Σελίδες

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Μοχλός Ανάπτυξης οι"τοπικές" επιχειρήσεις

Τα τοπικά προϊόντα –επειδή αυτονοήτως θεωρούνται ως "αυθεντικά" και ποιοτικά, κάτι που απεικονίζεται και στις τιμές τους– μπορούν να θεωρηθούν ως κατάλληλο μέσο ανάπτυξης της υπαίθρου και ειδικότερα των λιγότερο ευνοημένων περιοχών της. Κυρίως, επειδή μπορούν να βοηθήσουν στην "επανασύσταση" –με τελείως διαφορετικούς όρους– ενός ολοκληρωμένου τοπικού παραγωγικού συστήματος που πιθανότατα προϋπήρχε στην περιοχή. Η παραπάνω διαπίστωση δε συνηγορεί απαραίτητα υπέρ της ενδογενούς ανάπτυξης, και δεν αποτελεί πρόταση για ένα \"άλμα προς τα πίσω\", γιατί σήμερα οι κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες είναι εντελώς διαφορετικές. Υπάρχουν τουλάχιστον τριών ειδών δυναμικές "τοπικές" επιχειρήσεις. Πρόκειται είτε για πολύ μικρές επιχειρήσεις –που αποτελούν την πλειονότητα των τοπικών επιχειρήσεων– είναι πολύ ευάλωτες στη συγκυρία και χωρίς σημαντική οικονομική επιρροή στην περιοχή, είτε για επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους, άλλοτε πολύ δυναμικές (παράγουν προϊό- ντα για εξειδικευμένες αγορές) και άλλοτε καλά εμπεδωμένες στην αγορά (παράγουν παραδοσιακά προϊόντα). Τέλος, για μεγάλες επιχειρήσεις ή ακόμα και θυγατρικές πολυεθνικών, που εκμεταλλεύονται την ετικέτα του "τοπικού προϊόντος" χωρίς πραγματικά να συνδέονται με την τοπική οικονομία. Οι "τοπικές επιχειρήσεις" μπορεί να κατέχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής, δεν επαρκούν όμως από μόνες τους. Από την άλλη, οι επιχειρήσεις με κάποιο βαθμό ξένης (εκτός περιοχής) ιδιοκτησίας δε φαίνεται καταρχήν να είναι τόσο ωφέλιμες στην περιοχή όσο οι επιχειρήσεις τοπικής ιδιοκτησίας. Όμως, αν ληφθεί υπόψη ότι προϋπόθεση για την ανάπτυξη των περιοχών της υπαίθρου είναι αφενός νέες/καινοτόμες ιδέες, τεχνογνωσία κ.λπ. (που εύλογα αναμένεται να παραχθούν κυρίως εκτός τοπικής κοινωνίας) και αφετέρου η δυνατότητα πώλησης των προϊόντων των τοπικών επιχειρήσεων στις εθνικές αλλά και στις διεθνείς αγορές, τότε μπορεί να κατανοηθεί ότι οι επιχειρήσεις ξένης ιδιοκτησίας μπορούν να παίξουν έναν εξαιρετικά προωθητικό ρόλο στην ανάπτυξη των περιοχών της υπαίθρου. Προς τούτο απαιτούνται πρωτοβουλίες που θα εκμεταλλευτούν με επιτυχία τα τοπικά πλεονεκτήματα, τα οποία δεν περιορίζονται στην οικονομική και τεχνική υποδομή που διαθέτουν οι περιοχές αλλά περιλαμβάνουν και τα ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά τους . ∆ηλαδή, τα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου κεφαλαίου (εκπαίδευση, δεξιότητες, εμπειρία κ.λπ.) και του κοινωνικού κεφαλαίου (κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων, τοπική τεχνογνωσία, ήθη, έθιμα και συνήθειες που ευνοούν την επιχειρη- ματική δραστηριότητα, δίκτυο αναπτυξιακών θεσμών και φορέων κ.λπ.).
Η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων  είναι κάτι πολύ σημαντική για την ίδια την κοινωνία  μας και για την ανάπτυξή της. Αν λοιπόν θεωρήσουμε ότι οι τοπικές επιχειρήσεις αναδύονται μέσα από τις ανάγκες της ίδιας της κοινωνίας τότε αντίστοιχα και η υποχρέωσή τους προς αυτήν είναι μεγάλη. Μία επιχείρηση δεν είναι μόνο το τι παράγει αλλά και πού το παράγει και τι προσφέρει.                                                                                                     Προτιμήστε τις Τοπικές Επιχειρήσεις του Νομού μας για τις αγορές σας 

Υπάρχουν πολλοί και καλοί λόγοι για να επιλέξει κάποιος την τοπική αγορά:

Τα μαγαζιά της περιοχής μας, οι διαπροσωπικές σχέσεις βοηθάνε έτσι ώστε ο καταστηματάρχης (ή ο υπάλληλος του καταστήματος) να φροντίσει ώστε ο πελάτης να μείνει απόλυτα ικανοποιημένος με το προϊόν το οποίο αγοράζει

Τα τοπικά καταστήματα είναι συνήθως σε κοντινότερη απόσταση απ'ότι τα μεγάλα πολυκαταστήματα.

Έχουν μια γκάμα επιλογών η οποία είναι πιθανότερο να αντικατοπτρίζει τις τάσεις της περιοχής στην οποία βρίσκονται (αυτό ισχύει κυρίως για τα είδη πρώτης ανάγκης)

Τα χρήματα που διατίθενται στα τοπικά καταστήματα είναι πολύ πιο πιθανό να μείνουν σε τοπικό και να μη διασκορπιστούν προς τα έξω

Το τελευταίο σημείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού σε εποχές όπως αυτή που ζούμε, η "διαρροή" χρημάτων προς τα έξω κάνει ακόμα μεγαλύτερη ζημιά, ειδικά στις μικρότερες κοινωνίες.

Σε σύγκριση με τις μεγάλες αλυσίδες, τα τοπικά καταστήματα είναι πολύ πιο πιθανό να σέβονται το περιβάλλον, αφού για οτιδήποτε κακό συμβεί, είναι πολύ πιο εύκολος στόχος απ' ότι μια μεγάλη επιχείρηση




Τα τοπικά καταστήματα είναι προτιμητέα


Ας προτιμήσουμε λοιπόν τα τοπικά καταστήματα. Ας επωφεληθούμε από την ευρεία γκάμα προϊόντων που διαθέτουν, τα οποία αντανακλούν καλύτερα στην τοπική μας κοινωνία. Ας προτιμήσουμε τα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας. Τουλάχιστον θα ξέρουμε ότι ούτε το περιβάλλον καταστράφηκε απ? αυτά, ούτε ότι είναι προϊόντα ανηλεούς εκμετάλλευσης ανθρώπων. Ας αγοράσουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε από γνωστούς μας ότι θα μας είναι χρήσιμα. Ας βοηθήσουμε ώστε τα χρήματά μας να μείνουν στην τοπική μας οικονομία. Ειδικά τώρα με την κρίση, θα είναι ό,τι καλύτερο.

Στηρίζουμε τις Τοπικές Επιχειρήσεις της Πατρίδας   μας

Στηρίζοντας τις Τοπικές Επιχειρήσεις μειώνουμε την ανεργία στην Ικαρία μας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου