Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Το μικρό δασάκι της Παναγίτσας

Το δάσος της Παναγίτσας με τα πανύψηλα δέντρα ήταν τόσο πυκνό, που ήταν αδύνατο να το τρυπήσουν οι ζεστές αχτίδες του ήλιου. Τα δέντρα έμοιαζαν με θεόρατους γίγαντες, που συναγωνίζονταν για το ποιο θα ξεπερνούσε το άλλο στο ύψος.

Στάθηκα να κοιτάζω έκθαμβη. Το δάσος ήταν ένας πραγματικός παράδεισος, ένα τοπίο ονειρεμένο. Μύρισα την ατμόσφαιρα κι αισθάνθηκα να ζαλίζομαι στο άρωμα του πεύκου και στην καθαρότητα του αέρα. Φουντωτοί θάμνοι, πυκνόφυλλα δέντρα, πολύχρωμα και μοσχομύριστα αγριολούλουδα ήταν αυτό που έβλεπες, όπου κι αν γύριζες το κεφάλι σου.Ένα χειμωνιάτικο Σάββατο, βρέθηκα για βόλτα σε ένα μονοπάτι στο μικρο δασάκι της παναγιτσας Το μονοπατι αυτο περπατουσαν οι παλιοί για να πάνε και να γυρίσουν στο Χριστό ,στον Αγιο Δημήτρη (το κεφαλοχώρι των Ραχών τότε) και στον Αγιο Πολύκαρπο .. Ήμουν σκεφτική και κατηφής γιατί κάποιο σοβαρό πρόβλημα με απασχολούσε. Έσερνα βαρύθυμα τα βήματά μου με το κεφάλι κάτω.

Σύντομα όμως διαπίστωσα πως όσο περπατούσα, τόσο καλύτερα αισθανόμουν.Σαν να ήμουν φορτωμένη με σακιά άμμου και κάθε τόσο ένα τσουβαλάκι έπεφτε από πάνω μου. Τα πόδια μου πια, αντί να τα σέρνω, με κουβαλούσαν εκείνα.
Σήκωσα το κεφάλι, και παρατήρησα γύρω μου τη φύση. Πλάι μου η πλαγιά του βουνού, καταπράσινη από τα πεύκα, κατηφόριζε . Στα πόδια της, η καταγάλανη θάλασσα και απέναντι  η Χίος. «Εδώ» είπα στον εαυτό μου«υπάρχουν ομορφιές που τις κοιτούσες μα δεν τις έβλεπες».
Συνέχισα το περπάτημα. Πόσο ωραία έδενε το γαλάζιο του ουρανού, το μπλε της θάλασσας με το καφέ του χώματος της πλαγιάς και το λευκό των σύννεφων που ταξίδευαν απαλά σπρωγμένα από το αεράκι. Η παλέτα της φύσης είχε βάψει τα πάντα με μια μαγευτική αρμονία.


Καθώς περπάταγα σκόνταψα σε  ένα μικροσκοπικό κατακόκκινο μανιταρι  που άλλοτε θα προσπερνούσα δίχως να προσέξω καν την παρουσία του. Τέλειος συνδυασμός του κόκκινου του πράσινου και του καφέ . Ένα θαύμα. Τότε κατάλαβα τι εννοούσε ο Βούδας όταν έλεγε: «Αν μπορούσαμε να δούμε καθαρά το θαύμα ενός μονάχα λουλουδιού, θα άλλαζε όλη η ζωή μας».
  
Συνέχισα μαγεμένη. μπροστα μου ξάφνου συνάντησα ένα παλιό έρημο  σπίτι Είναι ένα πέτρινο σπίτι που χτίστηκε κάποτε  με τις καλύτερες προθέσεις. από τον Σιμεόν τον Κόχυλα  και στα πόδια του έχει έναν θησαυρό, εκεί που τελειώνει  η αυλή του, απλώνετε μεγαλοπρεπής ο Άγιος Δημήτριος   

Τα μάτια μου θαρρείς πως άνοιξαν και έβλεπα για πρώτη φορά τα πράγματα που ήσαν εκεί και με πρόσμεναν να τα ανακαλύψω και να τα θαυμάσω. Όλα τα δημιουργήματα της φύσης, μικρά και μεγάλα λες κι ήσαν σοφά  τοποθετημένα από άριστο διακοσμητή  σε μια διαρκή υπαίθρια έκθεση. Απολάμβανα με τις αισθήσεις μου όλο αυτό το μεγαλείο.
Και τότε ανοίξανε τα αυτιά μου στους ήχους που δεν άκουγα γιατί δεν τους πρόσεχα: τα τιτιβίσματα των πουλιών, το θρόισμα της αύρας στα κλαδιά των δέντρων, το φτερούγισμα μιας ξεχασμένης μέλισσας   που πετούσε δίπλα μου ψαχνοντας να βρει την κυψέλη της.
Κι άνοιξαν τα ρουθούνια μου και οσφράνθηκα την μελένια  μυρωδιά που σε λιγώνει, καθώς αναδυόταν από τις ξερές πευκοβελόνες στο χώμα, νοτισμένες από τη χθεσινή βροχή.





Σε λίγο πήρα τον δρόμο του γυρισμού. Κάθε τόσο σταματούσα για να πάρω ενθύμια από αυτή την εκδρομή στην φύση. 
και  σκέφτηκα ότι το πιο μεγάλο, το πιο υπέροχο και το πιο τρελό παιχνίδι στον κόσμο, είναι ο ίδιος ο κόσμος. Τεράστιος, τέλειος, απύθμενης φαντασίας!
Γυρνώντας στο σπίτι μου ένιωθα μια μεγάλη ψυχική ευφορία. Το άγχος μ
ου είχε εξαφανιστεί και το  πρόβλημα που με βασάνιζε όταν ήλθα, τώρα μίκρυνε. Γρήγορα μάλιστα, με ξεκάθαρο πλέον μυαλό, βρήκα τη λύση του.
Έκτοτε το καθιέρωσα. Όποτε νιώθω πιεσμένη για οποιονδήποτε λόγο, καταφεύγω στη φύση. Αν έχω και κάποιον άλλο για συντροφιά μοιράζομαι μαζί του τις εντυπώσεις και τις σκέψεις μου. Είναι κι αυτό μια διαφορετική εμπειρία και απόλαυση.
Και κάτι τελευταίο αλλά σημαντικό. Αν πρόκειται να πάρω κάποια σοβαρή απόφαση, ο περίπατος στην φύση με βοηθά αφάνταστα. Επικεντρώνομαι στις παραμέτρους του προβλήματος, τις αναλύω και, ήρεμα και νηφάλια, καταλήγω στην σωστή απόφαση.
Ένας περίπατος στη φύση είναι τρία φάρμακα σε ένα: αγχολυτικό, ψυχοθεραπευτικό και ψυχαγωγικό!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου