Το λουλούδι Ίρις πήρε το όνομα του από την αρχαία θεά Ίριδα, την θεά του ουράνιου τόξου. Η Ίρις ήταν επίσης και αγγελιοφόρος των θεών κυρίως του Δία και της Ήρας. Μετέφερε μηνύματα από το "μάτι του ουρανού" στη γη με την καμπύλη του ουράνιου τόξου. Η λέξη ίρις σημαίνει "μάτι του ουρανού". Ήταν το όνομα πού δόθηκε στη θεά , στο λουλούδι και στην κόρη των ματιών μας. Αυτό σημαίνει ότι καθένας από μας κουβαλάει μαζί του ένα κομμάτι ουρανού. Λέγεται ότι οι αρχαίοι Έλληνες φύτευαν τις μοβ ίριδες πάνω από τους τάφους των γυναικών για να καλέσουν την θεά Ίριδα να τις καθοδηγήσει στο ταξίδι τους προς τον ουρανό. και ακόμα πίστευαν ότι το ουράνιο τόξο ήταν στην πραγματικότητα η πολύχρωμη φορεσιά της και ότι τα όμορφα λουλούδια της Ίρις ήταν τα πολύχρωμα πέπλα που κρέμονταν από το φόρεμά της
Σήμερα, το λουλούδι της Ίριδας θεωρείται σύμβολο της επικοινωνίας και των μηνυμάτων.Οι ρίζες του φυτού έχουν χρησιμοποιηθεί ιατρικώς για τη θεραπεία λοιμώξεων του δέρματος, τη σύφιλη, προβλήματα στο στομάχι και στην υδρωπικία. Σήμερα οι ρίζες εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό του ήπατος. Μερικές εναλλακτικές χρήσεις ιατρικής περιλαμβάνουν τη χρήση της κίτρινης ίριδας για τη θεραπεία της πιτυρίδας και της λευκής ίριδας για τη θεραπεία του άσθματος και της βρογχίτιδας, καθώς και τη χρήση της ως διουρητικό.
|
Σάββατο 19 Μαρτίου 2016
Ίρις- τo "μάτι του ουρανού".
Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016
ΜΑΥΡΗ ΜΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ
ΜΑΥΡΗ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ και ως ειρωνεία την μέρα που έφυγε ο ΕΛΥΤΗΣ.-
Ο Παύλος θα μπορούσε να είναι το δικό σας παιδί κύριες και κύριοι.....
Βίντεο για την αποφυλάκιση Ρουπακιά-Χρυσή Αυγή Με ένα βίντεο που απέστειλε στον ρ/σ Αθήνα 9,84 απάντησε η οικογένεια του Παύλου Φύσσα στην αποφυλάκιση νωρίτερα σήμερα του καθ' ομολογίαν δολοφόνου του Γιώργου Ρουπακιά.Ο Παύλος θα μπορούσε να είναι το δικό σας παιδί κύριες και κύριοι.....
Το βίντεο τιτλοφορείται «Απολογίες Ρουπακιά, Χρυσή Αυγή και πραγματικότητα» και δείχνει, μεταξύ άλλων, αποσπάσματα από την απολογία του Ρουπακιά, φωτογραφία του με τον φερόμενο ως πυρηνάρχη της τοπικής οργάνωσης Νίκαιας της Χρυσής Αυγής Γιώργο Πατέλη, καθώς επίσης και άλλη φωτογραφία στην οποία κάνει ναζιστικό χαιρετισμό. Επίσης, υπάρχουν στιγμιότυπα από ομιλίες του αρχηγού της Χρυσής Αυγής Νίκου Μιχαλολιάκου, στις οποίες επίσης προβαίνει σε ναζιστικό χαιρετισμό, ενώ σε άλλη λέει πως «είμαστε η σπορά των νικημένων του 1945».
Ο Γιώργος Ρουπακιάς, που συμπλήρωσε το ανώτατο όριο προφυλάκισης σήμερα, οδηγείται φρουρούμενος στο σπίτι του, καθώς θα παραμείνει σε κατ'οίκον περιορισμό.Η εκδίκαση της υπόθεσης της Χρυσής Αυγής, που ξεκίνησε πριν περίπου ένα χρόνο, είναι ακόμη στην εξέταση των πρώτων μαρτύρων από την υπόθεση της δολοφονίας του μουσικού.
Αποζημιώνεις τον εργοδότη...αν σκοτωθείς στη δουλειά!
Ο σπαστήρας χρονολογίας 1951 χάλαγε συνέχεια σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων. Οι δύο εργάτες βρήκαν τραγικό θάνατο στα «σαγόνια» του προβληματικού και πανάρχαιου μηχανήματος.Οι δύο άντρες βρήκαν φριχτό θάνατο καθώς πιθανόν εγκλωβίστηκαν και διαμελίστηκαν στην προσπάθειά τους να ξεμπλοκάρουν έναν παμπάλαιο και σκουριασμένο σπαστήρα (μηχάνημα θραύσης πετρωμάτων που χρησιμοποιείται σε έργα οδοποιίας), με πινακίδα του αμερικανικού στρατού και χρονολογία κατασκευής... το 1951! |
Αλλάζει άρδην ο χάρτης των δικαιωμάτων που απολαμβάνουν εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος, με δύο αποφάσεις-βόμβα του Αρείου Πάγου που ανατρέπουν πολλά από τα έως σήμερα νομικά κεκτημένα των ιδιωτικών υπαλλήλων.
Πλέον η ζυγαριά της Δικαιοσύνης γέρνει επικίνδυνα κατά των εργαζομένων, καθώς η σχετική νομολογία των δικαστηρίων που μέχρι τώρα τους προστάτευε σε περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων, σκληραίνει επικίνδυνα με τη βούλα του Αρείου Πάγου.
Και αυτό γιατί για πρώτη φορά με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου ανοίγει ο δρόμος ώστε οι εργοδότες να διεκδικούν πλήρη αποζημίωση από τους εργαζομένους τους για ζημιές που μπορεί να λάβουν χώρα εν ώρα εργασίας.
Παράλληλα, με άλλη δικαστική απόφαση του Αρείου Πάγου αναγνωρίζεται υψηλό ποσοστό συνυπαιτιότητας σε εργαζόμενο ο οποίος έχασε τη ζωή του και πάλι εν ώρα εργασίας, για τον θάνατό του!
Οι δύο αποφάσεις προκαλούν ήδη τον σφοδρό αντίλογο καταξιωμένων νομικών, οι οποίοι με δημόσιες τοποθετήσεις τους τις χαρακτηρίζουν βαθιά αντεργατικές, αντικοινωνικές και αντίθετες με το αίσθημα δικαίου.
Ειδικότερα, η πρώτη απόφαση που εκδόθηκε από τον Άρειο Πάγο αφορά σε ατύχημα που είχε λάβει χώρα στην Ιταλία το καλοκαίρι του 2011 όταν οδηγός μεγάλης νταλίκας που μετέφερε (σε ψυγείο) γαλακτοκομικά προϊόντα, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, με αποτέλεσμα αυτό να εκτραπεί της πορείας του και να προσκρούσει στο στηθαίο ασφαλείας του αυτοκινητοδρόμου.
Το όχημα, ιδιοκτησίας ελληνικής εταιρείας, κινούνταν με ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα στο εθνικό δίκτυο Μπολόνιας - Ανγκόνας. Από τη σύγκρουση το μεγαλύτερο μέρος της νταλίκας καταστράφηκε όπως και το φορτίο που μετέφερε, ενώ την τελευταία στιγμή ο οδηγός της κατάφερε να βγει από το φλεγόμενο όχημα και να σωθεί.
Η υπόθεση έφτασε στα αστικά δικαστήρια αλλά και στον Άρειο Πάγο, ο οποίος, υιοθετώντας πλήρως τη σχετική απόφαση που είχε λάβει προηγουμένως το Εφετείο, έκρινε ότι ο οδηγός της νταλίκας δεν εκτέλεσε την εργασία του με επιμέλεια ως όφειλε και γι’ αυτό ευθύνεται για τη ζημιά που προκάλεσε στον εργοδότη του, δηλαδή την καταστροφή του οχήματος αλλά και του εμπορεύματος.
Το ποσοστό δε συνυπαιτιότητάς του στο ατύχημα είναι 99% και ως εκ τούτου ο εργοδότης μπορεί να αξιώσει αποζημίωση από τον υπάλληλό του.
Ο Αρειος Πάγος και συγκεκριμένα το Β2 Τμήμα του που εξέδωσε την απόφαση στηρίζει την κρίση του αυτή στο εξής σκεπτικό: «Υπαίτιος του ατυχήματος και των συνεπειών που προκλήθηκαν από αυτό είναι ο οδηγός του οχήματος, καθόσον αυτός παρότι έμπειρος και ικανός ασχολούμενος επαγγελματικά με την οδήγηση φορτηγών, επέδειξε αμέλεια κατά την εκτέλεση ελιγμού προς τα αριστερά και δεν συγκράτησε το όχημα που οδηγούσε, κατά τρόπο ώστε αυτό να παραμείνει κινούμενο εντός της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά έχασε τον έλεγχο αυτού, τον οποίο δεν ανέκτησε, με τις περαιτέρω συνέπειες...».http://www.stontoixo.com/
Περιπλανηθείτε σε όλη την Ικαρία με ποδήλατο!
Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα ποδήλατο, ένα εισιτήριο για την Ικαρία ,όποτε σας βολεύει μη μου αγχώνεστε ...και ένα κομμάτι αυτοπεποίθησης.για να διασχίσετε φαράγγια ,ποτάμια ,ψηλά βουνά και απότομους γκρεμούς με μοναδικούς συνοδοιπόρους σας τα άγρια ρασκα της Και δίπλα σας η Ικαρία κάποιες φορές θυμωμένη και δύσκολη ,και κάποιες γαλήνια και ηλιόλουστη να σας θυμίσει ότι με την φωτιά, το νερό, το χώμα και τον αέρα,η φύση σας δημιούργησε με μοναδικό σκοπό σας να την Ανακαλύψετε , να την Διασχίσετε και να την Αγαπάτε |
Η διαδρομή με ποδήλατο στην Ικαρία ειναι γεμάτη με ορθοπεταλιές όμως η Στάση πάντα θα σας Ανταμείβει |
«Συντηρώ την καρδιά μου φλεγόμενη, γενναία, ανήσυχη. Νιώθω στην καρδιά μου όλες τίς ταραχές και τις αντινομίες, τις χαρές και τις πίκρες της ζωής. Μα αγωνίζουμαι να τις υποτάξω σ΄ ένα ρυθμό ανώτερο από το νου, σκληρότερο από την καρδιά μου. Στο ρυθμό του Σύμπαντου που ανηφορίζει.»αποσπάσμα είναι από το βιβλίο «Ασκητική», του Νίκου ΚαζαντζάκηΕξαιρετικές οι φωτογραφίες του Ποδηλάτη
Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016
ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΟΥΛΟΣ Ή ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ;
|
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016
Το βλέμμα του Φαγιούμ
Από πού μας κοιτάζουν άραγε αυτά τα πορτραίτα; Τι σημαίνει η αυστηρή στάση, το φωτεινό μέτωπο, τα μεγάλα θλιμμένα μάτια; Η μειλίχια έκφραση στο κλειστό στόμα;
Στόμα που δεν μιλά παρά μόνο για να παρηγορήσει. Μάτια στραμμένα προς τα μέσα και ταυτόχρονα προς τον καθένα, γεμάτα συμπόνια και έλεος. Κατάφαση της ζωής αλλά και παραδοχή του θανάτου, μα προπάντων προσδοκία του ενός. Του φωτισμού της αλήθειας. Είναι το δικό μας βλέμμα. Το βλέμμα που φέρουν ακόμη οι άδολοι και απλοί άνθρωποι, όπως και οι ηττημένοι του πνεύματος. Αυτό που την οριστική του έκπτωση βιώνουμε στον σημερινό, αφανισμένο κόσμο. Ο αρχαίος κόσμος μας χάρισε το βλέμμα του. Είναι καταπληκτικά τα Φαγιούμ.Με βλέμμα που μαγνητίζει και έρχεται μέσα από τα βάθη των χιλιετιών, εκεί μέσα στην ξερή άμμο της Αιγύπτου, οι άνθρωποι νίκησαν τη φθορά που επιφέρει ο θάνατος και επειδή οι ζωγραφιές είναι παλιές, από τις αρχαιότερες που έχουμε, μας δείχνουν ότι ο αρχαίος κόσμος και σ' αυτόν τον τομέα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον μετέπειτα.
|
Χαμένος κρίκος στην αλυσίδα της αρχαίας ζωγραφικής, τα πορτρέτα του Φαγιούμ ήρθαν στο φως στα τέλη του περασμένου αιώνα προβληματίζοντας έναν μικρό κύκλο μελετητών και συλλεκτών που έσκυψαν επάνω τους με ενδιαφέρον, χωρίς ωστόσο να κατορθώσουν να εξηγήσουν τι κρυβόταν πίσω από τα περίεργα πρόσωπα με τα σφιχτά σφραγισμένα χείλη και τα φλογερά μάτια. Τα πορτρέτα, που αποδίδουν με ρεαλιστικό τρόπο άλλοτε γυναίκες, άλλοτε άνδρες και άλλοτε παιδιά, κράτησαν το μυστικό τους και, κατά κάποιον τρόπο, τις αποστάσεις τους από το ευρύτερο κοινό. Χρειάστηκε να περάσουν άλλα εκατό χρόνια για να γίνουν γνωστά στον κόσμο, χωρίς ωστόσο, ακόμη και τώρα, να έχουν κατακτήσει την πλήρη κατανόηση. Σε αυτό ίσως κάποιο ρόλο πρέπει να έπαιξε το ότι πρόκειται για νεκρικά πορτρέτα, το ότι δηλαδή από την αρχή προορισμός τους ήταν η μελλοντική ζωή: έγιναν για να συνοδεύσουν τον νεκρό στον άγνωστο άλλον κόσμο. Αν τώρα σε αυτό προστεθεί το ότι πρόκειται για ένα επίσης άγνωστο είδος ζωγραφικής που προβλημάτισε ακόμη και τους ειδήμονες ως προς το πού να το εντάξουν, καταλαβαίνουμε γιατί οι νεκρικές προσωπογραφίες του Φαγιούμ είναι ακόμη τυλιγμένες με έναν πέπλο μυστηρίου. Επί έναν αιώνα τα μεγάλα μουσεία ήταν αναποφάσιστα αν έπρεπε να τις εντάξουν στις αιγυπτιακές, στις κοπτικές ή στις ελληνορωμαϊκές συλλογές τους και το μόνο που έκαναν ήταν να τις παρουσιάζουν ως είδος αξιοπερίεργο, πάντα στο περιθώριο πότε της μιας και πότε της άλλης από αυτές τις συλλογές......."ΤΟ ΒΗΜΑ" /(07/06/1998),. «Τα μάτια των Φαγιούμ λάμπουν με το φως των αιώνων», έλεγε ο Αντρέ Μαλρό. Πράγματι, η μοναδική αυτή τέχνη που «εφευρέθηκε» και άνθισε στην αρχαία Αίγυπτο, για να απαθανατίζει τον άνθρωπο και να τιμά την ανθρώπινη ζωή... μετά θάνατον, θα συναρπάζει κάθε άνθρωπο ανά τους αιώνες. Αναφορες ΤΟ ΒΗΜΑ http://markidis54.blogspot.gr.........
Η μικρή φώκια του Αρμενιστή
Τη δική του μονάχους- μονάχους απέκτησε πριν από αρκετούς μήνες το νησί της Ικαρίας . Πρόκειται για μία μικρή φώκια που παρουσιάστηκε να κολυμπάει στον Αρμενιστή Λένε ότι έχει κάνει το σπίτι της στο φάρο έξω από τον Αρμενιστή και καθημερινά κάνει το σουλάτσο της φτάνοντας μέχρι και το Γιαλισκάρι Σύμφωνα με τους επιστήμονες του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, το εντυπωσιακό είναι ότι η συγκεκριμένη νεαρή φώκια προσαρμόζει τη συμπεριφορά της κοντά στους ανθρώπους και μοιάζει να μην ενοχλείται ούτε από την παρουσία ούτε από την όχληση που προκαλούν οι λουόμενοι.
Το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ επισημαίνει ότι τους τελευταίους τέσσερις και πλέον μήνες, με περισσότερες από 1.000 ώρες φύλαξης από ερευνητές και εθελοντές του, μία ιδιαίτερη μεσογειακή φώκια συνεχίζει κατά τη διάρκεια της ημέρας να επιλέγει τις πιο πολυσύχναστες παραλίες, αντί για τις απόκρημνες ακτές, όπου θα την συναντούσαμε φυσιολογικά. Τις νύχτες επιστρέφει στη θάλασσα όπου ψαρεύει και τρέφεται κανονικά.
Η μικρή φώκια μονάχους- μονάχους, η Αργυρώ, όπως «την βάφτισαν» οι Σαμιώτες,έφυγε από τη Σάμο (κάποιοι μάλλον δεν την ήθελαν στα νερά τους)και ταξίδευσε μέχρι το νησί μας διαλέγοντας το για την καινούργια της κατοικία Να την καλωσορίσουμε και να την προστατέψουμε λοιπόν σαν γνήσιοι Ικαριώτες γιατί έπαθε ό,τι και οι περισσότεροι επισκέπτες της Ικαρίας ....Έρωτα με την Νικαριά μας !.
|
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)