Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Πως να ... ...Μάθουμε την Τέχνη του Λόγου στα Παιδιά μας

 
... ενθαρρύνετε την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του παιδιού σας

ü    Να δίνετε προσοχή στο παιδί σας όταν σας μιλάει και βεβαιωθείτε ότι σας προσέχει όταν του μιλάτε.

ü    Ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει μία απλή περιγραφή.

ü    Χρησιμοποιήστε κατάλληλη ομιλία η οποία να είναι απλή και καθαρή ώστε να μπορεί το παιδί να σας μιμηθεί.

ü    Επαναλάβετε ότι λέει το παιδί σας εμπλουτίζοντας τις φράσεις.

ü    Δείτε μαζί πολύχρωμα παραμύθια και βιβλία ονομάζοντας την εικονογράφηση.

ü    Δείξτε στο παιδί πώς να μετράει στη σειρά αντικείμενα και εικόνες.

ü    Κάντε ανοιχτές ερωτήσεις που έχουν τη δυνατότητα στο παιδί να επιλέξει (π.χ. Θέλεις να πάμε βόλτα στη γιαγιά ή στο πάρκο;)

ü    Χρησιμοποιείτε στην καθημερινή σας ομιλία καινούργιες λέξειςέτσι ώστε να διευρύνετε το λεξιλόγιό του.

ü    Ονομάστε τα διάφορα μέρη του σώματός του και το τι μπορεί να κάνει κανείς με αυτά.

ü    Τραγουδάτε απλά τραγούδια για να μάθει το ρυθμό της ομιλίας.

ü    Βοηθήστε το παιδί σας να εκτελεί πολύπλοκες εντολές όπως «Βούρτσισε πρώτα τα δόντια σου και μετά πλύνε τα χέρια σου.».

ü    Ακολουθήστε τις οδηγίες του όταν παίζετε και φτιάχνει ένα σπιτάκι, ένα πύργο με τουβλάκια.

ü    Μιλήστε στο παιδί σας γι’ αυτό που βλέπει στην τηλεόραση.

ü    Ενώ ψωνίζετε συζητήστε μαζί του τι θα αγοράσετε, πόσα πράγματα χρειάζεστε, το μέγεθος, το σχήμα και το βάρος των πραγμάτων.                                                                      ΠΗΓΗhttp://www.gonios.gr/index.php


Σήμερα γιορτάζει Η ΑΡΙΣΤΕΡΆ !

  Η Πρωτομαγιά μας δείχνει τον Δρόμο ..Μόνο με την Συσπείρωση της Αριστεράς  μπορούμε να έχουμε    Ουσιαστικούς και Επιτυχημένους  Αγώνες  ...   Αυτό που μας Ενώνει ας γίνει η Σημαία μας και οτι μας Χωρίζει ας  το Εξαφανίσουμε    Είμαστε όλοι Εργάτες , αυτό ας είναι η Αφετηρία μας ..και Προχωράμε  Μαζί    για την Ανατροπή     !Καλή Πρωτομαγιά !Σήμερα γιορτάζει Η ΑΡΙΣΤΕΡΆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!                                                                                                                                                                                                                                                                                           
  
Πρώτη Μαΐου γιορτάζεται η μέρα των εργατών. Είναι στην πραγματικότη-
τα η καθιερωμένη γιορτή της εξέγερσης των εργατών του Σικάγου. 
Τον Μάη
του 1886 τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας ωρά-ριο εργασίας στις 8 ώρες και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Εορτάζεται επί-
σης και σαν μέρα των λουλουδιών και της Άνοιξης. Η μέρα έχει θεσπιστεί ως
αργία και όλες οι υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές.
Το 1892 έγινε η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση στην Ελλάδα, από τον
Σοσιαλιστικό Σύλλογο του Καλλέργη. Το 1893, 2000 διαδήλωσαν ζητώντας
οχτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα εργατικών ατυχη-
μάτων. Το 1894, γίνεται μια μεγάλη συγκέντρωση με τα ίδια αιτήματα που
λήγει με 10 συλλήψεις και τον Αύγουστο ακολουθεί σύλληψη του σοσιαλιστή
Σταύρου Καλλέργη.
   
   Το 1936 έχουμε τους καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης. Τα γεγονότα ξεκίνησαν
γύρω στο Φεβρουάριο, με κατάληψη ενός εργοστασίου ύστερα από την απόρ-
ριψη των αιτημάτων των εργατών και συνεχίστηκε με συμπαράσταση καπνερ-
γατών από άλλα εργοστάσια. Εναντίον τους χρησιμοποιήθηκε τόσο η αστυνο-
μία όσο και ο στρατός. Δεν υπήρχε κεντρική συγκέντρωση, αλλά μικρές συ-
γκεντρώσεις με ομιλητές σε διάφορα μέρη της πόλης. Σε μια συγκέντρωση
στη διασταύρωση Εγνατίας και Βενιζέλου, χωροφύλακες πυροβόλησαν και
σκότωσαν 7-8 εργάτες. Σ” αυτό το σημείο έχει στηθεί το μνημείο του καπνερ-
γάτη. Με πυροβολισμούς προσπάθησαν να διαλύσουν και τις άλλες συγκε-
ντρώσεις και συνολικά είχαμε τουλάχιστον 12 νεκρούς και 300 τραυματίες. Οι
δολοφονίες των εργατών ήταν η έμπνευση του Ρίτσου για τον «Επιτάφιο».
 Το 1944 ο κατοχικός στρατός των Γερμανών, εκτέλεσε 200 Έλληνες αγωνι-
στές στο σκοπευτήριο της Καισαριανής. Ο Νίκος Μαριακάκης, ένας απ” τους
200, έγραψε στο σημείωμα που άφησε: «Καλύτερα να πεθαίνει κανείς στον α-
γώνα για τη λευτεριά, παρά να ζει σκλάβος».

   
   Το Μάη του 1963, δολοφονήθηκε ο βουλευτής της ΕΔΑ Γρηγόρης Λαμπρά-
κης. Δεν ήταν Πρωτομαγιά, αλλά 22 Μαΐου. Ο Γρηγόρης Λαμπράκης μιλούσε
σε συγκέντρωση των «Φίλων της Ειρήνης» για την παγκόσμια ύφεση όταν δέ-
χτηκε επίθεση από άγνωστους με ρόπαλα. Έξω απ” την αίθουσα ο Λαμπράκης
χτυπήθηκε από τρίκυκλο και τελικά εξέπνευσε στις 27 Μαΐου. Ο Λαμπράκης
είχε συμμετοχή σε ειρηνιστικές πορείες τον Απρίλιο του 1963 στην Αθήνα, κι
ήταν απ” τα κεντρικά πρόσωπα στην εκδήλωση για την Πρωτομαγιά στο γήπε-
δο του Παναθηναϊκού.
  
    Το 1976, πάλι πρώτη Μαΐου, είχαμε το θάνατο του Αλέκου Παναγούλη σε
τροχαίο. Ο Αλέκος Παναγούλης έχει μείνει στην ιστορία σαν σύμβολο της
αντίστασης κατά της χούντας για την απόπειρα δολοφονίας ενάντια στον δι-
κτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο, με τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού , τον
Αύγουστο του 1968. Είχε συλληφθεί άμεσα και είχε τελειώσει την απολογία
του με τη φράση «Δεν υπάρχει, κύριοι στρατοδίκαι, ωραιότερο κύκνειο άσμα
για κάθε αγωνιστή, από τον επιθανάτιο ρόγχο μπροστά στα πολυβόλα του εκτε-
λεστικού αποσπάσματος της τυραννίας». Η παγκόσμια κατακραυγή της δίκης
απέτρεψε την εκτέλεση του Παναγούλη. Στη φυλακή βασανίστηκε μέχρι την
απελευθέρωσή του. Η αμνηστία που έδωσε ο Παπαδόπουλος τον Αύγουστο
του 1973 κάλυπτε και τον Αλέκο Παναγούλη. Η συγκυρία του θανάτου του
Παναγούλη σε τροχαίο χαρακτηρίζεται από πολλούς ιδιαίτερα ύποπτη,.......!                                
(από τη wikipedia, την ελεύθερη ηλεκτρονική εγΤην κυκλοπαίδεια: www.wikipedia.org)   http://schoolpress.sch.gr/periodiko1ogymnaksou

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Περιβαντολογική μόλυνση από ραδιενεργό ουράνιο στης ράχες Ικαρίας στο πρότυπο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της ΔΕΗ?

ΠΡΟΕΣΠΕΡΑ
Η "Οικολογία" και "Αισθητική" του "Οικολογικού" Υβριδικού Εργοστασίου, που μαζί με την ακατάσχετη οδοποιία (=η συνήθης "παράπλευρη απώλεια" που κανένας "δε θυμάτα" να τονίσει σε μελέτες και διαβουλεύσεις) μπάζωσε τον Βυθό και ΟΛΑ τα ποτάμια μέχρι τον Κάλαμο, και γενικά κατακρεούργησε βάναυσα το Τοπίο...


 Περιβαντολογική μόλυνση από ραδιενεργό ουράνιο μετά από εκσκαφές  στης ράχες Ικαρίας στο πρότυπο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της ΔΕΗ!!

 250.000 κυβικά μπάζα και λογω της ελλιπούς μελέτης που έχουν κάνει ,τα μπάζα αυτά  τα πετάνε στην θάλασσα λέγοντας εκ των υστέρων ότι η μεταφορά των μπαζών είναι οικονομικά ασύμφορη!  Εχουν μετατρέψει την περιοχή σε ένα μικρό ''ορυχείο ουρανίου'' και με τους κατοίκους της βορειοδυτικής Ικαρίας να είναι εκτεθειμένοι στην ραδιενεργή σκόνη που αιωρείται στην περιοχή από τις δραστηριότητες των φορτηγών και των λοιπών μηχανημάτων οι εργασίες εκτελούνται σχεδόν στα όρια της περιοχής NATURA, τόπος για τα μεταναστευτικά πουλιά που διασχίζουν το αιγαίο πέλαγος.

Τα μπάζα αυτά ονομάζονται και απόβλητα μιας και τα πετρώματα της Ικαρίας είναι επικινδύνως ραδιενεργά μετά και από παλαιότερες μετρήσεις του εθνικού κέντρου ερευνών "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ''. 
Σίγουρα δεν πρόκειται για ορυχείο ουρανίου αλλά οι συνθήκες εργασίας των εργατών χωρίς μέτρα προστασίας και οι κάτοικοι να κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου ανυπεράσπιστοι, τότε μάλλον θα αρχίζουν να ξυπνάνε με τα πιο άγρια και εφιαλτικά σενάρια!!"                                                                     ΌΦΕΙΛΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΏΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΓΙΑ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΉ ΛΑΊΛΑΠΑ ΠΟΥ ΑΙΩΡΕΊΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΆΛΙ ΤΟΥΣ?                                                     ΑΚΟΜΑ ΑΝΑΡΩΤΙΈΣΤΕ ΓΙΑΤΙ 

ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ

 ΚΑΡΚΙΝΟ ΟΙ ΣΥΧΩΡΙΑΝΟΊ ΜΑΣ ?                                                                                              ΦΑΝΤΑΣΤΕΊΤΕ ΟΤΙ ΑΝ ΓΙΑ ΕΝΑ "ΜΙΚΡΟ" ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΣΗ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΉ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΗ  ΡΎΠΑΝΣΗ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ 110 ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΉΤΡΙΕΣ ΠΟΣΗ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ????????????

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Μαγιάτικη Τριανταφυλλιά (Rosa Damascena)



Το πανέμορφο αυτό φυτό το ονομάζουμε Ροδή η δαμασκηνή (Rosa Damascena). Είναι τόσο παλιά που είναι δύσκολο να είμαστε βέβαιοι για την προέλευσή τηςΣτο βοτανολόγιο του Άκσχαμ (1550) αναφέρεται « …τα ξερά τριαντάφυλλα όταν τα βάλετε στη μύτη και τα μυρίσετε, ανακουφίζουν το μυαλό και την καρδιά και καταπραΰνουν το πνεύμα». Από την αρχαιότητα το θεωρούσαν ιερό φυτό. Κατείχε σημαντική θέση στην αραβική ιατρική. Ο Πλίνιος και ο Διοσκουρίδης αναφέρουν πολλά είδη τριανταφυλλιάς στα έργα τους. Το ροδόνερο είναι παλιό φάρμακο και τον 16ο αιώνα έφτιαχναν από αυτό ένα κολλύριο. Στη Ρωμαϊκή εποχή, συνιστούσαν το κυνόρροδο, καρπό της αγριοτριανταφυλλιάς για δαγκώματα λυσσασμένων σκύλων. Η επίσημη φαρμακευτική χρησιμοποιούσε μέχρι και την δεκαετία του 1930 τα τριαντάφυλλα, χορηγώντας τα υπό μορφή βάμματος για τον ερεθισμένο λαιμό. Σήμερα τα τριαντάφυλλα θεωρούνται ακόμη πολυτιμότερα. Το έλαιο που χρησιμοποιείται στην αρωματοποιία είναι εξαιρετικά ακριβό. Για να παραχθεί ένα λίτρο από αυτό απαιτούνται 4.000 κιλά νωπά πέταλα. Στην ιατρική της Αγιουβέρδα θεωρούν ότι τα τριαντάφυλλα είναι δροσιστικά και τονωτικά για το μυαλό.
Η μαγιάτικη Τριανταφυλλιά περιέχει αιθέριο έλαιο (Ol. Rosae), βιταμίνες C, B και E, Κ και τανίνες. Το ροδέλαιο που παράγεται από τα φύλλα της έχει περίπου 300 συστατικά από τα οποία έχουν αναγνωρισθεί μέχρι τώρα περίπου 100! Η θεραπευτική της δράση αποδεικνύει ότι εκτός της θαυμάσιας ομορφιάς το φυτό αυτό είναι και πολύτιμο. Δρα ως αντικαταθλιπτικό, σπασμολυτικό, αφροδισιακό, κατασταλτικό, διεγερτικό της πέψης, αυξάνει την παραγωγή της χολής, αποχρεμπτικό, αντιβακτηριδιακό, αντι-ιϊκό, αντισηπτικό, τονωτικό των νεφρών και του αίματος, ρυθμιστικό της περιόδου και αντιφλεγμονώδες. Οι καρποί της είναι πολύτιμη πηγή βιταμίνης C και χρησιμοποιούνται σήμερα σε τσάγια του εμπορίου, σιρόπια και ποτά φρούτων. Παλιά χρησιμοποιούσαν τα φύλλα και ως υποκατάστατο του τσαγιού. Στην Κίνα (ονομάζονται Jin Ying Zi) και χρησιμοποιούνται κυρίως ως τονωτικό των νεφρών και για την δυσλειτουργία του ουροποιητικού. Η στυπτική τους δράση τους κάνει ωφέλιμους στη χρόνια διάρροια.
Οι κινέζοι χρησιμοποιούν τα άνθη ως διεγερτικά της ενέργειας και ως τονωτικό του αίματος για την ανακούφιση της στάσης της ηπατικής λειτουργίας. Χρησιμοποιείται για διαταραχές της πέψης ή μαζί με Λεόνουρο για τη βαριά περίοδο.
Το μαγιάτικο Τριαντάφυλλο είναι το πρώτο ρόδο που χρησιμοποιήθηκε για το άρωμα του στη βιομηχανία των αρωμάτων. Στη Βουλγαρία υπάρχουν απέραντες εκτάσεις που καλλιεργούνται μαγιάτικες τριανταφυλλιές από τις οποίες συλλέγουν αμέτρητα ροδοπέταλα στο διάστημα των τριών εβδομάδων της ανθοφορίας τους, για να γίνουν ροδόνερο και να χρησιμοποιηθούν στην αρωματοβιομηχανία. Το ροδόνερο χρησιμοποιείται ακόμη ως αρωματικό στα τρόφιμα και προστίθεται σε άλλα καλλυντικά προϊόντα.
Τα έλαια του ρόδου στο μπάνιο χαλαρώνουν και διώχνουν την προσωρινή κατάθλιψη που προκαλείται από το προ-εμμηνορροϊκό σύνδρομο και την εμμηνόπαυση. Το άρωμα μπορεί να ζωντανέψει την σεξουαλικότητά μας και να παραμερίσει το αίσθημα ντροπής για το σώμα μας. Οι αρωματοθεραπευτές το χρησιμοποιούν για την νευρικότητα των γυναικών, ειδικότερα για την μεταγεννετική κατάσταση και το στρες που ακολουθεί τη διάλυση μιας ερωτικής σχέσης. Το αιθέριο έλαιο της μαγιάτικης τριανταφυλλιάς διεγείρει συναισθήματα αγάπης και ζωντάνιας του πνεύματος και χρησιμοποιείται σε κρέμες για ξηρό δέρμα ή για δερματικές φλεγμονές προσθέτοντας μερικές σταγόνες ελαίου σε αυτές. Το ροδόνερο χρησιμοποιείται αρκετά σε κρέμες ή λοσιόν για το δέρμα για φλεγμονές αλλά και για εφαρμογή σε δέρματα που έχουν πρόβλημα στιγμάτων ή ακμής.. Τέλος οι κομπρέσες με ροδόνερο ανακουφίζουν από πονοκεφάλους και τα αποξηραμένα άνθη της μαγιάτικης τριανταφυλλιάς σε αφέψημα συνδυάζονται καλά με το Bai Shao Yao και το Xiang Fu για τη δυσλειτουργία του συκωτιού.

*Άρθρο του Σάκη Κουβάτσου στα Χανιώτικα Νέα                               http://www.herb.gr/index.php/

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Ανοιξιάτικο μπουρίνι στις Ράχες ...σήμερα!


Ο Χάρακας υπό βροχή                                                                                                                                                                               Το νερό αποτελεί στοιχείο εξαγνισμού και καθαρμού. Λυτρωτικό και ζωοποιό, καθάριο και διαυγές, ήρεμο και ορμητικό, χαρίζει στον άνθρωπο τη ζωή........Το νερό είναι πολύτιμο!!!!!!!!!!!!!!

Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Οι 29 κάτοικοι Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης που είχαν κληθεί να καταθέσουν ως ύποπτοι για συμμετοχή σε μια υποτιθέμενη «εγκληματική οργάνωση» είναι πλέον ευθέως ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ.

Απορρίφθηκαν συνολικά τα απολογητικά υπομνήματα των «29» για την «εγκληματική οργάνωση Σκουριές» #skouries                                                                                                                      Οι 29 κάτοικοι Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης που είχαν κληθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου 2013 να καταθέσουν ως ύποπτοι  για συμμετοχή σε μια υποτιθέμενη «εγκληματική οργάνωση» που ευθύνεται για τα επεισόδια της 12/5/2013 στο Λάκκο Καρατζά, είναι πλέον ευθέως  ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ. Τα υπομνήματα παροχής εξηγήσεων που κατέθεσαν οι δικηγόροι τους έχουν απορριφθεί συνολικά. Σύντομα οι «29» θα κληθούν ως  κατηγορούμενοι πλέον να απολογηθούν ενώπιον ανακριτή και εισαγγελέα, με ότι αυτό πιθανόν να συνεπάγεται. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό θα συμβεί μετά τις προσεχείς Δημοτικές-Περιφερειακές-Ευρωπαϊκές εκλογές του Μαΐου, ώστε να μην διαταραχθεί μέχρι τότε το success story της κυβέρνησης Σαμαρά.
Υπενθυμίζουμε τα στοιχεία της υπόθεσης:
Η δικογραφία των 3.600 σελίδων και των 30 DVD που συνέταξε το Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης προσπαθεί να στοιχειοθετήσει ότι στη Β. Χαλκιδική υφίσταται μια«εγκληματική οργάνωση με ιεραρχία, διεύθυνση και διαρκή δράση» (άρθρο 187 ΠΚ) που έχει στόχο «με έκνομες ενέργειες να ματαιώσει ή να αναστείλει έστω και προσωρινά την μεταλλευτική ή άλλη δραστηριότητα της εταιρίας Ελληνικός Χρυσός στα εργοτάξιο αυτής που βρίσκονται στις ορεινές θέσεις Σκουριές και Λάκκος Καρατζά του όρους Κάκαβος της περιοχής Μ. Παναγιάς Χαλκιδικής». Ως ιδρυτής και εγκέφαλος της εν λόγω οργάνωσης «με την επιβαρυντική περίσταση της κατασκευής-προμήθειας και κατοχής όπλων» (!!!) κατηγορείται ο πρόεδρος του «Παρατηρητηρίου Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων», Τόλης Παπαγεωργίου.
Το επεισόδιο που περιγράφεται στη δικογραφία είναι η διαμαρτυρία κατοίκων στο Λάκκο (ρέμα) Καρατζά στις 12 Μαΐου 2013 που κατέληξε στον τραυματισμό αστυνομικού. Από τα μέσα Απριλίου 2013 οι  κάτοικοι διαμαρτύρονταν σχεδόν καθημερινά ειρηνικά σε εκείνο το σημείο διότι η ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ παρανόμωςπροέβαινε σε εκχέρσωση του δάσους και σε διάνοιξη δρόμων μέσα στην κοίτη του ρέματος χωρίς να διαθέτει τις απαραίτητες άδειες (που ακόμα και σήμερα, ένα χρόνο μετά, δεν διαθέτει). Όλα αυτά μπροστά στα μάτια της αστυνομίας, η σταθερή απάντηση της οποίας στις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες των κατοίκων ήταν τα δακρυγόνα.  Στη δικογραφία έχουν περιληφθεί και κάποια άλλα περιστατικά (φθορές στο κατάστημα της προέδρου του Δ.Δ. Ιερισσού και σε αυτοκίνητο εργαζομένου στην εταιρεία) για να προσδώσουν στη δήθεν εγκληματική οργάνωση τη «διαρκή δράση»που απαιτεί το άρθρο 187.
Καμμία κατηγορία δεν προσωποποιείται, δηλαδή η Ασφάλεια δεν έχει ιδέα ποιος είναι πιθανόν να διέπραξε τι. Όμως η κατηγορία-ομπρέλα της «εγκληματικής οργάνωσης» βοηθάει να τσουβαλιαστούν άνθρωποι που έχουν ταχθεί ενάντια στα σχέδια της ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ χωρίς να υπάρχει κανένα στοιχείο εναντίον τους. Ο ίδιος ο υποτιθέμενος «εγκληματικός σκοπός» της υποτιθέμενης οργάνωσης, η ματαίωση της μεταλλευτικής δραστηριότητας στις Σκουριές, είναι εξωφρενικά παράλογος αφού στην ουσία ποινικοποιεί τον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Το «αποδεικτικό υλικό» της δικογραφίας αποτελούν πολλές χιλιάδες σελίδες απομαγνητοφωνημένων συνδιαλέξεων ακόμα και με δημοσιογράφους, πορίσματα ανάλυσης του DNA που βρέθηκε πάνω σε καλαμάκια του φραπέ, μπουκαλάκια νερού και αποτσίγαρα, καθώς και σειρά αναρτήσεων του προσκείμενου στην εταιρεία «ανώνυμου» blog των «Πολιτών Αριστοτέλη«. Με αυτού του αποδεικτικού βάρους «στοιχεία» επιχειρείται να οδηγηθούν στη φυλακή κάποιοι από τους πολέμιους της επένδυσης, ώστε να προχωρήσει ανεμπόδιστη η υλοποίησή της. Δύο πολύ καλά κείμενα κριτικής αυτής της ευφάνταστης δικογραφίας, ένα με νομικό σχολιασμό και ένα με …λογοτεχνικό, εδώ και εδώ.
Η εν λόγω δικογραφία ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ τον εμπρησμό του εργοταξίου με τα παράνομα κοντέινερς-γραφεία και τις παράνομες μπάρες της ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ στις Σκουριές, που έγινε στις 17/2/2013 και για το οποίο έχει σχηματιστεί ξεχωριστή δικογραφία με 20 κατηγορουμένους. Τελευταία γίνεται προσπάθεια να συγχωνευθούν οι δυο υποθέσεις και οι δυο «εγκληματικές οργανώσεις» σε μία: 23 κατηγορούμενοι της υπόθεσης «Λάκκος Καρατζά» κλήθηκαν να δώσουν δείγμα του DNA τους για να συγκριθεί τα ευρήματα της υπόθεσης «Σκουριές». Το ατράνταχτο επιχείρημα είναι ότι στις δυο υποθέσεις υφίστανται τρεις (3) κοινοί κατηγορούμενοι και ένα κοινό φρόνημα: αντίθεση στην «επένδυση» καταστροφής της Χαλκιδικής. Είναι προφανές ότι, με αυτό το σκεπτικό, «δυνάμει ύποπτοι» είναι όλοι οι κάτοικοι της Χαλκιδικής και όχι μόνο που είναι αντίθετοι στην επένδυση και θα μπορούσαν να έχουν κληθεί να …αφήσουν το σάλιο τους όχι 23, αλλά πολλές χιλιάδες. Ο ορισμός της φρονηματικής δίωξης.
Μετά τις εκλογές θα έχουμε εξελίξεις.

Παρασκευή: Ιατρικά λάδια και μύρα


Το αμυγδαλέλαιο, το οποίο μερικοί αποκαλούν «μετώπιο», παρασκευάζεται ως εξής: αφού καθαρίσεις τέσσερις χοίνικες, από πικραμύγδαλα και τα ξηράνεις, κοπάνισε τα ελαφρά σε γουδί με ξύλινο γουδοχέρι, έως ότου γίνουν σαν ζυμάρι, και αφού προσθέσεις δύο κοτύλες καυτού νερού, άφησε τα να μουσκέψουν μαζί για μισή ώρα. Μετά τρίψε τα ακόμα πιο δυνατά. Κι έπειτα πίεσε τα σε πλάκα και στύψε τα, μαζεύοντας με το κουτάλι αυτό που βγάζεις με την πίεση των δαχτύλων κι έπειτα, αφού σε αυτά που έχουν στυφτεί προσθέσεις μία κοτύλη νερού και τα αφήσεις να μουσκέψουν μαζί, κάνε το ίδιο. Οι τέσσερις χοίνικες μας δίνουν μία κοτύλη.
Κάνει καλό στους πόνους της μήτρας, στους υστερικούς πνιγμούς, τις συστροφές και τις φλεγμονές των ίδιων περιοχών, στους πονοκεφάλους, τους πόνους, τους ήχους και τα σφυρίγματα των αυτιών. Ωφελεί και όσους πάσχουν από τα νεφρά τους, όσους δεν μπορούν να ουρήσουν, όσους έχουν λιθίαση, άσθμα και παθήσεις της σπλήνας. Εξαφανίζει τις πανάδες από το πρόσωπο και τις φακίδες και τις ρυτίδες, όταν αναμειχθεί με μέλι και ρίζα κρίνου και με πολτό από κερί και κύπρο ή ροδέλαιο, ενώ θεραπεύει και την αμβλυωπία. Μαζί με κρασί καθαρίζει την κασίδα και την πιτυρίαση.
Με παρόμοιο τρόπο παρασκευάζεται και το βελανιδέλαιο. Καθαρίζει τις πανάδες, τις φακίδες, την ακμή, τα μελανιάσματα των ούλων, ενώ είναι και μαλακτικό της κοιλιάς. Δεν κάνει όμως καλό στο στομάχι. Είναι κατάλληλο και στους πόνους, τους ήχους και τα σφυρίγματα των αυτιών, όταν ενσταλάζεται μαζί με λίπος χήνας.
Με παρόμοιο τρόπο με αυτά που προαναφέραμε παρασκευάζεται και στο σησαμέλαιο από το σουσάμι και το καρύδέλαιο, το οποίο παράγεται από τα καρύδια. Έχουν τις ίδιες ιδιότητες με το βελανιδέλαιο.

Το σιναπέλαιο παρασκευάζεται, όταν ψιλοτριφτεί το σινάπι και μουσκέψει σε ζεστό νερό, κι έπειτα αναμειχθεί με λάδι και στυφτεί. Κάνει καλό στους χρόνιους πόνους, καθώς αποβάλλει με την εφίδρωση τα βλαβερά περιττώματα.

Το μυρτέλαιο παρασκευάζεται ως εξής: αφού πάρεις τα μαλακά φύλλα της σκούρας μυρτιάς, της ήμερης ή της άγριας, στύψε τα κοπανίζοντας τα, αφού προσθέσεις αγουρόλαδο σε ίση ποσότητα με τον χυμό τους, χλιάρυνέ το πάνω σε κάρβουνα, έως ότου βράσουν μαζί, ξαφρίζοντάς τα. Μια πιο εύκολη παρασκευή είναι η εξής: αφού κοπανίσεις τα μαλακά φύλλα, βράσε τα με νερό και λάδι και ξάφριζέ τα. Ανόητο είναι να βυθίσεις τα φύλλα στο λάδι και να τα αφήσεις να μουσκεύουν στον ήλιο.
Μερικοί κάνουν πιο σφιχτό το λάδι με φλούδια ροδιού, κυπαρίσσι, κύπερο και σχοίνο. Είναι πιο χρήσιμο αυτό που πικρίζει στη γεύση και είναι λιπαρό, χλωροπράσινο, διαφανές και μυρίζει μυρτιά.
Έχει ιδιότητες στυπτικές και σκληρυντικές- γι' αυτό κάνει καλό, όταν προστίθεται στα επουλωτικά, καθώς και στα εγκαύματα, τις κασίδες, την πιτυρίαση, τα εξανθήματα, τα συγκάματα, τις ραγάδες του δέρματος, τα κονδυλώματα, τις χαλαρώσεις των αρθρώσεων, τους ιδρώτες και γενικά σε όσα έχουν ανάγκη από σφίξιμο και πύκνωμα.

Το δαφνέλαιο παρασκευάζεται από καρπούς δάφνης, όταν είναι πολύ ώριμοι, αφού βραστούν σε νερό. Γιατί από τον φλοιό που τους περιβάλλει βγάζουν ένα πάχος, το οποίο, αφού το διαλύσουν με τα χέρια, το μαζεύουν με το κουτάλι. Μερικοί αφού κάνουν πιο σφιχτό το αγουρόλαδο με κύπερο, σχοίνο και καλάμι, και μετά αφού προσθέσουν φύλλα δάφνης, τα βράζουν μαζί, άλλοι όμως και καρπούς δάφνης, έως ότου αποκτήσει αρκετό άρωμα- μερικοί προσθέτουν και στύρακα και μυρτιά. Καλύτερη για την παρασκευή είναι η ορεινή και πλατύφυλλη δάφνη.
Από το δαφνέλαιο ξεχωρίζει στην αξία το φρέσκο, το πράσινο στο χρώμα, το πάρα πολύ πικρό και καυστικό.
Έχει ιδιότητες θερμαντικές, μαλακτικές, ανοίγει τους πόρους, διαλύει τις κοπώσεις- είναι κατάλληλο για όλες τις παθήσεις των νεύρων, τις ανατριχίλες, τους πόνους των αυτιών, τις καταρροές και τους πονοκεφάλους. Προκαλεί ναυτία, όταν πίνεται.

Το σχινέλαιο παρασκευάζεται με παρόμοιο τρόπο από τους ώριμους καρπούς της σχίνου ή και αφού προηγουμένως το σφίξουν, σαν το δαφνέλαιο.
Θεραπεύει την ψώρα των ζώων και των σκύλων, ενώ είναι κατάλληλο για προσθήκη στα βύσματα, στα δυναμωτικά που διώχνουν την κόπωση και στα φάρμακα για τη λέπρα, αναστέλλει και την εφίδρωση.

Αλλά και το τερεβινθέλαιο παρασκευάζεται με όμοιο τρόπο. Παγώνει και έχει και στυπτικές ιδιότητες.

Το μαστιχέλαιο ας παρασκευάζεται από ψιλοτριμμένη μαστίχα. Κάνει καλό σε όλες τις παθήσεις της  μήτρας, αφού θερμαίνει ελαφρά, έχει στυπτικές και μαλακτικές ιδιότητες, ενώ κάνει καλό στα σκληρώματα που προσβάλλουν το στομάχι, την κοιλιά, τα έντερα και το πρόσωπο, καθαρίζει και δίνει καλό χρώμα. Παρασκευάζεται το καλύτερο στη Χίο.

Μύρα
Επειδή όμως και τα μύρα είναι κατάλληλα για ορισμένες παθήσεις και προστίθενται στα φάρμακα και επαλείφονται και εισπνέονται, θεωρούμε ότι πρέπει να αναφερθεί στη συνέχεια η διδασκαλία γι' αυτά. Πρέπει με τη δοκιμή να ελέγχεις αν έχουν τη μυρωδιά εκείνου του πράγματος, του οποίου ονομάζονται μύρα. Καλύτερος είναι αυτός ο έλεγχος.
Σε μερικά όμως δεν διατηρείται αυτό, επειδή επικρατούν κάποιες εντονότερες προσμείξεις όπως στην περίπτωση των μύρων από μαντζουράνα, κρόκο, μοσχοσίταρο και κάποια άλλα, τα οποία πρέπει να τα ελέγχεις με τον συνδυασμό της δοκιμής για αυτά.

Η παρασκευή του ροδόμυρου είναι η εξής: αφού πάρεις πέντε λίτρα και οκτώ ουγκιές σχοίνου και είκοσι λίτρα και πέντε ουγκιές λαδιού, κοπάνισε τα και ανακάτεψε τα και βράσε τα με νερό, ανακατεύοντας τα- κι έπειτα, αφού το σουρώσεις, στις είκοσι λίτρες και πέντε ουγκιές του λαδιού ρίξε τα πέταλα από χίλια στον αριθμό αμούστκευτα τριαντάφυλλα και αφού αλείψεις τα χέρια σου με μέλι ευωδιαστό, ανακάτευε τα πολλές φορές, πιέζοντας τα ελαφρά κι έπειτα αφού τα αφήσεις όλη τη νύχτα, στύψε  τα. Όταν κάτσει το κατακάθι, άλλαξε του αγγείο και βάλε το σε αγγείο αλειμμένο με μέλι. Αφού βάλεις τα στυμμένα ρόδα σε μια λεκάνη, ρίξε τους οκτώ λίτρες και τρεις ουγκιές από το λάδι που έχει σφίξει με το σχοίνο και πάλι στύψε τα. Αυτό θα το έχεις ως κατώτερο, κι αν θες, μούσκεψε τα τρίτη και τέταρτη φορά σε λάδι και στύψε τα.
Έτσι παρασκευάζεται το πρώτο, το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο ροδόμυρο. Όσα κι αν φτιάξεις, να αλείφεις προηγουμένως τα αγγεία με μέλι.
Αν θες όμως να κάνεις και δεύτερη εκχύλιση, στο λάδι που βγήκε με το πρώτο στύψιμο πρόσθεσε ίσο αριθμό νέων αμούσκευτων τριαντάφυλλων, και αφού τα ανακατέψεις με τα χέρια, τα οποία θα έχεις αλείψει προηγουμένως με μέλι, στύψε τα και κάντο και δεύτερη και τρίτη και τέταρτη φορά, στύβοντας τα κατά τον ίδιο τρόπο. Κι όσες φορές το κάνεις αυτό, να προσθέτεις νέα τριαντάφυλλα, γιατί γίνεται πιο δυνατό το μύρο. Το λάδι δέχεται εφτά φορές την προσθήκη των τριαντάφυλλων, όχι όμως περισσότερες- ας είναι αλειμμένη και η λεκάνη με μέλι. Πρέπει να χωρίσεις καλά το λάδι από τον χυμό. Γιατί αν απομείνει μέσα στο μύρο έστω και ελάχιστος, το χαλάει. Μερικοί, αφού τρίψουν μόνα τους τα ρόδα, τα μουσκεύουν μέσα στο λάδι και αλλάζοντας τα τριαντάφυλλα κάθε επτά ημέρες, αφού κάνουν τρεις αλλαγές, το φυλάνε. Μερικοί κάνουν πιο σφιχτό το λάδι, προσθέτοντας καλάμι και ασπάλαθο, άλλοι και άγχουσα, για καλό χρώμα, και αλάτι, για να μην χαλάσει.
Έχει ιδιότητες στυπτικές και ψυκτικές και είναι κατάλληλο για επαλείψεις και παρασκευές καταπλασμάτων. Όταν πίνεται, είναι καθαρτικό της κοιλιάς και σβήνει την καούρα του στομαχιού. Θρέφει και τα κοίλα έλκη και καταπραΰνει τα κακοήθη, αλείφεται στις κασίδες και στα εκζέματα, γίνονται με αυτό πλύσεις στην αρχή των πονοκεφάλων, ενώ χρησιμοποιείται για πλύσεις του στόματος στους πονόδοντους. Κάνει καλό και στις σκληρύνσεις των βλεφάρων, αν επαλειφτεί, και είναι χρήσιμο και στους ερεθισμούς των εντέρων και στις φλεγμονές της μήτρας ως κλύσμα.

Η παρασκευή του ελάτινου μύρου είναι η εξής: αφού κόψεις και τρίψεις σε μικρά κομμάτια την ελάτη, βάλε τη σε λεκάνη και ρίξε αγουρόλαδο και άστη για τρεις ημέρες. Και αφού την πάρεις, στύψε τη σε σουρωτή και ας έχουν και τα δύο ίσο βάρος κι έπειτα αφού το φυλάξεις σε καθαρό αγγείο, να το χρησιμοποιείς.
Έχει ανάλογες ιδιότητες με το ρόδινο μύρο, αλλά δεν είναι μαλακτικό της κοιλιάς.
Ο Χοίνιξ είναι ένα μέτρο που χρησιμοποιούταν για την μέτρηση του όγκου των στερεών και συναντάται στην Καινή Διαθήκη. Ο ένας χοίνιξ ισοδυναμεί με 1,2 λίτρα.

Ως ποτήρι, η κοτύλη (ή ο κότυλος), συναντάται νωρίς στον Όμηρο, ο οποίος την περιγράφει ως μικρής χωρητικότητας. Το ποτήρι αυτό χρησιμοποιόταν ιδίως από τους φτωχούς, κατά τα γεύματα και τα συμπόσια για την πόση καθαρού, άκρατου οίνου όπως λέει ο Διόδωρος κατά τον Αθήναιο, προσθέτοντας ότι αυτό το είδος είχε πανελλήνια χρήση, από την Αιτωλία μέχρι την Ιωνία και από τη Σικυώνα μέχρι τον Τάραντα. Ο Ερατοσθένης αναφέρει ότι οι κότυλοι ή οι κοτύλες ήταν τα ωραιότερα και πιο εύχρηστα των ποτηριών, απ' όπου και το πασίγνωστο ρητό των αρχαίων: "πολλά μεταξύ πέλλει κοτύλης και και χείλεος άκρης". 

Άρα μιλάμε για ένα μικρό κρασοπότηρο….
http://www.blogger.com/profile/09949983987060014882