Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Τι κάνω στον έλεγχο χωρίς εισιτήριο.

                                        

(Όλα τα παρακάτω ισχύουν τόσο σε λεωφορεία όσο και σε τρόλεϊ, τραμ, ηλεκτρικό, προαστιακό 

και σε όλες τις γραμμές του Μετρό.)
1. Αν εμφανιστεί ελεγκτής είσαι υποχρεωμένος/η να του δώσεις προφο-
ρικά τα στοιχεία σου. Αν δε θέλεις να δείξεις την ταυτότητα ή το δια-
βατήριό σου στον ελεγκτή (για επιβεβαίωση των στοιχείων που έδω-
σες προφορικά) είναι νόμιμο δικαίωμά σου και δε διαπράττεις κανένα
ποινικό αδίκημα. Οι ελεγκτές δεν είναι υπάλληλοι κατά την έννοια του
αρ.13 του Ποινικού Κώδικα, δηλαδή δεν ασκούν δημόσια εξουσία.
Κατ’ επέκταση, δεν έχουν δικαίωμα να σε ανακρίνουν, να διασταυρώ-
σουν και ταυτοποιήσουν τα στοιχεία που τους έδωσες προφορικά, να
κρατήσουν την ταυτότητα ή το διαβατήριό σου, ούτε, φυσικά, να σε
συλλάβουν.
2. Ούτε ο ελεγκτής, ούτε ο οδηγός, ούτε οποιοσδήποτε άλλος δεν έχει το
δικαίωμα να σε κρατήσει – περιορίσει εντός και εκτός του λεωφορείου
(αρ.325 του Π.Κ ). Δηλώνεις ρητά ότι δε θέλεις να παραμείνεις στο λε-
ωφορείο και ζητάς από τον οδηγό και τους ελεγκτές να σε αφήσουν
να κατέβεις στην επόμενη στάση. 
3. Αν με οποιοδήποτε τρόπο περιορίσουν την έξοδό σου διαπράττουν
αυτόφωρο πλημμέλημα εις βάρος σου. Κρατάς τα στοιχεία τους και
καλείς το 100. 
Τα στοιχεία του ελεγκτή αναγράφονται στην υπηρεσιακή του ταυτότητα
που είναι υποχρεωμένος να φέρει σε εμφανές σημείο. Για τα στοιχεία
του οδηγού κρατάς τον αριθμό του λεωφο-
ρείου που βρίσκεται κολλημένος στο παρ-
μπρίζ δεξιά του οδηγού.
Εσύ δεν είσαι υποχρεωμένος να καταθέσεις
μήνυση. Αντίθετα οι αστυνομικοί είναι υπο-
χρεωμένοι να συντάξουν έκθεση σύλληψης
και βεβαίωσης του αδικήματος καθώς η πα-
ράνομη κατακράτηση διώκεται αυτεπάγγελ-
τα. Αν οι αστυνομικοί παραβιάσουν- αμελή-
σουν το καθήκον τους θα πρέπει να τους ανα-
φέρεις.
Θυμήσου ότι η εξύβριση, η απειλή, και η απλή
σωματική βλάβη είναι αυτόφωρα πλημμέλημα-
τα και αυτό ισχύει τόσο για τον επιβάτη όσο και
για τον ελεγκτή                                                                                                                                                                                                                                                                        4. Έστω ότι δε σε εμπο-
δίζει κανείς και κατε-
βαίνεις από το λεωφο-
ρείο μαζί με τους ελε-
γκτές: σε καμία περί-
πτωση δεν τους αφή-
νεις να σε οδηγήσουν
στο αστυνομικό τμήμα
ή όπου αλλού θέλουν.
Η κατακράτησή σου
είναι παράνομη ακόμα
και εκτός λεωφορείου.
Το πιο πιθανό είναι ότι
οι ελεγκτές θα έχουν καλέσει ήδη την αστυνομία. Εσύ δεν είσαι υπο-
χρεωμένος να περιμένεις την άφιξή της καθώς δεν έχεις διαπράξει κα-
νένα ποινικό αδίκημα.
5. Αν εμφανιστεί η αστυνομία και σου ζητήσουν τα στοιχεία σου είσαι υπο-
χρεωμένος να τα δώσεις.
(Αν ο ελεγκτής έχει δικαίωμα να καλέσει την αστυνομία για ταυτοποίη-
ση, από τη στιγμή που έχεις δώσει τα στοιχεία σου προφορικά, και αν η
αστυνομία δικαιούται να δίνει τα στοιχεία σου, που είναι προσωπικά
δεδομένα, στον ελεγκτή, νομικά είναι γκρίζες ζώνες και τίθενται υπό
αμφισβήτηση.)
6. Όταν συνταχθεί πρόστιμο θα σου ζητηθεί να το υπογράψεις. Μην ξε-
χάσεις πριν την υπογραφή σου να γράψεις «με τη ρητή επιφύλαξη κά-
θε νόμιμου δικαιώματός μου» .
7. Μην πληρώσεις το πρόστιμο επιτόπου, ακόμα και αν έχεις τα χρήματα.
Άλλωστε, η έκπτωση έχει ισχύ 10 ημερών.
8. Μπορείς να πας στον ΟΑΣΑ και εκθέτοντας την οικονομική, οικογε-
νειακή, κοινωνική σου κατάσταση να ζητήσεις τη διαγραφή του.
9. Όμως, από το να προσπαθείς να βρεις μία λύση μόνος σου σε ένα
πρόβλημα που το αντιμετωπίζουμε όλοι μας, ζητώντας την ελεημοσύνη
τους, είναι καλύτερο να απευθυνθείς στη λαϊκή συνέλευση της γειτο-
νιάς σου, σε κάποια επιτροπή ή σωματείο ή άλλη συλλογικότητα ή σε
εμάς και να διεκδικήσουμε όλοι/ες μαζί τη διαγραφή του προστίμου
που σου έχει επιβληθεί και κατ’ επέκταση το δικαίωμα κάθε ανέργου,
επισφαλή, χαμηλόμισθου εργαζομένου, φοιτητή, συνταξιούχου στην ελεύ-
θερη μετακίνηση.                                                                                                                                Την ερμηνεία των νόμων καθώς και όλες τις νομικές πληροφορίες τις πήραμε από το σχετικό κείμενο

που εξέδωσε η Νομική Αλληλεγγύη Δικηγόρων Θεσσαλονίκης προκειμένου να ενισχύσει το κίνημα ε-
πιβατών Θεσσαλονίκης. (http://epibates-thess.blogspot.gr/2011/02/blog-post_05.html
Άνεργοι - Άνεργες από τις γειτονιές της Αθήνας

anergoi_geitonies@espiv.net

«Ο καλός άνθρωπος του ΣεΤσουάν» του Μ Μπρεχτ έχει την χαρά να παρουσιάσει η Θεατρική Ομάδα DUENDE στο κοινό της Ικαρίας. !


Η«θεατρική πράξη» είναι η ανώτερη μορφή δραματουργικής τέχνης. Ούτε ο κινηματογράφος, που βέβαια έχει τα αριστουργήματά του, ούτε φυσικά η τηλεόραση μπορούν να συγκριθούν με το μεγαλοφυές «ψεύδος» που είναι η θεατρική παράσταση, η οποία με τόσο λιτά μέσα, σε μια σκηνή κάποιων δεκάδων τετραγωνικών μέτρων μόνο, αναπαριστά τη ζωή μας και την πραγματικότητα πολύ πιο καθαρά και ισχυρά απ’ όσο στην ίδια την πραγματικότητα. Ιάκωβος Καμπανέλλης

  Θα πω κάτι που είναι πιο γενικό: Συχνά με ρωτούν τι προσθέτουν στη ζωή μας οι τέχνες. Και τότε λέω, μεταφορικά: Είναι σαν να γεννιόμαστε στο χώρο ενός δωματίου. Όταν ανακαλύψουμε την απόλαυση να διαβάζουμε βιβλία, προσθέτουμε στον αρχικό μας χώρο άλλο ένα δωμάτιο. Όταν ανακαλύπτουμε την καλή μουσική και την ακούμε, άλλο ένα δωμάτιο προστίθεται.  Έχουμε, ακόμα, τη ζωγραφική, τον κινηματογράφο και φυσικά, το θέατρο. Να τι κατά τη γνώμη μου μας προσδίδει η απόλαυση των έργων τέχνης. Μεγαλώνουν τον κόσμο μας. Χαρίζουν ελευθερίες στη σκέψη μας. Πλουτίζουν την φαντασία μας. Ανοίγουν τους ορίζοντες της ψυχής μας και όλα αυτά μας προστατεύουν κρατώντας μας συντροφιά στη ζωή και ιδιαίτερα στις δύσκολες ώρες. Οι τέχνες είναι, ίσως, οι πιο πιστοί και πολύτιμοι φίλοι μας!                                                                 Το θρυλικό έργο «Ο καλός άνθρωπος του ΣεΤσουάν» του Μπέρτολ Μπρεχτ έχει την χαρά να παρουσιάσει η Θεατρική Ομάδα DUENDE στο κοινό της Ικαρίας.  
Το έργο είναι μια παραβολή για την καλοσύνη και την τήρηση των ηθικών κανόνων σε έναν κόσμο που είναι γεμάτος από φτώχια, αδικία και εκμετάλλευση.
Διαδραματίζεται στο Σε Τσουάν μια εξευρωπαϊσμένη πόλη της Κίνας (πηγή έμπνευσης του συγγραφέα ήταν οι φτωχογειτονιές του Λος Άντζελες της δεκαετίας του ‘40). Παρόλο που γράφεται μέσα στον β’ παγκόσμιο πόλεμο (1940) ελάχιστες είναι οι αντιπολεμικές αναφορές του. Αντιθέτως, σε όλο το έργο κριτικάρεται το ηθικό και οικονομικό οικοδόμημα πάνω στο οποίο στηρίζονται οι ανθρώπινες κοινωνίες. Η καλοσύνη, ο έρωτας, η μητρότητα μπαίνουν σε αντιπαράθεση με την περιουσία, τη διατήρηση της τάξης, το κέρδος.
Το έργο είναι από τα λίγα του συγγραφέα που το συναίσθημα ξεπετάγεται αβίαστα, αλλά φυσικά δεν λείπει το γνωστό καυστικό μπρεχτικό χιούμορ.
Η Σεν Τε μία νεαρή πόρνη, αλλά ομολογουμένως ο καλύτερος άνθρωπος του ΣεΤσουάν, φιλοξενεί στο σπίτι της 3 θεούς και αυτοί για ανταμοιβή της χαρίζουν ένα μικρό θησαυρό και την οδηγία να συνεχίσει να είναι καλή με τον εαυτό της και με τους άλλους...  Όταν η καλοσύνη της θα ηττηθεί από την ανέχεια, τη φτώχια, την κακία και την εκμετάλλευση του κόσμου που την περιβάλει, θα αναλάβει δράση ο «ξάδελφός» της, ο ζόρικος κ. Σουί Τα...
Ένας κόσμος αναποδογυρίζεται και τίποτα δεν είναι βέβαιο. «Οι καλές προθέσεις φέρνουν τους ανθρώπους στο χείλος της αβύσσου και οι καλές πράξεις τους γκρεμίζουν μέσα...» λέει ένας από τους θεούς.
Κάτι στον κόσμο μας είναι στραβό... Αλλά τι πρέπει να αλλάξει; Ο κόσμος, οι άνθρωποι, οι «Θεοί», ή κανένας; Η απάντηση από εσάς...
Θα δωθούν μόνο τρεις παραστάσεις τον Ιούλιο (Πέμπτη 3/7, Παρασκευή 4/7 και Κυριακή 6/7) στον διαμορφωμένο χώρο (κερκίδες για θεατές) της αυλής του πρώην δημοτικού σχολείο Μανδριών.
Είσοδος 6 ευρώ, παιδικό 4 ευρώ.
Ώρα έναρξης 9:00 μμ.
Λόγω μεγάλης διάρκειας του έργου και δυσκολίας πρόσβασης από οχήματα παρακαλούνται οι θεατές να είναι όσο το δυνατόν πιο ακριβείς στην ώρα προσέλευσης.
Πληροφορίες 6934284525 (Βασίλης Λουκάς)
Facebook: Θεατρική Ομάδα Duende Ικαρίας
- See more at: