριού σε ήρεμη πλάγια στάση, και με κέντρο ένα σημείο, φτιάχνουμε ομόκεντρους κύκλους, από τον μικρότερο χαμηλά, στον μεγαλύτερο πιό ψηλά. Δεν χρειάζεται να βάλουμε σίδερα και τσιμέντα, και σκάψιμο. Κανονικά  δεν θα έπρεπε να χρειάζεται άδεια Μηχανικού(!) για να φτιάξουμε ένα μικρό θέατρο με πεζούλες. Και έχουν ευθύνη οι Μηχανικοί που δεν φτιάχνουν σε κάθε πόλη και χωριό απλά θεατράκια σε πλαγιές για να συζητά και να διασκεδάζει ο κόσμος.

  4. Στο θέατρο δεν πάμε για να φάμε, ούτε για να πιούμε. Πάμε να διασκεδάσουμε. Τα αρχαία πανηγύρια γίνονταν στα θέατρα, ενώ τα σημερινά περιορίζονται σε γουρνοπούλες και σε πλαστικές καρέκλες. Όταν πας σε μια συναυλία, φροντίζεις να έχει φάει κάτι πριν, και ίσως να πιεις εκεί ένα ποτηράκι κρασί, ή νεράκι.

  5. Στο θέατρο δεν πας τη νύχτα, αλλά κυρίως το απογεματάκι έως και να νυχτώσει. Δεν χρειάζεται ηλεκτρισμό, ούτε φώτα, ούτε μεγάφωνα.

  6.  Ένα θέατρο κάνει απόσβεση από την πρώτη κι όλας μερα! Ναι!, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο. Το να φτιάξεις ένα απλό θέατρο σε μια πλαγιά  κοστίζει 10 ευρώ περίπου το άτομο, η θέση ενός θεατή. Όσο, δηλαδή, το εισιτήριο για την πρώτη συναυλία. Δηλαδή ένα θέατρο 500 θεατών, κοστίζει να το φτιάξεις περίπου 5.000 ευρώ, αν το φτιάξεις με απλά υλικά, με ξύλινες πεζούλες, ή με μεγάλες τουβλίνες ακουμπητές, ή και με αγκωνάρια από πωρόλιθο που κόβει το σχιστήριο. Δεν χρειάζεται συνδετικό υλικό, δεν χρειάζεται τσιμέντο.  Μάλιστα μπορεί να φτιαχτεί ένα θέατρο μέσα σε μία ώρα (!), αν χρησιμοποιήσουμε τις μπουντόζες, αρκεί αυτός ο χώρος να μην έχει καθόλου καθίσματα, αλλά να κάθονται σταυροπόδι στο γκαζόν, όπως ήταν το αρχαίο στάδιο της ολυμπίας, εκεί που έγιναν και οι πρόσφατοι Ολυμπιακοί Αγώνες!

----- Ας τολμήσουν Δήμοι και Μηχανικοί. Ας τολμήσουν ιδιώτες να φτιάξουν κι αυτοί απλά, αλλά όμορφα θέατρα και θεατράκια. Ας μετατρέψουν τις σχολικές αίθουσες σε θεατρικές, σε αμφιθέατρα. Ναί! , ίσως στο μέλλον, και οι ναοί και οι εκκλησίες θα γίνουν κι αυτοί θεατρικοί...
   Ήδη αρκετοί ιδιώτες στην Ελλάδα ξεκίνησαν και φτιάχνουν ανοιχτά θέατρα. Κάντο κι εσύ!

   Φιλικά, Αντώνης Αντωνόπουλος 
http://thoureios.blogspot.gr/2