Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Ο Έμπολα, η Δύση και οι "άλλοι"

Πως τα δυτικά ΜΜΕ χειρίζονται τον ιό Έμπολα
 Απόδοση: Παναγιώτης Κάτσικας - Χρήστος Κωστόπουλος
Το κείμενο αποτελεί απόδοση του άρθρου της Sophie Kleeman στο Mic
Η επιδημία του Έμπολα έχει σκοτώσει 3.431 ανθρώπους στην Γουινέα, την Σιέρρα Λεόνε  και την Λιβερία, ενώ στις ΗΠΑ υπάρχει μόνο ένα θύμα. Ο Λιβεριανός Υπουργός Άμυνας Brownie Samukai, ανέφερε στο αμερικάνικο συμβούλιο ασφαλείας τον Σεπτέμβρη, πως η  ασθένεια αποτελεί απειλή για την ύπαρξη της χώρας.
Από την άλλη, η διοίκηση των ΗΠΑ πρόσφατα υπενθύμισε πως το αμερικάνικο οικοδόμημα "αποκλείει ένα ξέσπασμα της ασθένειας". Οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας απειλούν να απεργήσουν εξαιτίας των χαμηλών μισθών την ώρα που  3.000  αμερικάνοι στρατιώτες κατευθύνονται στις περιοχές που θερίζει ο έμπολα για να καταπολεμήσουν την επιδημία.
Τα πρωτοσέλιδα των δυτικών ΜΜΕ για τον Έμπολα ωστόσο δεν αναφέρουν την εξής ιστορία: Πως ο πρώτος νεκρός στις ΗΠΑ από τον Έμπολα, ενώ είχε όλα τα συμπτώματα του ιού, στάλθηκε στο σπίτι με αντιβιοτικά που δεν καταπολεμούσαν την ασθένειά του, σε αντίθεση με τους δύο ιεραπόστολους στο νοσοκομείο της Ατλάντα όπου πήραν κατευθείαν ειδικά φάρμακα. Ποια ήταν η διαφορα; Ότι ο Duncan ήταν Λιβεριανός ενώ οι άλλοι αμερικάνοι πολίτες.  
Το τσίρκο των δυτικών ΜΜΕ έχει φτιάξει συγκεκριμένο περιτύλιγμα για την επιδημία του Έμπολα, και  την πλασάρει ως τη νεώτερη πράξη του.
Εάν κοιτάξεις, είναι παντού - Οι ιστορίες σχετικά με τις "αναγκαίες" προφυλάξεις, τα παιδικά παραμύθια, ακόμα και τα περιπολικα  της αστυνομίας που βρίσκονται σε καραντίνα, δημιουργούν το φόβο πως η ασθένεια έχει εξαπλώθει και σε άλλα μέρη της χώρας. Και όλα αυτά έχουν ένα μοναδικό στόχο: Την Αμερική και την Δύση.
Ο Andre Carrilho, εικονογράφος και σκιτσογράφος καρτούν που μένει στη Λισαβόνα, του οποίου η δουλειά παρουσιάστηκε στους Times της Νέας Υόρκης, στο  Vanity Fair και στο New York magazine, επέλεξε να παίξει με αυτή την αντίθεση σε ένα  σκίτσο του τον Άυγουστο, ζωγραφίζοντας τους δύο λευκούς ιεραπόστολους, φορείς του Έμπολα, οι οποίοι νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Emory στην Αταλάντα ανάμεσα σε έγχρωμους φορείς. Οι δημοσιογράφοι φαίνεται στην εικόνα πως ασχολούνται μόνο με αυτούς.
"Οι άνθρωποι τείνουν να ανταποκρίνονται στις εικόνες που σχετίζονται με θέματα που  αφορούν τη ζωή τους και τις απόψεις τους" ανέφερε στο Mic ο Andre Carrilho.
Η επιδημία του Έμπολα πατάει τον κάλο του καλλιτέχνη. "Οι άνθρωποι στην αφρικανική  Ήπειρο, θεωρούνται ως μία αφηρημένη στατιστική, σε σχέση με έναν ασθενή στις ΗΠΑ ή  στην Ευρώπη" λέει ο Andre Carrilho. "Πόσες ατομικές ιστορίες, γνωρίζουμε για κάποιον Αφρικανό ασθενή; Καμμία! Τους αντιμετωπίζουμε ως ένα δυσδιάκριτο πλήθος"
Η άποψή του έχει μεγάλη ανταπόκριση, δεδομένου της πρόσφατης άφιξης του Thomas E. Duncan, του ασθενή από το Ντάλας,  που αποτέλεσε την μοναδική περίπτωση με Έμπολα ο οποίος εισήλθε στις ΗΠΑ ταξιδεύοντας. Ο Thomas έφτασε από την Λιβερία, αλλά τα ΜΜΕ μέχρι τότε είχαν δωσει ελάχιστη προσοχή στην εμπειρία της χώρας με τον ιό. Ο Carrilho λέει "πως το  χρώμα του δέρματος του Duncan, δεν έρχεται σε αντίθεση με το νόημα της εικόνας που δημιούργησε".
"Στην συγκεκριμένη περίπτωση το γεγονός ότι ο Duncan είναι έγχρωμος, δεν αναιρεί την μεγαλύτερη προσοχή που του δίνουν τα Δυτικά ΜΜΕ. Και αυτό για έναν λόγο... επειδή βρίσκεται σε Αμερικάνικο έδαφος".
Ο Carrilho αναφέρει: "Για τα ΜΜΕ δεν είναι ο μαύρος εναντίον του λευκού, αλλά η Δύση εναντίον των υπολοίπων".
"Ένας θάνατος στην Αφρική ή την Ασία από τον Έμπολα θα έπρεπε να είναι το ίδιο τραγικός όπως ένας θάνατος στην Ευρώπη ή την Αμερική, αλλά αυτό δεν φαίνεται πως συμβαίνει" προσθέτει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις περιζήτητες αναζητήσεις στην Google, που  παρακολουθούν συγκεκριμένα θέματα στις ειδήσεις, ο κόσμος άρχισε πραγματικά να  στρέφει την προσοχή του στην επιδημία του Έμπολα, όταν υπήρξαν ασθενείς στην   Αμερική.
Η ίδια ακολουθία βλέπουμε να υπάρχει και στο Twitter. Σύμφωνα με τα στοιχεία των  κοινωνικών δικτύων, η προσοχή στράφηκε στον Έμπολα, όταν ο ιός έφτασε στην Αμερική.
Οι δύο κορυφές στο προηγούμενο διάγραμμα αποτυπώνουν την χρονική περίοδο από την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου έως τις αρχές του Οκτώβρη. Το διάγραμμα απαντάει σε δύο βασικά γεγονότα. Πρώτον τη μεταφορά των ιεραποστόλων-φορέων του Έμπολα,  Ken Brantley και Nancy Writebol στην Ατλάντα και την άφιξη Thomas E. Duncan στο Ντάλας. Εκτός από αυτά τα δύο γεγονότα, η άμπωτη και η ροή για το ζήτημα του Έμπολα στα πρωτοσέλιδα δεν άλλαξε. Το ενδιαφέρον για την επιδημία του Έμπολα στην Δυτική Αφρική παρέμεινε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Το Δυτικοκεντρικό περιεχόμενο των ειδήσεων είναι ακόμα πιο ξεκάθαρο στο παρακάτω GIF, το οποίο παρακολουθεί την έκρηξη των tweets που περιλαμβάνουν την λέξη Ebola ή το  hashtag #Ebola από τις 7 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 8 Οκτωβρίου. Οι πορτοκαλί κουκίδες φουσκώνουν δραματικά στις αρχές του Οκτωβρίου, ακριβώς μόλις το περιστατικό του Duncan  εμφανίστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.


 
Υπάρχει μια φυσική τάση στις ειδήσεις, στο να  επικεντρώνονται μόνο στα πράγματα που μπορούν άμεσα να επηρεάσουν το κοινό. Αυτό αν και είναι αυτοαναφορικό και κρύβει τις ευρύτερες διαστάσεις του προβλήματος, είναι όμως και η πραγματικότητα. Οι άνθρωποι νοιάζονται περισσότερο για τους εαυτούς τους, το υπόβαθρο δεν αποτελεί παρά θόρυβο για αυτούς.
Ακόμα και η ξεκάθαρη αύξηση στα Μέσα – και κατ ‘ επέκταση στη χώρα – της προσοχής στο θέμα της εξάπλωση του Έμπολα αφού «πέρασε» τον Ατλαντικό, είναι συγκλονιστική. Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του Ερευνητικού Κέντρου Pew, κατάφερε να "προσπεράσει" τις διαδηλώσεις του Χονγκ Κόνγκ, τα προβλήματα των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ (εισβολή στο Λευκό Οίκο) και τους βομβαρδισμούς των Αμερικάνων κατά του ISIS, σαν το θέμα στο οποίο επικεντρώθηκαν περισσότερο οι αμερικάνοι. Το 36% ανέφερε ότι άρχισε να παρακολουθεί στενά το συγκεκριμένο θέμα,  πάνω από 25% σε σχέση με το περιστατικό που συνέβη στα μέσα Αυγούστου. Συγκριτικά, ξεπέρασε τα προηγούμενα σχετικά ξεσπάσματα μεταδιδόμενων νόσεων συμπεριλαμβανομένου των τρελών αγελάδων στην Ευρώπη, το ιό MERS στη Μέση Ανατολή και την γρίπη των χοίρων στο Μεξικό και τις ΗΠΑ.
"Εμείς" εναντίον "αυτών". Για τον Carriho, η φύση της υστερίας στων Δυτικών μέσων σε σχέση με τον  Έμπολα, υποκρύπτει μια πιο ολέθρια τάση στον τρόπο με τον οποίο η Δύση βλέπει τον υπόλοιπο κόσμο. Περισσότερο από κάθε άλλο γεγονός στην πρόσφατη ιστορία, η επιδημία του Έμπολα έχει φέρνει στο φώς το φόβο που σιγοβράζει και πλανάται στην Αμερική σε σχέση με «το άλλο». Τα Μιντιακό τσίρκο, κάνει κάτι περισσότερο από το να διαιωνίζει την ιδέα ότι η Αμερική μπορεί να γίνει το θύμα σε μια θανατηφόρα επιδημία – αυτό που υπονοείται είναι ο κίνδυνος της "καθαρότητας" της χώρας.
"Στα Δυτικά Μέσα Ενημέρωσης", αναφέρει ο Carriho, "υπάρχουν ασθένειες του Πρώτου κόσμου και ασθένειες του Τρίτου κόσμου, και η προσοχή που αφιερώνεται στον τελευταίο εξαρτάται από την απειλή που μπορεί να αποτελέσει για εμάς, όχι με βάση ένα καθολικό μέτρο για τον ανθρώπινο πόνο". Βλέπουμε αυτή τη λογική επι τω έργω, όταν οι άνθρωποι συνδέουν τον Έμπολα με την μετανάστευση ή επιμένουν ότι τα σύνορα της χώρας χρειάζονται εντατική αστυνόμευση για να εμποδίσουν ανεπιθύμητα στοιχεία. Ο Έμπολα είναι μια "ασθένεια του Τρίτου κόσμου", μια έννοια όπου η βιομηχανία των ειδήσεων κεφαλαιοποιείται και αξιοποιεί.
Αλλά τι γίνεται με τη διαφορά ανάμεσα στα περιστατικά του Ντάλας και της Ατλάντα; Η άφιξη δύο λευκών ιεραπόστολων με Έμπολα στην Ατλάντα, στις αρχές του Αυγούστου προκάλεσε μια σημαντική ποσότητα υστερίας, αλλά δεν ήταν τόσο έντονη όσο αυτή που περιέβαλε τον Duncan. Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε ακριβώς γιατί συνέβη αυτό, αλλά υπάρχουν κάποια ανησυχητικά "πρότυπα" τα οποία διαπερνούν την κάλυψη του περιστατικού του Duncan, τα οποία ενισχύουν την διάκριση μεταξύ "της Δύσης και των υπολοίπων".
Ο ασθενής από το Ντάλας ήταν αλλοδαπός, κάτι το οποίο τον έκανε ακόμα πιο ύποπτο από τους ιεραπόστολους Nancy Writebol και Kent Brantly, που ήταν κατάλευκοι, γενημμένοι και αναθρεμμένοι στην Αμερική. Υπήρχαν προτάσεις ότι θα έπρεπε να τον φοβούνται καθώς και κατηγορίες, ότι εν γνώσει του μπήκε στο αεροπλάνο, προκειμένου να αναζητήσει θεραπεία στην Αμερική. Για τα Δυτικά Μέσα, ο Duncan είναι μια εξωτερική απειλή, ένας κομιστής της μάστιγας που πρέπει να διασυρθεί, παρά ένα θύμα της θανατηφόρας και τρομακτικής ασθένειας. Είναι βρώμικος και ακάθαρτος και έφερε την μόλυνση στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μπορούμε να το δούμε αυτό με σαφήνεια στο Fox News, όταν ο Andrea Tantaros παπαγαλίζει την ιδέα ότι οι Αφρικάνικες χώρες «δεν πιστεύουν στις παραδοσιακές μορφές θεραπείας» και ότι οι κάτοικοι μπορεί να "αναζητήσουν θεραπεία από έναν γιατρό μάγο που ασκεί την Σαντέρια".  Το μέλος του Κογκρέσου Phil Gingrey,  δήλωσε ότι θα πρέπει να φοβόμαστε του μετανάστες επειδή μπορεί να μεταφέρουν «θανατηφόρες ασθένειες όπως η γρίπη των χοίρων, ο δάγκειος πυρετός, ο ιός Έμπολα και η  φυματίωση» ενώ το CNN πρόβαλε τον  Έμπολα ως τον "ISIS των βιολογικών παραγόντων" (Δεν είναι άσχετο προφανώς το ότι και οι δύο προέρχονται από ξένες οντότητες).
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, υπήρχαν δύο πράγματα που παίζονταν όταν ο "ασθενής από το Ντάλας" έφτασε στο Τέξας, και δύο πράγματα που δημιούργησε το τσίρκο των Μέσων Ενημέρωσης: Η "ετερότητα" του Duncan – η διάκρισή του από τους φυσιολογικούς αμερικάνους ως αφρικανός – και η εισαγωγή αυτής της ετερότητας στην άψογη χώρα μας. Αν παρέμενε στη Λιβερία, θα είχε γίνει ένα ακόμα ανώνυμο θύμα. Εάν έμοιαζε με τους Weitebol και Brantly, δεν θα είχε υποβληθεί την ίδια φοβική αντιμετώπιση. Ο Duncan, όμως, δεν έκανε τίποτα από τα δύο, και αυτός είναι ο ακριβής λόγος που τα Μέσα Ενημέρωσης διαμόρφωσαν αυτή την άποψη σε αυτό το βαθμό.
Δεν έχει σημασία ότι η Δυτική Αφρική έχει χάσει μέχρι στιγμής 3.400 ανθρώπους εξαιτίας της νόσου. Σημασία έχει και πάντα θα έχει αυτό που συμβαίνει σε εμάς. πηγη http://www.alfavita.gr/

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Ράχες Ικαρίας

Οι Ράχες είναι μια μεγάλη περιοχή της βόρειας-βορειοδυτικής Ικαρίας. Αποτελείται
από αλλεπάλληλες λοφοπλαγιές που ξεκινούν σχεδόν από το επίπεδο της θάλασσας
και φτάνουν μέχρι τις βουνοκορφές του όρους «Αθέρας» (υψόμ. 1033 μ.). Εκεί
απλώνονται τέσσερις πεδινές εκτάσεις, το Πέζι, η Εριφή, τα Αμμουδιά και ο Ζηζό-
καμπος που κρατούν τα νερά της βροχής και τροφοδοτούν πολλούς χείμαρρους, οι
μεγαλύτεροι από τους οποίους είναι η Χαλαρή, ο Χάρακας και ο Μύρσωνας. Αυτοί
«οι ποταμοί» (όπως τους λένε οι Ικαριώτες), δεν στερεύουν το καλοκαίρι και έχουν
χαράξει στα βουνά απόκρημνες χαράδρες. Ανάμεσα τους σχηματίζονται αρκετές μικρές
κοιλάδες προφυλαγμένες από τις καιρικές συνθήκες και σχεδόν αθέατες από τη
θάλασσα. Μέσα τους κρύβονται, διάσπαρτα, τα χωράφια και τα σπίτια των ανθρώπων,
ενώ οι εκκλησίες κι οι πλατείες είναι κτισμένες πιο ψηλά, σε βραχώδη οροπέδια
σαν μπαλκόνια. Γύρω τους απλώνονται δάση, που σκεπάζουν με πράσινες σκιές αυτήν 

την πολυδαίδαλη γεωφυσική διαμόρφωση
.
 
 Ιστορία 
Όπως και η υπόλοιπη Ικαρία, οι Ράχες είναι γνωστό ότι κατοικούνται ήδη από την 
προϊστορική εποχή. Ωστόσο, η πιο ενδιαφέρουσα περίοδος, όσον αφορά αυτή την 
περιοχή, αρχίζει τον 15ο αιώνα, κατά τις τελευταίες μέρες της βυζαντινής αυτοκρατορίας, 
όταν εξαιτίας των πειρατών και των Τούρκων, η ζωή στα παράλια του Αιγαίου 
κατάντησε αφόρητη. Ενώ οι Γενοβέζοι δεσπότες του νησιού εγκατέλειπαν την Ικαρία 
και αναδιπλώνονταν στην κυριότερη βάση τους, τη Χίο, οι Ικαριώτες κατέφευγαν στα 
βουνά, ιδίως στη Λαγκάδα, μια απομονωμένη ορεινή κοιλάδα, στο δυτικό άκρο του 
νησιού, όπου ιδρύθηκε ένας πρωτόγονος, αλλά ασφαλής και καλά οργανωμένος αντι- 
πειρατικός οικισμός, ο κυριότερος αυτού του είδους σε ολόκληρο το νησί. Αυτή η εποχή 
ονομάστηκε «Αφάνεια» (= εξαφάνιση των κατοίκων) και περιλαμβάνει τον 16ο και 
μεγάλο μέρος του 17ου αιώνα. Ως αποτέλεσμα, δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι το νησί 
ήταν, αν όχι εντελώς ακατοίκητο, τουλάχιστον τόσο φτωχό, ώστε δεν άξιζε να ριψοκινδυνέψει 
κανείς στις απόκρημνες ακτές του για να ληστέψει ή να υποδουλώσει τους 
κατοίκους. Οι Ικαριώτες πέρασαν εκείνη την τρομερή περίοδο ζώντας σε πλήρη απομόνωση 
και υπό σκληρότατες συνθήκες διαβίωσης. Όμως παρέμειναν ελεύθεροι, τελείως 
ανενόχλητοι από τις επιδρομές και τους πολέμους που εξαφάνισαν κάθε ίχνος 
ζωής από άλλα νησιά του Αιγαίου.

Εξαιτίας της γεωγραφικής απομόνωσης του νησιού και της απουσίας εκτεταμένων
ανθρωπίνων παρεμβάσεων, η χλωρίδα της Ικαρίας χαρακτηρίζεται από εξαιρετική
αφθονία, ποικιλία και σπανιότητα ειδών. Τουλάχιστον όσον αφορά τα δέντρα,
τα πιο εντυπωσιακά είναι η ελαφοκουμαριά (ικαρ. «άντρακλος») με τον στιβαρό,
κατακόκκινο κορμό και τα ωραία λευκά άνθη, τα τεράστια πλατάνια, τα κυπαρίσσια
σε διάφορα είδη, καθώς και οι μικροί κέδροι που στολίζουν και χαρίζουν σκιά στις
παραλίες. Μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα υπήρχαν ακόμα πυκνά δάση με κουμαριές,
μεγάλα ρείκια και βελανιδιές διαφόρων ειδών που έφταναν μέχρι τη θάλασσα και
σκέπαζαν τις ακτές. Στη θέση τους φύτρωσαν αργότερα τα πανύψηλα ωραία πεύκα
-σήμα κατατεθέν του ραχιώτικου τοπίου.
 

 Αρχιτεκτονική 
Εκτός ίσως από τον Άγιο Κήρυκο και τον Εύδηλο, έως τα μέσα του 20ού αιώνα 
πουθενά στο νησί δεν υπήρχαν συγκεντρωμένοι οικισμοί, του τύπου π.χ. των Κυκλάδων. 
Εκτός από λίγα καφενεία και καταστήματα γύρω από τις εκκλησίες, τα σπίτια στους 
ορεινούς οικισμούς ήταν μακριά το ένα από το άλλο, εναρμονισμένα στο φυσικό περιβάλλον 
με αξιοθαύμαστη τέχνη. Μοναδικό παράδειγμα στον χώρο του Αιγαίου, είναι 
το ιδιόρρυθμο «αντι-πειρατικό» ή «καμουφλαρισμένο» σπίτι της εποχής της «Αφάνειας» 
με τα εξής χαρακτηριστικά: α) έχει στέγη μονόρριχτη, σκεπασμένη με ακατέργαστες 
πλάκες, β) δεν υπάρχουν παράθυρα, ούτε καμινάδα, β) η θέση του είναι επιλεγμένη 
ώστε να μην φαίνεται από τη θάλασσα, και γ) μπροστά και κατά μήκος του σπιτιού 
υπάρχει ένας τοίχος, σαν παραπέτασμα, που κρύβει το φως της λάμπας τη νύχτα. Αυτά 
τα σπίτια είναι διάσπαρτα παντού, όμως ακόμη και σήμερα που το τοπίο έχει αλλάξει, 
χρειάζεται κανείς προσοχή για να τα διακρίνει. 






Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Σηκώστε τα μάτια σας σήμερα προς τον ουρανό..... ίσως δείτε το Ματωμένο Φεγγάρι !

   Ματωμένο φεγγάρι σήμερα με ολική έκλειψη σελήνης που θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι. Είναι η πρώτη ολική έκλειψη σελήνης φέτος και θα είναι ορατή από τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, όχι όμως και από την Ευρώπη και την Αφρική, όπως ανακοίνωσε η αμερικανική διαστημική υπηρεσία Nasa                                                "   .
Επειδή αυτή η έκλειψη θα συμβεί δύο ημέρες μετά το σεληνιακό περίγειο, το οποίο είναι το σημείο, όταν το φεγγάρι είναι πιο κοντά στη Γη, η NASA λέει ότι το φεγγάρι θα εμφανιστεί 5,3% μεγαλύτερο από ότι το προηγούμενο «ματωμένο φεγγάρι», της 15ης Απριλίου. 
Το φεγγάρι παίρνει αυτό το χρώμα κατά τη διάρκεια της έκλειψης καθώς περνά μέσα από τη γήινη σκιά. Η έκλειψη αυτή θα σημειωθεί στις 6:25 το πρωί στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, δηλαδή περί τις 13:25 ώρα Ελλάδας. Οι ιστότοποι της Nasa και του ρομποτικού τηλεσκοπίου Slooh θα παρουσιάσουν ζωντανά την εξέλιξη του φαινομένου. Οι επόμενες εκλείψεις είναι στις 4 Απριλίου και στις 28 Σεπτεμβρίου του 2015      πηγη. http://sarantos-petropouli.blogspot.gr/
Σηκώστε τα μάτια σας προς τον ουρανό κατά τη διάρκεια αυτής της  Νύχτας  τις πρώτες πρωινές ώρες  για να   δείτε τη πρώτη από τις τέσσερις συνολικά σεληνιακές εκλείψεις,  Christian Pastor John Hagee  Αυτές οι ολικές εκλείψεις της Σελήνης συμβαίνουν πάνω σε εβραϊκές αργίες το Πάσχα, τον Απρίλιο του 2014 και Απριλίου 2015, Sukkot, ή την γιορτή της Σκηνοπηγίας, το Σεπτέμβριο του 2014 και τον Σεπτέμβριο του 2015  Ένα πράγμα που είναι σίγουρο παρατηρώντας την Φύση είναι ότι κομμάτι αυτού του κόσμου που ξαφνικά  αλλάζει χρώμα και γίνετε κατακόκκινο δεν είναι καθόλου μα καθόλου Καλό για μας  και αν μαλιστα ταιριάξει και με γιορτή Εβραίων διπλό το Κακό!! Αν ζείτε στις ΗΠΑ, τότε θα έχετε "πρώτο τραπέζι πίστα"¨Εμείς εδώ στην Ελλάδα θα δούμε ως συνήθως τα "Μαύρα Μεσάνυχτα " .........!

Μυστικά για Γλυκές Δημιουργίες από Αποστάγματα φρούτων............

           
Να θυμάστε ότι τα Καλά υλικά!!! ,η Υπομονή !..και η Καλή Παρέα !είναι το Μυστικό Επιτυχίας   για ένα Γευστικό και Αρωματικό Σπιτικό Λικέρ!                                                          Τα Λικέρ φρούτων τα πίνουμε σε μικρά ποτήρια και συχνά σερβίρονται ως προσθήκη σε πικάντικα γεύματα ή δείπνα. Τα λικέρ μεσαίου τόνου με ήμι-γλυκα φρούτα ταιριάζουν  πιο πολύ  σε πιάτα με κρέας, ενώ τα γλυκά  λικέρ είναι ένα κανονικό από μόνο του επιδόρπιο αλκοόλ.                                                                                                                                                                 Πάνω απ 'όλα, το Λικέρ πρέπει να πίνεται σε μικρές γουλιές. Επιπλέον, για να εκτιμήσουμε πλήρως τις  Γεύσεις ,την  Υφή και την Ωριμότητα του ποτού, δεν θα πρέπει να το πίνουμε αμέσως Θα πρέπει να δοκιμάζουμε τη Γεύση του σαν το Καλό κρασί! Μετά από μερικά δευτερόλεπτα η γλώσσα και ο ουρανίσκος θ α ανοίξει μπροστά μας έναν Πλούτο από κρυφές Γεύσεις.........πολλές Υπέροχες Αισθήσεις!  Τότε μόνο το Έργο μας θα είναι πραγματικά Γκουρμέ !!!!!!!!!!!!!!

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Από τις αρχές του 2015 Νέους Κανόνες Τιμολόγησης του Αρδευτικού Νερού

ΟΙ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ, ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ      
Έπειτα από αλλεπάλληλες παρατάσεις της διαδικασίας, λόγο της εξαιρετικά χαμηλής ανταπόκρισης των ενδιαφερομένων να υποβάλουν αιτήσεις απογράφης των σημείων υδροληψίας, το υπουργείο Περιβάλλοντος αντέδρασε.

Με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού Νίκου Ταγαρά προωθήθηκε ήδη κοινή υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την οποία η εκπρόθεσμη υποβολή αίτησης για ένταξη σημείου υδροληψίας στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ) δεν θα επιβαρύνεται με πρόστιμο ύψους έως 5.000 ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.
Όσοι ιδιοκτήτες δήλωσαν τα σημεία υδροληψίας θα υποχρεωθούν να εκδώσουν εκ νέου άδεια λειτουργίας της γεώτρησης ή του πηγαδιού τους, αντιμετωπίζοντας από τις αρχές του 2015 νέους κανόνες τιμολόγησης του αρδευτικού νερού, με υποχρεωτική τοποθέτηση μετρητή και υψηλά τιμολόγια ογκοχρέωσης.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Περιβάλλοντος εκτιμάται πως συνολικά υπάρχουν στη χώρα μας 200.000 σημεία, εκ τον οποίων 40.000 υπολογίζεται ότι είναι παράνομα.
Η αίτηση εγγραφής στο ΕΜΣΥ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετέπειτα αδειοδότηση. Επισημαίνεται ότι η προθεσμία για την υποβολή αίτησης για τη χορήγηση άδειας χρήσης ύδατος, έχει παραταθεί μέχρι 30/01/2015.
Για τον εντοπισμό των παράνομων γεωτρήσεων θα κινηθεί παράλληλα επιχείρηση καταγραφής τους με επιτόπιες έρευνες σε αγροτικές περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι αιτήσεις για άδεια θα κατατίθενται στους δήμους και θα εκδίδονται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Σημειώνεται ότι το 50%-60% του νερού που χρησιμοποιείται στη γεωργία, προέρχεται από γεωτρήσεις. Τονίζεται επίσης ότι η άνευ όρων εξάντληση του υδροφόρου ορίζοντα προκαλεί καθίζηση του υπεδάφους, αυξάνοντας τον κίνδυνο πλημμυρών. (και εγώ νόμιζα ότι τα καμένα Δάση ,τα μπαζωμένα ρέματα και τα φραγμένα φρεάτια προκαλούν πλημμύρες  και καταστροφές η χαζή........!) Ενώ παράλληλα η χωρίς έλεγχο εκμετάλλευση του νερού μπορεί να οδηγήσει σε λειψυδρία για τις αγροτικές καλλιέργειες.
Πολλοί αγρότες αντιμέτωποι με το σύστημα ελέγχου του νερού που εκμεταλλεύονται, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να ενταχθούν σ’αυτό. Έτσι ούτε το 10% των 200.000 αγροτών που υπολογίζεται ότι διαθέτουν γεώτρηση, δεν έχει υποβάλει αίτηση ένταξης στο σύστημα.
                                                                                                                                              ΠΗΓΗ  http://www.pakoe.gr/

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

Ο Ικαριώτικος Παλμός..“η Προεσπέρα”


https://www.youtube.com/channel/UC0xMOgTH6nnLn-hnRV_dxjw                                                                                                                                                            “η Προεσπέρα”                                                           Το χωριό Προεσπέρα βρίσκεται στη δυτική Ικαρία, λίγα χιλιόμετρα βορειότερα από τους Κουνιάδους. Ετυμολογικά η λέξη ‘προ+εσπέρα’, σημαίνει ‘προς τη δύση’.Εμείς την λέμε Προησπέρα "Ο  τόπος που βγάζει  το ΚαλύτεροΟΟΟΟΟΟΟ Κρασί  της Ικαρίας "!
Οινοποιείο Κώστα Τσαντίρη 

Φθινόπωρο στις Ράχες!

Καστανιές
Άγιος Πολύκαρπος
Καστανιές
Άγιος Πολύκαρπος
Χριστός