Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Χοιροσφάγια:2014 στις Καρυδιές

Χοιροσφάγια: Πρόκειται για ένα παλιό έθιμο,     το οποίο αναβιώνει  με αμείωτη ένταση έως τις ημέρες μας,      τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο,        και καμία φορά οι λίγο αργοπορημένοι    Ικαριώτες     Φεβρουάριο

Οι προετοιμασίες διαρκούν αρκετές   ημέρες.  Σε αυτές   εμπλέκονται άντρες και γυναίκες,  συγγενείς και φίλοι,          με αποτέλεσμα      τα χοιροσφάγια να αποκτούν πανηγυρικό χαρακτήρα.           Καθένας έχει το δικό του ρόλο:       Μια εβδομάδα     πριν από την Τσικνοπέμπτη,      με το άνοιγμα του Τριωδίου     ξεκινάει η διαδικασία της σφαγής των γουρουνιών,     τα χοιροσφάγια.   Κάθε σπίτι εδώ στις Ράχες      τρέφει  για ένα χρόνο τα γουρουνόπουλα του.(συνήθως 2) 

Όλο το χρόνο ταϊζονται με καλαμπόκι, πίτουρα ,χόρτα,μήλα ,συκα, βελανίδια,τσίρο(νερότυρο) και αποφάγια του σπιτιού . Το σφάξιμο του γουρουνιού γινόταν την περίοδο των Απόκρεω, την πρώτη εβδομάδα του Τριωδίου. Ειναι  γιορτή για όλο το χωριό. Οι κάτοικοι σχηματίζουν φιλικές συντροφιές  γλεντώντας  πίνοντας καλό κρασί και χορεύοντας μέχρι το πρωί!!!!!!!!!Τα Χοιροσφάγια στις Καρές θυμίζουν παλιές καλές εποχές του Νησιού  Με ένα δυνατό κόκκινο κρασί του Γ.Καρούτσου(ΤΣΟΧΟ έτσι τον περιπαίζουμε εδώ)και μουσική από την παρέα του Παναγιώτη Χούτρα (να θυμάστε το όνομα  του όσοι είστε φαν των καλοκαιρινών πανηγυριών Όπου παίζει είναι εγγύηση !)Έκαναν ένα μεγάλο γλέντι !Ένα μεγάλο μπράβο στον σύλλογό τους!!!!!!!!!!!!!!


Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Αλέξη Τσίπρα ..θέλουμε νέους. Πολύ νέους.!


Ποιος γελάει τώρα;
Θυμάμαι –και μάλλον δεν είμαι ο μόνος- τις ειρωνείες για τον Αλέξη Τσίπρα, όταν ήταν υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων με τον Συνασπισμό το 2006. Θυμάμαι και τις ειρωνείες όταν ο Αλέξης Τσίπρας εξελέγη πρόεδρος του Συνασπισμού το 2008, κατατροπώνοντας τον Φώτη Κουβέλη. Σήμερα τα γέλια και οι ειρωνείες με τον Τσίπρα έχουν κοπεί ή προέρχονται μόνο από συστημικούς δημοσιογράφους και «διανοούμενους». Σήμερα όλα τα κόμματα ψάχνουν έναν Αλέξη Τσίπρα.
Για πολλά κατηγορούν τον Τσίπρα αλλά μπορεί σήμερα κάποιος να φανταστεί τον ΣΥΡΙΖΑ χωρίς τον Αλέξη Τσίπρα;
Ποιος θα ήταν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ; Ο Κουβέλης; Εδώ γελάμε. Και τώρα πια, έχουμε και πάρα πολλούς λόγους για να γελάμε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αυτό που ψάχνουν οι άλλοι: ένα νέο και φρέσκο πρόσωπο. Και το οφείλει, κυρίως, στον Αλέκο Αλαβάνο.
Ο Αλαβάνος είδε νωρίς την κούραση του πολιτικού κατεστημένου και προώθησε τον Αλέξη Τσίπρα. Σοφή κίνηση.
Σήμερα, ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ως υποψήφιο δήμαρχο της Αθήνας τον 33χρονο Γαβριήλ Σακελλαρίδη –είναι δηλαδή στην ηλικία που ήταν ο Τσίπρας όταν εξελέγη πρόεδρος του Συνασπισμού- και οι μόνοι που ειρωνεύονται πια είναι οι ηττημένοι και οι τελειωμένοι.
Ζούμε σε μια χώρα που τα νιάτα αντιμετωπίζονται σαν αρρώστια και οι νέοι άνθρωποι ονειρεύονταν πότε θα γεράσουν για να πάρουν σύνταξη.
Η χρεοκοπία της χώρας αλλάζει εντελώς το σκηνικό: αφενός ξέρουμε πως δεν θα πάρουμε σύνταξη ποτέ και αφετέρου τα νιάτα γίνονται αυτό που πάντα ήταν, δηλαδή πλεονέκτημα, ευτυχία και ομορφιά.
Τα πρόσωπα στην πολιτική –και όχι μόνο- έχουν σημασία. Δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό αλλά τα πρόσωπα έχουν πολύ μεγάλη σημασία. Από αρχαιοτάτων χρόνων.
Αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάποιο πρόβλημα, δεν είναι στην θέση του προέδρου.
Τον Μάιο του 2012, ο συνάδελφος Αυγουστίνος Ζενάκος και εγώ πήραμε μια συνέντευξη από την Ζωή Κωνσταντοπούλου για το Unfollow.
Όταν τελείωσε η συνέντευξη και έκλεισε η πόρτα πίσω μας, το πρώτο πράγμα που ρώτησα τον Αυγουστίνο ήταν «Έχουν κι άλλους τέτοιους στον ΣΥΡΙΖΑ;»,
Ο Αυγουστίνος κατάλαβε πώς το εννοούσα και μου απάντησε πως δεν ξέρει. Του είπα πως, αν έχουν καμιά δεκαριά στελέχη σαν την Κωνσταντοπούλου, θα αφήσουν εποχή.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου μου έκανε εξαιρετική εντύπωση και στη συνέχεια κατάλαβα πως δεν έπεσα έξω. Πάντα διαβασμένη, στοχοπροσηλωμένη, πάντα στο θέμα της και στον τομέα της, συγκεντρωμένη και αποτελεσματική. (σ.σ. Αν η Κωνσταντοπούλου στο μέλλον σαλτάρει από την εξουσία και γίνει Ντόρα Μπακογιάννη, αυτό δεν έχει να κάνει με την τωρινή μου άποψη.)
Συνηθίζω να παρατηρώ ποιοι πολιτικοί δέχονται επιθέσεις από το πολιτικό και μιντιακό κατεστημένο – καταλαβαίνεις πολλά απ’ αυτό.
Η Ζωή Κωνσταντόπουλου παίρνει το πρωτάθλημα επιθέσεων σε πολιτικό, ενώ –αν και δεν θέλω να σπείρω την διχόνοια- κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν τα έχει αγγίξει κανείς.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία για την τύχη του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση θα είναι η ηγετική ομάδα γύρω από τον Αλέξη Τσίπρα.
Ο Αλέκος Αλαβάνος φέρθηκε έξυπνα. Τώρα είναι η σειρά του Αλέξη Τσίπρα.
(Αλέξη, νέους. Πολύ νέους.)
Διακοπές στην Ικαρία  ..κάτι έμαθε και από το νησί μας ο Αλέξης!


Γρηγόρης Σερμπής ένας Ηθοποιός που δημιουργεί μια φυσική μουσική με το σώμα του!


.
Ο Γρηγόρης  Σερμπής  είναι ένας νέος πολλά υποσχόμενος ηθοποιός  με ρίζες από το νησί μας την Ικαρία !Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης της Δ. Χατούπη «Δήλος» και απόφοιτος του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πάνω και στον αυτοσχεδιαστικό χορό (contact improvisation) και στη δραματική τέχνη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Anatoli Vasiliev, Bred in the bone κ.α.) Μεταξύ άλλων συμμετείχε στις παραστάσεις: «PassTRESPass». διαπραγμάτευση ζητημάτων που αφορούν στην μετανάστευση και συνήθως παραγνωρίζονται από την κοινωνία.
Στο project συμμετείχαν καλλιτέχνες από την Αμερική και την Ελλάδα, καθώς και μετανάστες που διαβιούν στην χώρα μας, 2012. «Οι τέσσερις πλευρές», κείμενο – σκηνοθεσία, Ο. Λαμπρόπουλος, Ίδρυμα Κακογιάννη, 2011. «Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι», θεατρική ομάδα, «ΠΟΤΕ…;», Θέατρο Βαφείο - Λάκης Καραλής, 2011. Mon Valmont, χοροθεατρική ομάδας Αμάλγαμα της Μαρίας Γοργία, θέατρο Αλκμήνη, 2009. «Genocide». Δραματουργία-σκηνοθεσία: Μαρίλλη Μαστραντώνη. Η παράσταση βασίστηκε σε δύο βιβλία του δημοσιογράφου Jean Hatzfeld σχετικά με την γενοκτονία στη Ρουάντα, Μεταλλουργείο, 2008. «Κρουστών Χρησμός για τον Οιδίποδα του Σοφοκλή», σκηνοθεσία Θοδ. Εσπίριτου, 2007. «Μάρλεν» με την Δήμητρα Χατούπη, σκηνοθεσία Ρεζβάν Μ., 2006. 
Στους δύσκολους αυτούς καιρούς ο Γρηγόρης μαζί με άλλους αξιόλογους και ταλαντούχους  ηθοποιούς  ανεβάσανε  μια πολύ αξιοπρόσεκτη και  αξιόλογη  θεατρική παράσταση που αξίζει  να την παρακολουθήσετε στο θέατρο

Βαφείο-«Λάκης Καραλής»

Αγ. Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115,Βοτανικός
Τηλ : 2103425637                                                                                                                                                                                   

τον Βασιλιά Ληρ Δράμα  του Σαίξπηρ 

Σκηνοθ.:Γ. Βούρος 
Ερμηνεύουν: Γ. Βούρος, Μ. Σκούπα, Γ. Γεωργίου, Γ. Ζώη. Σκην.-κοστ.: Ειρ. Παγώνη. Μουσ.: Ν. Χατζηελευθερίου. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !                   Και να μην ξεχνάμε ότι ....
Η αυλαία  είναι η είσοδος στον παράδεισο,!....αρκεί ,αυτοί που την ανοίγουν να έχουν άρωμα Παραδεισένιο!!!!!!!

Καλό μήνα με άρωμα Ικαρίας !

https://www.facebook.com/giorgos.filippopolitis
 ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΘΩ ΑΓ.ΟΡΟΣ

Πειραματικό φάρμακο σταματά τη μετάσταση του καρκίνου του μαστού

ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΔΟΚΙΜΗ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ
Πειραματικό φάρμακο σταματά τη μετάσταση του καρκίνου του μαστού


Με επιτυχία δοκίμασαν σε πειραματόζωα, Βρετανοί επιστήμονες, ένα νέο φάρμακο, που σταματά την εξάπλωση του καρκίνου του μαστού, δηλαδή την μετάσταση των καρκινικών κυττάρων σε άλλα σημεία του σώματος.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Κάρντιφ στην Ουαλία, με επικεφαλής τον δρα Ρίτσαρντ Κλάρκσον του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Έρευνας Βλαστοκυττάρων Καρκίνου, ανέπτυξαν μια ουσία που αναστέλλει τη δράση του γονιδίου Bc13. Το εν λόγω γονίδιο, όπως είχαν δείξει προηγούμενες μελέτες τους στο περιοδικό "Cancer Research" παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του μεταστατικού καρκίνου.
«Δείξαμε πως καταστέλλοντας αυτό το γονίδιο, ήταν δυνατό να περιορίσουμε την εξάπλωση του καρκίνου σε ποσοστό πάνω από 80%» δήλωσε ο Κλάρκσον. Η δοκιμή της ουσίας σε ποντίκια, έδειξε την σχεδόν πλήρη αναστολή της ανάπτυξης των μεταστατικών όγκων στα ζώα.
Ο επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να βρουν ένα φάρμακο που να αναστέλλειτη δράση του γονιδίου Bc13. Μέχρι σήμερα, παρά τις μεγάλες προόδους στην θεραπεία του καρκίνου του μαστού στα αρχικά στάδιά του, οι υπάρχουσες θεραπευτικές επιλογές για ασθενείς τελικού σταδίου με μεταστάσεις είναι περιορισμένες. Γι' αυτό, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για νέα φάρμακα που θα αναστρέφουν ή έστω θα επιβραδύνουν την πρόοδο του μεταστατικού καρκίνου.
Η συντριπτική πλειονότητα των θανάτων από καρκίνο οφείλεται στις μεταστάσεις των όγκων σε άλλα σημεία του οργανισμού του ασθενούς. Στον καρκίνο του μαστού, μπορεί να εμφανιστεί μετάσταση ακόμα και πολλά χρόνια μετά τη διάγνωση της νόσου.
Με χρηματοδοτική υποστήριξη από την φαρμακευτική εταιρία Tiziana Pharmaceuticals, οι βρετανοί ερευνητές ήδη ετοιμάζονται να ξεκινήσουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους. Πάντως, για να προκύψει πιθανώς κάποιο νέο φάρμακο από την όλη έρευνα, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια.
Διευρύνεται ο «χάρτης» των γονιδίων του καρκίνου
Εξάλλου, μια άλλη σημαντική αμερικανική επιστημονική έρευνα, που ανέλυσε γενετικά πάνω από 20 είδη καρκινικών όγκων, εντόπισε νέα γονίδια που ευθύνονται για τις καρκινικές μεταλλάξεις των κυττάρων, αυξάνοντας έτσι κατά 25% τον κατάλογο των «ένοχων» για καρκίνο γονιδίων. Η ανακάλυψη θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη νέων αντικαρκινικών φαρμάκων στο μέλλον.
Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Broad των πανεπιστημίων ΜΙΤ και Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον διακεκριμένο βιολόγο Έρικ Λάντερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", ανέλυσαν τα γονιδιώματα των όγκων 4.750 καρκινοπαθών και έφεραν έτσι στο φως πολλά νέα γονίδια που εμπλέκονται στη νόσο, ενώ πολλά ακόμα γονίδια μένει να ανακαλυφθούν.
Κατά τα τελευταία 30 έτη, οι επιστήμονες έχουν βρει περίπου 135 γονίδια που παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός ή περισσότερων από 21 διαφορετικά είδη καρκινικών όγκων. Η νέα ανάλυση επιβεβαίωσε το ρόλο αυτών των ήδη γνωστών γονιδίων και πρόσθεσε στη «λίστα των ενόχων» άλλα 33 γονίδια.
Οι επιστήμονες πλησιάζουν πλέον στο στόχο τους να αποκτήσουν μια πλήρη εικόνα για το γενετικό «προφίλ» του καρκίνου και υπολογίζουν ότι, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχουν αναλύσει δείγματα όγκων από 100.000 ασθενείς το πολύ. «Για πρώτη φορά, ξέρουμε τι χρειάζεται για να έχουμε την ολοκληρωμένη γονιδιακή εικόνα του ανθρώπινου καρκίνου», δήλωσε ο Λάντερ.
Οι ερευνητές υπολογίζουν ότι, για τον πλήρη «γενετικό χάρτη» του καρκίνου, θα χρειαστεί να αναλύσουν κατά μέσο όρο 2.000 δείγματα από κάθε ένα από τα περίπου 50 διαφορετικά είδη καρκινικών όγκων που υπάρχουν, δηλαδή συνολικά να μελετήσουν δείγματα από περίπου 100.000 ασθενείς. Όπως είπε ο ερευνητής του Ινστιτούτου Broad Γκαντ Γκετζ, «με δεδομένο ότι στον κόσμο ζουν περίπου 32 εκατομμύρια άνθρωποι με καρκίνο, αυτός ο αριθμός (σ.σ. 100.000) προς μελέτη, φαίνεται πολύ λογικός».
------------------------------------------------------------------------------------------------πηγη-http://pantaanthropos.blogspot.gr/

Πώς να προετοιμάσετε σπιτικά φυτικά χάπια

Συνταγή  από την

Αγιουρβέδα

 



.


Η λέξη "Ayurveda" αποτελείται από δύο συστατικά:

1.-AYUS = Ζωή, Ζωτική Δύναμη, Υγεία

2.-VEDA = Ολοκληρωμένη Γνώση, Επιστήμη

Με τον όρο λοιπόν αυτόν που πρακτικά σημαίνει "Η επιστήμη της Ζωής", ή "Η Γνώση της Ζωής" υποννοείται ένα σύστημα το οποίο κατ' αρχήν δεν έχει τίποτα να κάνει με ασθένεια και θεραπεία! Στο όνομά του δεν υπάρχει κάποιο συστατικό που να παραπέμπει σε ένα "πάθος", όπως συμβαίνει με την ομοιο-παθητική, αλλο-παθητική, κλπ, ούτε όμως και κάποια θεραπεία, όπως είναι η βοτανο-θεραπευτική, η φυτο-θεραπεία, η φυσιο-θεραπεία, και τα σχετικά.

Ο Ayurveda μιλάει για την ίδια τη Ζωή, για την όλη Δημιουργία, για το πώς ξεκίνησε και φτιάχτηκε το Σύμπαν και ο 'Aνθρωπος. Συνεχίζει με στοιχεία για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και την κατάσταση των τριών "Επιπέδων Ύπαρξής" τους, του Υλικού "παχυλού" τους σώματος, του Νοητικού τους σώματος και της Εσώτερης Φύσης τους.

Ασχολείται με το πώς αρρωσταίνουν οι άνθρωποι, και ένα μεγάλο μέρος των αγιουρβεδικών κειμένων αφιερώνεται στην Προληπτική Ιατρική, στο πώς δηλαδή τα άτομα δεν θα αρρωστήσουν, σεβόμενα και κυρίως αποδεχόμενα την Αληθινή τους Φύση και ζώντας σε αρμονία με το περιβάλλον τους. Και στο τέλος βέβαια, εάν κάτι δεν πάει καλά και εφόσον ο 'Aνθρωπος "τα καταφέρει και αρρωστήσει", περιγράφει και τρόπους για το πώς θα επέλθει η θεραπεία και η αποκατάσταση της Υγείας  http://www.ayurveda.gr/index.phtml
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQb_nIJeEz2g8JOCWN3cMdRid-1Es6KNjl04RzSyZweZjELIuZW
Συνταγή

 Το μέλι δεν είναι μόνο ένα φάρμακο, αλλά επίσης και ένα όχημα (Anupdna) σε άλλα φάρμακα. Για παράδειγμα, επιτρέπει στα φυτικά φάρμακα μέσα από  την καλύτερη πέψη,  να αφομοιωθούν και να διεισδύσουν βαθύτερα στους ιστούς. Προσθέτει, επίσης, στα φάρμακα του ιδιότητες (αποχρεμπτικές, τονωτικές,  κ.λπ..) Και καλύπτει την δυσάρεστη γεύση πολλών φαρμάκων.
Για την παρασκευή των χαπιών μας,  θα χρησιμοποιήσουμε μόνο  μέλι , βότανα και λίγο λάδι

Λαδώνουμε ένα ξύλινο πίνακα, όσο γίνετε ακατέργαστο (χωρίς χημικά βερνίκια,χρώματα) .  θα χρησιμοποιήσουμε  ελαιόλαδο ,η λάδι καρύδας , σησαμέλαιο ή αμυγδαλέλαιο η λάδι μουστάρδας. Λαδώνουμε και τα χέρια μας. Παίρνουμε 120 g μέλι και σε αυτό προσθέτουμε το  μείγμα βοτάνων που  θέλουμε να πάρουμε   . Συνήθως, 30g σκόνης είναι μια επαρκής ποσότητα  προσθέτουμε τη σκόνη λίγη λίγη «σε μια στιγμή, έως ότου  να έχουμε μια ζύμη που δεν κολλάει πια, αλλά  να είναι ακόμα μαλακιά για να φορμαριστεί. Τώρα,  πλάθουμε την ζύμη  για να κάνουμε ένα λεπτό ραβδί  , στη συνέχεια,το κόβουμε σε μικρά κομματάκια  χάπια. Και έτοιμα  τα καταπληκτικά χάπια μας. Για να τα  διατηρήσουμε τα φυλάμε  σε γυάλινο φαρδύ ταπερ απλωμένα και σε ξηρό μέρος ή στο ψυγείο, αλλά όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Όσον αφορά τις δοσολογίες, αυτό εξαρτάται από το βότανο που χρησιμοποιούμε .  η ποσότητα των χαπιών είναι μισο ή ένα κουτάλι επιδόρπιο, για μια φορά την ημέρα. Καταπίνουμε ή να τα διαλύουμε  σε μια έγχυση         
Γράφει ο Δρ Francesco Perugini Billi

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

Οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις σαν κερκόπορτα της ιδιωτικοποίησης?

 Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις 
Οι καιροί είναι εξαιρετικά δύσκολοι και δεν συγχωρούν αστοχίες.

Ένα  άρθρο του Σπύρου Τζόκα  σήμερα για τις  ΚΟΙΝΣΕΠ ( Κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις)μαζί με τα δικά μας σχόλια στο τέλος ώστε να διαβάσετε απρόσκοπτα το κείμενο.

Είναι γεγονός ότι και παλιότερα υπήρξαν ελαστικές σχέσεις εργασίας στην Αυτοδιοίκηση.
Είναι, επίσης, γεγονός ότι και παλιότερα η Αυτοδιοίκηση είχε χρησιμοποιηθεί σαν ιμάντας για να περάσουν αντιλαϊκές πολιτικές. Είναι ακόμα γεγονός ότι και παλιότερα η Αυτοδιοίκηση ήταν, ή επιχειρούνταν να είναι, το εργαστήρι νεοφιλελεύθερων πειραμάτων. Αρκετές φορές και εμείς οι αυτοδιοικητικοί αρπάζαμε το τυρί και δεν βλέπαμε τη φάκα, όσοι τουλάχιστον δεν υποστηρίζαμε συνειδητά ανάλογες επιλογές, ούτε επιφυλάσσαμε τέτοιο ρόλο στην Αυτοδιοίκηση.
(σχόλιο 1)
Ναι, κάποια συνέβαιναν και παλιότερα. Εξάλλου καπιταλισμό είχαμε και καπιταλισμό έχουμε.
Τώρα, όμως, το αφεντικό τρελάθηκε! Στην εποχή του μνημονιακού πάγου έγιναν τα πάντα λάστιχο, και κυρίως οι εργασιακές σχέσεις. Ακόμα και οι ενασχολούμενοι με την Αυτοδιοίκηση μπερδεύονται στον λαβύρινθο αυτόν των εργασιακών σχέσεων, ακόμα και 5 μεροκάματα τον μήνα για κάποιους μήνες προκηρύσσουν οι δήμοι. Και μη χειρότερα, δηλαδή!

Μεταξύ αυτών των εργασιακών σχέσεων, ιδιαίτερα προβεβλημένη είναι αυτή των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, ΚΟΙΝΣΕΠ. O όρος είναι ελκυστικός και παραπλανητικός. 
 (σχόλιο 2)
Παρουσιάζεται έτσι αθώα ως ένα κοινωνικό εγχείρημα της κοινωνικής λεγόμενης οικονομίας, ενώ στην πραγματικότητα είναι ένα σχέδιο νεοφιλελεύθερης έμπνευσης που έχει ως προφανή στόχο τη διάλυση των κοινωνικών υπηρεσιών της Αυτοδιοίκησης και τη μεταβίβαση αυτών στον ιδιωτικό τομέα.
Το νέο αυτό υβρίδιο απλώνεται σε όλες τις κοινωνικές υπηρεσίες της Αυτοδιοίκησης, όπως  το πνευματικό Κέντρο, το κολυμβητήριο, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί και τώρα και το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».

Η διαδικασία αυτή αποτελεί συνήθως, κατά τους εισηγητές, «αναγκαστική» διαδικασία, όπως και πολλές άλλες μετά τη μνημονιακή καταιγίδα που σαρώνει τους ΟΤΑ. Διάλυση δομών, διακοπή συμβάσεων, απαγόρευση προσλήψεων, διαθεσιμότητες και επικείμενες απολύσεις, μαζική συνταξιοδότηση υπό τον φόβο απολύσεων, οικονομική ασφυξία και άμεση ή έμμεση στάση πληρωμών.

Έτσι αρχίζει να λειτουργεί ο εκβιασμός... μαφιόζικα. Το ερώτημα που διαρκώς παρουσιάζεται είναι: «πώς θα λειτουργήσουν οι παιδικοί σταθμοί, το πρόγραμμα 'Βοήθεια στο σπίτι', το πολιτιστικό κέντρο, αφού απαγορεύονται οι προσλήψεις; Και η απάντηση έφτασε... με τον ν. 4019/2011 (ΦΕΚ Α' 216), όπου θεσπίστηκε η νέα νομική μορφή, η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση ως φορέας της κοινωνικής οικονομίας!

Έτσι λοιπόν οι εντεταλμένοι της τρικομματικής κυβέρνησης αναγκάζουν τις κοινωνικές δομές να λειτουργήσουν. Μόνο με αυτόν τον τρόπο, την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, η οποία περιγράφεται ως ένας αστικός συνεταιρισμός κοινωνικού σκοπού με περιορισμένη ευθύνη των μελών του, ο οποίος διαθέτει εκ του νόμου εμπορική ιδιότητα. Συμπράττουν, λοιπόν, τουλάχιστον 7 άτομα και το νεοφιλελεύθερο πείραμα ξεκινά στου κασίδη το κεφάλι. Αυτοί μπορούν να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις με το Δημόσιο, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τους ΟΤΑ α' και β' βαθμού.

Ο φερετζές στην προκειμένη περίπτωση δεν θα μπορούσε να λείπει. Είναι η διάσωση των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται αναγκαστικά να συντηρήσουν το υβρίδιο. Υποταγή, λοιπόν, ή θάνατος! Αφόρητη πλήξη. Αφόρητη θλίψη... κατάθλιψη. Λένε ότι όταν βιώνεις την αυταπάτη τη θεωρείς πραγματικότητα. Ίσως συμβαίνει και αυτό σε αρκετούς αυτοδιοικητικούς, που υποτίθεται ότι είναι αντίθετοι, αλλά συνεχίζουν να πιστεύουν ότι με τον τρόπο αυτό βοηθούν τους εργαζομένους.

Τον εκβιασμό αυτόν υφίστανται τώρα και οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι». Ή υποτάσσονται στο υβρίδιο των ΚΟΙΝΣΕΠ ή ρίχνονται και αυτοί στον Καιάδα της ανεργίας. Πάνω από 3.500 εργαζόμενοι στο ΒΣΣ και 130.000 ηλικιωμένοι ωφελούμενοι και ΑμεΑ στον Καιάδα των νεοφιλελεύθερων πειραμάτων. Οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις παρουσιάζονται ως μονόδρομος για τους εργαζόμενους αυτούς από την τρικομματική μνημονιακή κυβέρνηση.

Οι ΚΟΙΝΣΕΠ αμφισβητούν τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών, όπου επιχειρείται η πλήρης ανταποδοτικότητα των παροχών. (σχόλιο 3)
Είναι η κερκόπορτα της ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών υπηρεσιών της Αυτοδιοίκησης, καθώς και αν ακόμα υποθέσουμε ότι για την παρούσα περίοδο θα απορροφήσει τους υπάρχοντες εργαζομένους είναι βέβαιο ότι στην επόμενη φάση θα συμβληθεί με ιδιώτες. Και αυτό θα το έχουν επιτρέψει οι αυτοδιοικητικοί, οι οποίοι για πρόσκαιρες ανάγκες πολιτικής επιβίωσης θα θυσιάσουν τις επόμενες γενιές. Οι οπαδοί του νέου αυτού υβρίδιου θα έχουν ήδη σταδιακά μετατρέψει τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων σε επιχειρήσεις ειδικού σκοπού και τα κοινωνικά αγαθά που δικαιούμαστε όλοι ανεξαιρέτως σε υπηρεσίες-εμπορεύματα, που μπορούν να τ' απολαμβάνουν μόνο όσοι μπορούν να τα πληρώσουν.

Αυτό που τώρα επιχειρείται είναι μετά τις περικοπές των κονδυλίων των ΚΑΠ στο 60%, και της ΣΑΤΑ σχεδόν στο 50%, να συνεχιστεί η λειτουργία των υπηρεσιών με την εφαρμογή της πλήρους ανταποδοτικότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες όπως: σχολεία, μεταφορές μαθητών, βρεφονηπιακοί σταθμοί, δημοτικά ιατρεία, ΚΑΠΗ, πρόγραμμα βοήθειας στο σπίτι, προνοιακές παροχές, καθαριότητα, δημοτικά έργα, περιβάλλον, πολιτισμός, αθλητισμός.(σχόλιο 4)

Από την άλλη πλευρά τα θύματα αυτού του δράματος, οι εργαζόμενοι, θα λειτουργούν στις συνθήκες ενός σύγχρονου δουλεμπορίου, χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα και με επισφαλή και περιορισμένου χρόνου εργασία. Σύγχρονες εταίρες στις ορέξεις του άπληστου κεφαλαίου. Και απέναντι στον τρόμο της ανεργίας θα δέχονται τον έναν εκβιασμό μετά τον άλλο. Με εκβιαστικούς όρους και υπό τον φόβο της ανεργίας, οι εργαζόμενοι θα αναγκαστούν να μετατραπούν σε... συνεταιριστές μετόχους, να χάσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από την εξαρτημένη σχέση εργασίας, ακόμα και τον μισθό τους, αναλαμβάνοντας το ρίσκο του “μερίσματος”.
 (σχόλιο 5)
Από την άλλη οι θύτες, κυβέρνηση και συνοδοιπόροι, βαστάζοι δήμαρχοι, θα επιχαίρουν με τα κατορθώματά τους, καθώς σταδιακά θα διώξουν το άγος της παροχής των κοινωνικών υπηρεσιών που τόσο τους στενοχωρούσε και θα επιδοθούν σε πιο τελέσφορες διαδικασίες, όπως για παράδειγμα οι πελατειακές σχέσεις, που απλόχερα προσφέρονται με τις ΚΟΙΝΣΕΠ.
Αυτοί επιλέγουν την υπηρεσία που θα δώσουν σε συνεταιριστικές επιχειρήσεις, αυτοί οργανώνουν τη χρηματοδότηση και, κυρίως, αυτοί μετατρέπουν τον επισφαλή συμβασιούχο υπάλληλο σε μέτοχο επιχείρησης!

Έτσι διαλύεται και το τελευταίο κοινωνικό ανάχωμα, διαλύεται ο κοινωνικός ρόλος της Αυτοδιοίκησης. Μετατρέπεται σε χώρο ανάλγητο, όπου υπεισέρχεται ο άγριος ανταγωνισμός. Ο χώρος του κέρδους. Και αυτό δεν κρύβεται με φερετζέδες. Πρόσφατα μάλιστα το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους επέβαλε 23% ΦΠΑ στις ΚΟΙΝΣΕΠ, θεωρώντας ότι είναι ιδιωτικός τομέας.
Τα βέλη εκ των έσω...

Στον ορυμαγδό αυτό της μνημονιακής πολιτικής παίρνουν τις ιδέες μας και μας τις κάνουν λιώμα. Η κοινωνική οικονομία στην Αυτοδιοίκηση αξιοποιείται (συνεταιρισμός, εταιρεία λαϊκής βάσης κ.λπ.) με βάση τις αντιλήψεις που απορρέουν από τη νεοφιλελεύθερη οικονομική λογική των Συνθηκών της Ε.Ε. Δεν πρόκειται δηλαδή, στην ουσία, για κοινωνική οικονομία, ούτε για κοινωνικό συνεταιρισμό, αλλά για «συνεταιριστικού τύπου επιχείρηση», με το βάρος να μετατοπίζεται προς την επιχειρηματικότητα, αποκλίνοντας μάλιστα και από διατάξεις που χαρακτηρίζουν τις θεμελιακές συνεταιριστικές αρχές.(σχόλιο 6)

Τι σημαίνει αυτό; Τίποτα και πολλά. Ας είμαστε όλοι περισσότερο προσεχτικοί και λιγότερο γαλαντόμοι. Απέναντι στις άγριες αυτές πολιτικές που μας έχουν εξαθλιώσει ο στόχος είναι ένας: ενότητα για την ανατροπή τους. Η προσοχή μας οφείλει να είναι διαρκώς στραμμένη στην αποφυγή αφορμών αποπροσανατολισμού και παρέλκυσης. Οι καιροί είναι εξαιρετικά δύσκολοι και δεν συγχωρούν αστοχίες.

* Ο Σπύρος Τζόκας είναι συντονιστής του Τμήματος Αυτοδιοίκησης του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ και μέλος του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ
Το άρθρο δημοσίευθηκε στην Αυγή στις 14/3/2013,
 http://archive.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=759435
(σχόλιο 1)
Να ξεκινήσουμε τα σχόλιά μας  λέγοντας κατ'αρχήν ότι συμφωνούμε με τα όσα παρουσιάζει ως προθέσεις των μηχανισμών της Αυτοδιοίκησης
(σχόλιο 2)
Την ώρα που η κρίση κορυφώνεται και οι οικονομίες βουλιάζουν,  η αλληλέγγυα και συνεργατική οικονομία δεν είναι μέρος του προβλήματος αλλά της λύσης. Οι τρόποι που θα συσχετιστούν τα δίκτυα αλληλέγγυας οικονομίας με  την καπιταλιστική οικονομία θα καθορίσουν και την διασφάλιση ή όχι των βασικών αρχών της.
(σχόλιο 3)
Είναι άστοχο να ρίχνουμε "ευθύνες" στους συνεταιρισμούς για τη χρήση που τους γίνεται.Όπως έχουμε δει εδώ και δεκαετίες η καπιταλιστική οικονομία έχει χρησιμοποιήσει και παραχαράξει κάθε θεσμό προκειμένου να "καλύψει" τα απάνθρωπα  αποτελέσματα των δράσεών της. Το αναφέρει και ο ίδιος πιο κάτω:παίρνουν τις ιδέες μας και μας τις κάνουν λιώμα.
(σχόλιο 4)
Η χρήση  των ΚΟΙΝΣΕΠ  σήμερα όπως και με τις ΚΟΙΣΠΕ  παλιότερα που περιγράφεται και οι κίνδυνοι που προκύπτουν από την εμπλοκή του κράτους μ' αυτές  τις δομές, ήταν εξ'αρχής γνωστοί στους εμπλεκόμενους και υποστηρικτές της αλληλέγγυας οικονομίας.
Σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε δομές  κοινωνικής οικονομίας, ούτε ελεύθερους συνεταιρισμούς, αλλά μορφώματα που συγκαλύπτουν κρατικές ανάγκες. Η αλληλέγγυα οικονομία βασίζεται σε ένα σύνολο αξιών, ταυτόχρονα ηθικών και οικονομικών, που υλοποιούνται με συγκεκριμένες πρακτικές όπως : αυτοδιαχείριση και δημοκρατικός τρόπος λήψης αποφάσεων, οικονομική δραστηριότητα που τροποποιεί τους τρόπους παραγωγής,κ.ά.
*Δύο από τους σημαντικότερους κινδύνους που αντιμετωπίζει η αλληλέγγυα οικονομία είναι οι εξής: ο μικρός βαθμός κατανόησής της από τις προοδευτικές κοινωνικές δυνάμεις, και οι επιθετικές προσπάθειες των καπιταλιστικών δυνάμεων να οικειοποιηθούν την έννοια της αλληλεγγύης, συνδέοντάς την με την ιδέα της κοινωνικής υπευθυνότητας. Έτσι, πολλοί είναι εκείνοι που συμπεραίνουν ότι η αλληλέγγυα οικονομία είναι απλά μία μορφή καπιταλισμού, που παίρνει την κοινωνική υπευθυνότητα στα σοβαρά. Αυτή η προκατάληψη, που συναντάται ιδιαίτερα στην αριστερά και σε συγκεκριμένους τομείς της δεξιάς, ρίχνει το βάρος της απόδειξης στην αλληλέγγυα οικονομία, αναγκάζοντάς την να δικαιολογείται για την ιστορική της δυνατότητα, αντί να οργανώνει την συζήτηση για την αποτελεσματικότητα της παρούσας ιστορικής πραγματικότητάς της – μιας πραγματικότητας στην οποία οι εργάτες γίνονται ιδιοκτήτες αυτοδιαχειριζόμενων επιχειρήσεων, αποφασίζουν δημοκρατικά την πορεία τους και συνεργάζονται με άλλες επιχειρήσεις με τρόπους που είναι επωφελείς για όλους.
*Ωστόσο,όσο περισσότερο θα αναπτύσσεται  η αλληλέγγυα οικονομία, και οι διασυνδέσεις της θα βελτιώνονται, τόσο μικρότερη θα είναι και η ανάγκη συσχέτισης με μη αλληλέγγυους φορείς.
 (σχόλιο 5)
Στα αποκαλυπτικά χρόνια που ζούμε και με τις πηγές πληροφόρησης που υπάρχουν,είναι ατυχής η χρήση της λέξης  θύματα  για  τους εργαζομένους. Η δε αναφορά σε χαμένα συνδικαλιστικά δικαιώματα είναι επίσης άστοχη όταν  πρόκειται για  συνεταιρισμούς.
 (σχόλιο 6)
 Κλείνουμε συμφωνώντας με την τελευταία πρόταση του αρθογράφου:
Η προσοχή μας οφείλει να είναι διαρκώς στραμμένη στην αποφυγή αφορμών αποπροσανατολισμού και παρέλκυσης. Οι καιροί είναι εξαιρετικά δύσκολοι και δεν συγχωρούν αστοχίες.
Σημειώσεις
*Διαπιστώσεις του Euclides Andre Mance  για την αλληλέγγυα οικονομία  όπου αναπτύσσεται στη Λατινική Αμερική με ραγδαίους ρυθμούς εδώ και χρόνια.
και,οι σημειώσεις εδώ:
Αυτοδιαχείριση Αυτάρκεια Αλληλέγγυα Οικονομία