Ένας κατάσκοπος προκειμένου να επιβιώσει πρέπει να είναι πραγματικά πολύ καλός στη δουλειά του. Να κερδίσει την εμπιστοσύνη του αντιπάλου, να ανταποκριθεί ταχύτατα σε μια κρίση κοκ.
Στο βιβλίο “Δούλεψε όπως ένας κατάσκοπος: Επαγγελματικές Συμβουλές από έναν πρώην πράκτορα της CIA”, η JC Carleson γράφει για την εμπειρία της ως μυστική πράκτορας για την Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών των ΗΠΑ και μοιράζετε με τους αναγνώστες της συμβουλές για όσους θέλουν να “απογειώσουν” την καριέρα τους, βασιζόμενη στην δική της 8ετή εμπειρία στην Υπηρεσία.
Οι εννέα συμβουλές της μπορούν να βοηθήσουν, όπως υποστηρίζει, κάθε εργαζόμενο σε όποιο κλάδο και εάν εργάζεται και θα συμβάλουν όχι μόνο στην "επιβίωσή" στον επαγγελματικό χώρο αλλά και στην προσπάθειά του να καταξιωθεί επαγγελματικά.
Το Business Insider της Σιγκαπούρης παρουσιάζει συνοπτικά τα 9 tips που μπορείτε να βρείτε στο τρίτο κατά σειρά βιβλίο της Carleson.
1.”Μελετήστε” τον κλάδο και τις τάσεις που αναπτύσσονται
Διαβάστε επιμελώς όλα τα περιοδικά που αναφέρονται στο συγκεκριμένο κλάδο στον οποίο θέλετε να εργαστείτε. Παρακολουθείτε πιστά τις ειδήσεις που αφορούν τον κλάδο, σε σημείο που να είστε σε θέση να απαγγείλετε από μνήμης τις τελευταίες τοποθετήσεις και δηλώσεις κορυφαίων εκπροσώπων τουλάχιστον της εταιρείας στην οποία δουλεύετε.
Ακόμη και αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Η εξοικείωσή σας με τις εξελίξεις για την εταιρεία και τον κλάδο γενικότερα θα πρέπει να είναι άπταιστα και να αναπτύξετε τη δυνατότητα να “βλέπετε” πως μία είδηση ή πληροφορία μπορεί να “συνδέεται” με γενικότερες εξελίξεις στον κλάδο.
Αναζητήστε τις νέες τάσεις και προσπαθήστε να κατανοήσετε τι μέλλει γενέσθαι στον κλάδο σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να γίνεται ένας πραγματικός και πολύτιμος “εμπειρογνώμονας” στον τομέα σας.
Αναζητήστε τις νέες τάσεις και προσπαθήστε να κατανοήσετε τι μέλλει γενέσθαι στον κλάδο σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να γίνεται ένας πραγματικός και πολύτιμος “εμπειρογνώμονας” στον τομέα σας.
2.”Παγιδεύεστε” τα πρόσωπα από τα οποία κρίνεται η καριέρα σας
Κατά την προσπάθειά σας να δικτυωθείτε στην εταιρεία σας και γενικότερα στον κλάδο σας, θα πρέπει να εντοπίσετε και να δελεάσετε τα κατάλληλα πρόσωπα προκειμένου να αποκτήσετε σχέσεις μαζί τους.
“Οι πράκτορες της CIA περνούν αρκετό καιρό προσπαθώντας να διαμορφώσουν συγκεκριμένα...δολώματα, για τα πρόσωπα που βάζουν στο στόχαστρο τους”. Ένα σωστό δόλωμα έχει τρία χαρακτηριστικά:
-δώστε του ένα λόγο για να σας συναντήσει
-δημιουργήστε ένα λόγο για να “συνδεθείτε” μαζί του
-βρείτε λόγους για να συνεχίσετε την επικοινωνία μαζί του.
“Ένα καλό δόλωμα επιτρέπει και στις δύο πλευρές να δημιουργήσουν μια αμοιβαία επωφελή σχέση. Ακόμη και εάν η σχέση αυτή βασίζεται στην απάτη”, αναφέρει η συγγραφέας.
“Οι πράκτορες της CIA περνούν αρκετό καιρό προσπαθώντας να διαμορφώσουν συγκεκριμένα...δολώματα, για τα πρόσωπα που βάζουν στο στόχαστρο τους”. Ένα σωστό δόλωμα έχει τρία χαρακτηριστικά:
-δώστε του ένα λόγο για να σας συναντήσει
-δημιουργήστε ένα λόγο για να “συνδεθείτε” μαζί του
-βρείτε λόγους για να συνεχίσετε την επικοινωνία μαζί του.
“Ένα καλό δόλωμα επιτρέπει και στις δύο πλευρές να δημιουργήσουν μια αμοιβαία επωφελή σχέση. Ακόμη και εάν η σχέση αυτή βασίζεται στην απάτη”, αναφέρει η συγγραφέας.
Παρόμοια με έναν πράκτορα της CIA , αν θέλετε να συναντήσετε κάποιον στον κλάδο σας , βρείτε έναν λόγο για τον οποίο θα θέλει να σας διαθέσει το χρόνο του. Το βασικό ερώτημα στο οποίο θα πρέπει να απαντήσετε είναι “τι μπορείτε να του προσφέρετε”. Προσεγγίστε το στόχο σας με αυτό το σκεπτικό και σε καμία περίπτωση μην ζητήσετε χάρες και εξυπηρετήσεις κατά το αρχικό στάδιο των επαφών σας. Αφήστε τον άλλο να νοιώσει υποχρεωμένος...
3.Μην ρίχνετε τις άμυνές σας όσο “καλοί” και εάν είναι οι άλλοι μαζί σας
“Ο διπλανός σας στο γραφείο μπορεί να είναι ξαφνικά ιδιαίτερα ομιλητικός αν και είστε ανταγωνιστές αφού διεκδικείτε την ίδια προαγωγή”. Σύμφωνα με τη πρώην πράκτορα και πλέον συγγραφέα Carleson, εσείς δεν θα πρέπει ποτέ να ρίχνετε τις άμυνές σας. Θα πρέπει πάντα να αναρωτιέστε -και να φροντίζετε να απαντάτε στο ερώτημα- γιατί κάποιος είναι ξαφνικά καλός μαζί σας”.
Όπως τονίζει μάλιστα: οι πιο ταλαντούχοι, σκληρά εργαζόμενοι, οι πιο συμπαθείς συνάδελφοι είναι αυτοί που συνιστούν και τη μεγαλύτερη απειλή. Αυτό μπορεί να ακούγετε ως “κακία” αλλά θα πρέπει να θυμάστε πως στην πραγματικότητα διαρκώς σας συγκρίνουν με τους συναδέλφους σας όταν έρχεται η ώρα “της λήψης αποφάσεων για τις προαγωγές, τη χορήγηση μπόνους και τις ευκαιρίες για σταδιοδρομία”.
4.Μην μοιράζεστε πολλές πληροφορίες κατά τη διάρκεια της συνέντευξης
“Μπορεί να φαίνεται δελεαστικό να ανταλλάξετε πληροφορίες προκειμένου να αποδείξετε τις γνώσεις σας κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης” για τη διεκδίκηση μίας θέσης εργασίας σε ανταγωνιστική – μέχρι πρότινος- εταιρεία, αλλά να θυμάστε πως “μια αξιόπιστη εταιρεία θα πρέπει να ενδιαφέρεται περισσότερο να μάθει για εσάς παρά για τον προηγούμενο εργοδότη σας”.
5.Να θυμάστε πως οι υψηλών επιδόσεων άνθρωποι είναι πιο δύσκολα “διαχειρίσιμοι”
“Ένα άτομο υψηλών επιδόσεων είναι σαφώς πιο δύσκολο να το διαχειριστείτε”. “Είτε για καλό είτε για κακό, ένα τέτοιο άτομα έχει τη δύναμη να ορθώσει ανάστημα του στους ανωτέρους του, την ευφυΐα να αντιπαρατεθεί λεκτικά και τη γενναιότητα να τους αψηφίσει. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν μια σοβαρή πρόκληση από πλευράς διοίκησης”.
6.Μην πιέζετε ανθρώπους που δουλεύουν καλύτερα μόνοι να εργαστούν σε ομάδα
Μην πιέζετε ταλαντούχα άτομα που αποδίδουν καλά όταν εργάζονται μόνα τους, να συνεργαστούν με άλλους και να μετάσχουν σε ομαδικά projects. “Κάποιοι διαπρέπουν στο πλαίσιο συνεργασιών ...άλλοι κάνουν τη δουλειά τους καλά και θέλουν να τους αφήνετε ήσυχους να κάνουν μόνοι τους αυτό για το οποίο τους έχετε προσλάβει”.
7.Μάθε και ανέλυσε τις αδυναμίες σου
“Ούτε οι καλύτεροι ηθοποιοί δεν καταφέρνουν να είναι διαρκώς ευέλικτοι όταν καλούνται να παίξουν ένα ρόλο. Μπορείτε να είστε όσο το δυνατόν παρατηρητικοί, να ανταποκρίνεστε άριστα και να είστε ευέλικτοι όσο είναι ανθρωπίνως δυνατό. Αλλά πάντα θα υπάρχουν καταστάσεις κατά τις οποίες είτε εξαιτίας της προσωπικότητάς σας ή εξαιτίας οποιουδήποτε άλλου χαρακτηριστικού σας, θα σας φέρουν σε μειονεκτική θέση. Θα πρέπει να ξέρετε, όπως συμβουλεύει η Carleson, πώς σας “βλέπουν” οι άλλοι και τι είναι αυτό που τους εκνευρίζει σε εσάς. Όταν τα κατανοήσετε όλα αυτά, θα πρέπει να μειώσετε κάποιες επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές σας και να αναγνωρίσετε τις αδυναμίες σας, τις οποίες μάλιστα θα πρέπει να έχετε πάντοτε κατά νου όταν ξεκινάτε μια συνεργασία με κάποιο νέο πρόσωπο.
8.Μάθετε τις αδυναμίες των άλλων
Θα πρέπει να μάθετε ποιες είναι οι αδυναμίες όλων των άλλων, ποια είναι τα τρωτά τους σημεία, στην περίπτωση που θέλετε να συνεργαστείτε μαζί τους. Θα πρέπει πάντοτε να έχετε μια πλήρη εικόνα για το παρελθόν τους, ακόμη και για το παρελθόν των ανταγωνιστών τους.
9.Να τηρείτε πάντα τις υποσχέσεις αλλά και τις απειλές σας
Είτε έχετε κάνει μια υπόσχεση, είτε έχετε διατυπώσει μια απειλή φροντίστε πάντα να την εκπληρώνετε. Μπορεί να βρεθείτε, νωρίτερα απ' ότι νομίζετε πίσω στο...τραπέζι των διαπραγματεύσεων και μια φήμη πως μπλοφάρετε δεν θα σας ωφελήσει, όπως συμβουλεύει στο βιβλίο της η Carleson. Όταν απειλείτε τον εργοδότη σας πως θα παραιτηθείτε για να σας προσφέρει αύξηση του μισθού σας, θα πρέπει να είστε έτοιμοι να το πράξετε εάν δεν σας δώσουν αυτό που ζητάτε.
Η J.C. Carleson, έχει εργαστεί ως μυστική πράκτορας της CIA, για περίπου δέκα χρόνια κατά τα οποία ταξίδεψε σχεδόν σε όλο τον κόσμο και έχει βρεθεί σε εμπόλεμες ζώνες, πολεμικά καταφύγια έως και σε cocktail πάρτυ σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Cornell και πλέον ζει στην Ουάσινγκτον. πηγη http://www.huffingtonpost.gr/greece