Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

"Μαύρη Βίβλος του Σαββόπουλου"

Διαπίστωσα ότι όλο το προηγούμενο βράδυ, βρίζατε εδώ τον Σαββόπουλο. Αφορμή αν κατάλαβα, υπήρξε μια παπαριά του ΣΚΑΪ -και συγχωρέστε μου τον πλεονασμό. Δεν είδα ούτε μισό λεπτό από τη συναυλία, αλλά βρίσκω την ευκαιρία να εξαπολύσω έναν λίβελο κατά του Σαββόπουλου, τον οποίον κρατάω μέσα μου από καιρό. Δηλαδή όχι πολύ μέσα μου, τα χω πει όπου μπορούσα, αλλά σκρίπτα μάνεντ βέρμπα βόλεντ και τα λοιπά.Αποτέλεσμα εικόνας για διονύσης σαββόπουλος δισκογραφία
Ο Σαββόπουλος είναι ένας άρρωστος κλέφτης. Άρρωστος. Όλα αυτά που λέτε ότι παλιά έγραφε ωραία τραγούδια και τέτοια, είναι όλα κλεμμένα. Μετά από μελέτη, τείνω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει ούτε μια λέξη στο έργο του που να είναι δική του.
Προσοχή! Η κλοπή και η λογοκλοπή είναι κάτι που εμφανίζεται στην τέχνη. Πολλά ωραία κείμενα, ποιήματα, ρεφρέν είναι κλεμμένα από κάτι άλλο. Στην αρχή σε σοκάρει, μετά το συνηθίζεις. Ας πούμε το ποίημα του Ουράνη «Θα πεθάνω ένα πένθιμο του Φθινόπωρου δείλι», που όλοι αγαπήσαμε με τη μουσική των Διάφανών Κρίνων, δεν είναι παρά μια σκαστή λογοκλοπή ενός ποιήματος του Σέζαρ Βαγιέχο:
«Θα πεθάνω στο Παρίσι με μια νεροποντή/ μια μέρα που την θυμάμαι κιόλας τώρα/ Θα πεθάνω στο Παρίσι -και δεν τρέχω να φύγω-/ ίσως, σαν σήμερα, μια Πέμπτη φθινοπώρου.
Ναι, Πέμπτη θα ‘ναι, γιατί Πέμπτη σήμερα που γράφω/ αυτούς τους στίχους, φόρεσα τόσο άθελά μου/ τις ωμοπλάτες και ποτέ σαν σήμερα δεν είδα,/ μόλο το δρόμο μου, τον εαυτό μου τόσο μόνο.
Θα λένε, ο Καίσαρας Βαγιέχο είναι νεκρός/ τον χτυπούσαν
όλοι/ χωρίς εκείνος να τους έχει κάνει τίποτα/ τον χτυπούσαν σκληρά μ’ ένα σκληρό ραβδί,
Επίσης και μ’ ένα σκοινί, είναι μάρτυρές μου/ οι μέρες Πέμπτες / και τα κόκαλα της ράχης/ η μοναξιά, η βροχή, οι δρόμοι», γράφει ο Βαγιέχο, έρχεται μετά ο Ουράνης, το ξαναγράφει με τα δικά του λόγια, ωραίο είναι και του Ουράνη, πάμε παρακάτω.
Στην περίπτωση του Σαββόπουλου δεν πρόκειται περί αυτού. Ο Σαββόπουλος έχει στήσει μια ολόκληρη περσόνα πάνω στην κλοπή, η οποία είναι και το μόνο πράγμα στον κόσμο στο οποίο φαίνεται να έχει ταλέντο. Κλέβει τα πάντα. Το ντύσιμο, οι δηλώσεις, τα εξώφυλλα των δίσκων, τα σαρδάμ, οι αυτοσαρκασμοί, τίποτα επάνω του δεν είναι δικό του.
Πρωτάκουσα για αυτή του την τάση από τον ποιητή Νίκο Καρούζο, ο οποίος διαμαρτυρόταν ότι ο Σαββόπουλος του είχε κλέψει ένα ποίημα σχετικό με την εξέγερση στα Αμπελάκια. Ήμουν μικρός, δεν έδωσα σημασία, δεν κατάλαβα κιόλας. Αργότερα, άρχισα να καταλαβαίνω ότι ο άνθρωπος έχει θέμα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, βρέθηκα στον Λυκαβηττό να παρακολουθήσω μια συναυλία κάποιου Λούτσιο Ντάλλα. Δεν τον γνώριζα. Ξαφνικά είδα στην σκηνή τον Σαββόπουλο να τραγουδάει ιταλικά. Δε μιλάμε για επιρροή. Όλη την παρουσία του ο Σαββόπουλος την έχει στήσει πάνω στον Ντάλλα. Το μούσι, τις τιράντες, τα σκουφιά, τα ταμπούρλα που βαράει στις συναυλίες, όλα μα όλα είναι από εκεί. Ως εδώ πρόκειται για μια απλή μίμηση. Όταν όμως ο Λούτσιο Ντάλλα απόφάσισε για λόγους προβοκάτσιας να κουρευτεί και να ξυριστεί, ο Σαββόπουλος έκανε το ίδιο ακριβώς: κουρεύτηκε και ξυρίστηκε. Κι όταν ο Ντάλλα επέστρεψε στο παλιό του στυλ, ο Σαββόπουλος έκανε το ίδιο.
Φυσικά του έκλεψε και 1-2 τραγούδια, κάνοντας το σύνηθες: στην αρχή τα παρουσίασε για δικά του και μετά από λίγα χρόνια, σα να μη συμβαίνει τίποτα είπε ότι πρόκειται για διασκευές.
To 1966 ο Σαββόπουλος εμφανίστηκε στο προσκήνιο με τον δίσκο «Το Φορτηγό». Όπως έγραφε ο δίσκος, στίχοι – μουσική στα τραγούδια ήταν δικοί του. Για μουσική δεν το πολυσυζητάμε, ο Σαββόπουλος ομολογεί ότι δεν έχει ιδέα. Αλλά οι στίχοι είναι στιχάρες:
«Ο εργάτης βλαστημάει και τραβάει για τον σταθμό/ να ο ήλιος ανεβαίνει σαν σημαία στον ουρανό/ μπρος στης φάμπρικας την πύλη ο εργάτης σταματά/ όμορφη η μέρα γνέφει κι απ’ το ρούχο τον τραβά
Ε ε σύντροφέ μου αχ τι κακό/ μέρα μ᾿ ήλιο σαν κι αυτό/ να την τρώει τ’ αφεντικό», γράφει στο «Ήλιε ήλιε αρχηγέ», τσαλαβουτώντας στα νερά του βιωματικού ταξικού στίχου.
Το 2000 στη Γαλλία πια, προσπαθούσα να μάθω τους Γάλλους ποιητές και να εξοικειωθώ με τη γλώσσα. Μια μέρα έπεσα πάνω στο ακόλουθο ποίημα του Ζακ Πρεβέρ (μετάφραση δική μου):
«Ο ΧΑΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Μπροστά στην πόρτα του εργοστασίου
ο εργάτης σταματά ξαφνικά
κι όπως γυρνά
κοιτάζει τον ήλιο
τόσο κόκκινο, τόσο στρογγυλό
τόσο χαμογελαστό στον μολυβδένιο ουρανό του
κλείνει το μάτι χαρούμενα
Πες λοιπόν σύντροφε ήλιε
δε βρίσκεις ότι είναι μαλακία
μια μέρα σαν αυτή
να τη δίνουμε στο αφεντικό;»
Στη Γαλλία, μπόρεσα να διαπιστώσω διάφορες ακόμα λογοκλοπές «του ταλαντούχου τροβαδούρου μας από τη Μακεδονία», που έλεγε και ο Τζίμης Πανούσης πριν πεθάνει, τόσες πολλές που έπαψε να μου κάνει εντύπωση και μερικές δεν τις θυμάμαι πια. Πχ ο στίχος για το «βρώμικο ψωμί» που «τρώνε όσοι αγαπάνε» είναι του Λεό Φερρέ, όπως και το «Μια θάλασσα μικρή».
                Σαββόπουλος - Ζουγανέλης / Καλλιμάρμαρο "όλοι μαζί μπορούμε¨
«Αγνώριστο μου το έκανες το τραγούδι… Αλλά σε αγαπάω και σε γουστάρω…», είπε ο Σαββόπουλος και πρόσθεσε ότι ο Ζουγανέλης «του θυμίζει τον συμμαθητή που παίρνει το μικρόφωνο στο πούλμαν», ενώ προλογίζοντας τον επόμενο καλλιτέχνη είπε ότι «τώρα θα έρθει στη σκηνή ένας σοβαρός άνθρωπος»...Τρομάρα σου 😒

Από όλους όσους έκλεψε ωστόσο ο Σαββόπουλος, την κορυφαία θέση κατέχει ο Μπομπ Ντίλαν. Το 1968 ο Σαββόπουλος έκλεψε το »The Wicked Messenger» (στίχους και μουσική) και το παρουσίασε για δικό του ως «Άγγελος Εξάγγελος» -λίγα χρόνια μετά, το παρουσίαζε κι αυτό ως διασκευή. Αυτό όμως είναι το έλασσον. Από τον Ντίλαν ο Σαββόπουλος έκλεβε και συνεχίζει να κλέβει ότι πετούσε κι ό,τι κολυμπούσε. Εβγαζε ο Ντίλαν το »The lonesome death of Hattie Carol»; Απαντούσε ο Σαββόπουλος με την «Θανάσιμη μοναξιά του Αλέξη Ασλάνη». Έβγαζε ο Ντίλαν το »The Hurricaine», 9 λεπτά τραγούδι για τον ισοβίτη Ρούμπιν Κάρτερ; Τσακ, απαντούσε ο Σαββόπουλος με το «Μακρύ ζεϊμπέκικο» για τον Νίκο Κοεμτζή. Έγραφε ο Ντίλαν το »My back pages»; Απαντούσε ο Σαββόπουλος με το «Οι πίσω μου σελίδες» (που δε σημαίνει κάτι στα ελληνικά). Σε αυτό το τραγούδι υπήρχε και ο ακατανόητος στίχος «ευαίσθητη αθλήτρια/ δεν ξέρει τι χρωστάει/ στον πάνσοφό της εραστή/ που απόψε παρατάει», που μας κάνει να πιστέψουμε ότι ο Σαββόπουλος τα ‘χε και αυτός με τη Σιουζ Ροτόλο, όπως ο Ντίλαν, ή με κάποια άλλη γυμνάστρια, τον παράτησε κι αυτόν και της τα χώνει. Ή ότι βρήκε ωραίο τον στίχο, που είναι από άλλο τραγούδι, και τον κότσαρε. Αργότερα, όταν ο Ντίλαν χώρισε με τη γυναίκα του και έγραψε το »Sara», ο Σαββόπουλος δεν κάθησε να σκάσει και έγραψε το «Άσπα».
Το 1975, ο Σαββόπουλος έβγαλε τον δίσκο «Δέκα χρόνια κομμάτια». Ο δίσκος είχε ένα οπισθόφυλλο πολύ εμπνευσμένο. Για την ακρίβεια ήταν εμπνευσμένο από τον δίσκο »Bringing it all back home» του Ντίλαν, από τον οποίον το είχε κλέψει. Υπόψην ότι εκείνα τα χρόνια οι δίσκοι εισαγωγής ήταν πολύ σπάνιοι στην Ελλάδα και αυτοί που μπορούσαν να καταλάβουν την κλοπή ελάχιστοι.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ο Ντίλαν έφαγε μια φλασιά κι έγινε χριστιανός. Ήταν η χειρότερη φλασιά που μπορούσε να φάει, αλλά ο Σαββόπουλος είναι έντιμος, όταν κλέβει κάποιον τον κλέβει και στα καλά και στα άσχημα: έγινε κι αυτός χριστιανός. Γκαντ γκρέις τραγούδαγε ο Ντίλαν, του θεού η χάρη έκανε ηχώ ο Σαββόπουλος. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, συνεχίζοντας τον κατήφορο, ο Ντίλαν άρχισε να κάνει περιοδεία στις βάσεις του αμερικάνικου στρατού. Αμέσως ο Σαββόπουλος άρχισε περιοδεία στα ελληνικά στρατόπεδα, όπου μαζεύανε τους φαντάρους να τον ακούσουν με το ζόρι. Ο Ντίλαν δήλωσε ότι το έκανε αυτό όταν «κατάλαβε ότι ο στρατός απορροφά τα πιο λαϊκά κομμάτια της Αμερικής, στα οποία ήθελε να απευθυνθεί». Ο Σαββόπουλος επανέλαβε την ίδια δήλωση λέξη προς λέξη, αδιαφορώντας ότι στην Ελλάδα ο στρατός είναι υποχρεωτικός και η δήλωση αυτή δεν έχει καμία έννοια. Όταν το ’90 ο Ντίλαν το γύρισε στην οικολογία, ο Σαββόπουλος έκανε και τις πρώτες του οικολογικές δηλώσεις. Και όταν ο Ντίλαν έδωσε τραγούδι του για διαφήμιση, προκαλώντας σκάνδαλο, ο Σαββόπουλος έκανε ακριβώς το ίδιο. Αργότερα, φόρεσε και το ίδιο κηπουρικό καπέλο. Πρόκειται περί ψύχωσης.
Δεν έχει νόημα να συνεχίσω να παρουσιάζω περιπτώσεις λογοκλοπής του Σαββόπουλου. Άλλωστε ο άνθρωπος δεν είναι ένας κοινός λογοκλόπος, έχει προσαρμόσει τη ζωή του όλη πάνω σε άλλους ανθρώπους, μια ιδέα που μου φαίνεται τρομακτική.
Μαθημένος να παπαγαλίζει αυτά που ήταν κοινοτοπίες ενός εναλλακτικού λόγου κάποτε, δεν μου κάνει καμία εντύπωση ότι γερνώντας άρχισε να παπαγαλίζει τις κοινοτοπίες της αντίδρασης. Οι νέοι δεν τον άκουγαν πια, αυτός είναι ο πρώτος λόγος για τον οποίον γκρινιάζουν οι γέροι, οπότε ο Σαββοπουλος έστρεψε την ημιμάθειά του προς την δεκτική αγκαλιά της παράδοσης. Άρχισε να αντιδρά στους νεωτερισμούς, την απελευθέρωση των ενστίκτων και όλα αυτά τα οποία τον ξεπερνούσαν και δε μπορούσε να τα ακολουθήσει. Τα τελευταία 30 χρόνια, αναγκαζόμενος ολοένα και περισσότερο να μιλάει με δικά του λόγια, εκφέρει έναν λόγο που κινείται από τη βαθιά συντήρηση μέχρι το ρατσισμό. Τόσο μπορεί.
Υπό αυτή την έννοια δεν βρίσκω κανένα λόγο να νιώθει κανείς έκπληξη ή να κατηγορεί για κάποιου τύπου προδοσία τον Σαββόπουλο: ο τύπος έκανε πάντοτε μπίζνες μετατρέποντας τον λόγο των άλλων σε λουτρό κοινοτοπίας και αυτό συνεχίζει να κάνει. Το μόνο κίνητρο για να τον βρίσεις, είναι η αγνή πηχτή αντιπάθεια.
Κι αυτή όχι πάντα. Γιατί, «»δεν υπάρχει λόγος να ταράζεσαι» ακούστηκαν τα λόγια του ληστή», όπως έλεγε κι ο Ντίλαν.
(Στη φωτογραφία ο Σαββόπουλος δείχνει πού να τους στείλουμε τους μετανάστες)

Κόκκινες τηγανιτές πατάτες από την Ικαρία

.

Αποτέλεσμα εικόνας για Potatoes fried with tomatoes
Το τραπέζι, κάθε τυπικής Ικαριώτικης –πολυμελούς, συνήθως- οικογένειας ήταν στρωμένο με φτωχά πιάτα από το περιβόλι τους !
Μέσα σε αυτούς τους κήπους "φύτευαν την επιβίωση τους" ..Εν αρχή έβαζαν στο χώμα την πατάτα και μετά όλα τα άλλα ..Ναι απ ότι καταλάβατε οι Ικαριώτες λατρεύουν τις πατάτες πρώτα ως απόλαυση και μετά ως ανάγκη Σχεδόν όλα τα φαγητά τους τις έχουν μέσα ..τηγανιτές ,ψητές ,βραστές ..ατελείωτη η φαντασία τους γιαυτό το λαχανικό
Οι Καριωτινες που λέτε δεν ήταν αυτό που λέμε του σπιτιού ,τους άρεσε να "σκαλίζουν" και να "σκουπίζουν" καλύτερα τα περιβόλια τους παρά να κάθονται μέσα στα σπίτια τους ..και αφου ο χρόνος μέσα στο σπίτι ήταν λιγοστός γιαυτές αναγκαστικά έπρεπε να επαναχρησιμοποιήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους μαγειρεύοντας
παραδοσιακά φαγητά, γρήγορα και νόστιμα, μαγειρεμένα πάντα με φροντίδα για την οικογένεια τους .
Γνώριζαν ότι για να χορτάσουν τόσα στόματα έπρεπε συνέχεια να σκαρφίζονται νέες ιδέες πασπαλισμένες όμως με μπόλικη φαντασία !Κάπως έτσι λοιπόν η κυρία Ασημίνα Κόχυλα
με φροντίδα, και σύμφωνα με τη φιλοσοφία «το απλό είναι το καλύτερο»
σκαρφίστηκε τις ''Κόκκινες τηγανιτές πατάτες"


                                                                        

Αποτέλεσμα εικόνας για patatine fritte con pomodoro
  Υλικά για 4 άτομα
  • 1 κιλό πατάτες, καθαρισμένες και πλυμένες
  •  ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

  • 3-4 ντομάτες ώριμες, σφιχτές, ψιλοκομμένες, χωρίς σπόρια
  • προαιρετικα- (1 κ.γ. ρίγανη 
  • 1 κ.σ. βασιλικό ή δυόσμο φρέσκο, ψιλοκομμένο)

  • αλάτι και  πιπέρι
Εκτέλεση
  1. Κόβουμε τις πατάτες σε ροδέλες και έπειτα σε μπαστουνάκια του 0,5 εκατοστού.
  2. Σε ένα βαθύ και μεγάλο τηγάνι βάζουμε άφθονο λάδι να κάψει και ρίχνουμε τις πατάτες. Μόλις πάρουν χρώμα, μετριάζουμε την ένταση της φωτιάς.
  3. Ρίχνουμε τις ντομάτες,  τη ρίγανη ή το θυμάρι και τον βασιλικό πάνω στις πατάτες. Αλατοπιπερώνουμε και συνεχίζουμε το τηγάνισμα σε μέτρια φωτιά, για 5-10 λεπτά, μέχρι να δέσει η σάλτσα και να τηγανιστούν σωστά οι πατάτες.
  4.  Μόλις είναι έτοιμα , μεταφέρουμε σε πιατέλα ή στα πιάτα . 
                                     Tips
  • Η καλύτερη εκτέλεση αυτής της συνταγής ψήνεται  σε φωτιά από ξύλα (!!), συνοδεία με ένα νεροπότηρο κόκκινο ικαριώτικο κρασί ,αραιωμένο φυσικά με νερό (μη γίνουμε και τύφλα 😊).
  • Εξίσου καλή παρέα θα έκαναν και 2 φέτες καθούρας (κατσικίσιο τυρί) σε κάθε πιάτο...Καλή σας όρεξη ..με 

    ''Κόκκινες τηγανιτές πατάτες"γιατί «το απλό είναι το καλύτερο».👌


                      

Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

Η αληθινή 'Έλληνικη' ρίγανη, Origanum vulgare ssp. hirtum, η ισχυρότερη «ρίγανη»του Κόσμου

Η ρίγανη που αγοράζετε στα καταστήματα είναι σχεδόν πάντα από αποξηραμένα φύλλα της «άγριας ρίγανης» της κοινής με μοβ άνθη Το είδος vulgare της Νότιας Ευρώπης, ή τα υπο-είδη του ειναι πολύ διαδεδομένο στην περιοχή της Μεσογείου

Η αληθινή 'Έλληνικη' ρίγανη, Origanum vulgare ssp. hirtum, ειναι η ισχυρότερη και η πιο έντονη μορφή του είδους, με πολύ πιο περιορισμένη γεωγραφική εξάπλωση και είναι σπάνια !
Origanum vulgare υποείδος hirtum - Ελληνική ρίγανη, άγρια ρίγανη .
Αυτό είναι ένα υποείδος της άγρια ρίγανη, βρίσκεται μόνο στην Ελλάδα, την Τουρκία και τα νησιά του Αιγαίου Γνωστή ως «ριγανη» στην Ελλάδα, είναι μόνο τα κεφάλια των λουλουδιών του καλοκαιριού, αποξηραμένα . Τα λουλούδια είναι πάντα λευκα. Τα φύλλα είναι ασαφή, οβάλ και κάπως χονδροειδή σε σχέση με τα άλλα είδη.

Η γεύση της είναι έντονη, λιτή και έντονα αρωματική, διεισδυτική και ελαφρώς πικρή. Αυτή είναι η ισχυρότερη γεύση «ρίγανης». Είναι το είδος που χρησιμοποιείτε για την εκχύλιση των αιθέριων ελαίων, απο τα αποξηραμένα φύλλα της . Η ελληνική ρίγανη αποτελεί ένα πολύ σημαντικό φυτικό είδος διότι περιέχει συστατικά με πολύ σημαντική βιολογική δράση. Οι κύριες ουσίες που βρίσκονται στο αιθέριο έλαιο και στις οποίες αποδίδονται οι βιολογικές δράσεις είναι η καρβακρόλη (5-isopropyl-o-cresol, 5-isopropyl-2-methylphenol – C10H13OH), και η θυμόλη (6-isopropyl-m-cresol – C10H14O) δυο φαινολικές ενώσεις που δρουν συνεργιστικά (συνδιαστικά).
Η ελληνική ρίγανη πλεονεκτεί σε σχέση με τις άλλες στο ότι περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα αιθέριου ελαίου, που κυμαίνεται από 1.8-8.2 ml/100gr ξηρού βάρους. Ακόμα όμως και ανάμεσα σε πληθυσμούς του ίδιου είδους παρατηρούνται μεγάλες διαφορές στην ποιοτική και στην ποσοτική σύσταση του αιθέριου ελαίου. Την απόδοση σε έλαιο εκτός από τον γεωγραφικό τόπο, την επηρεάζει και η εποχικότητα της συγκομιδής του φυτού. Το περιεχόμενο έλαιο είναι πολύ λιγότερο το φθινόπωρο από ότι είναι το καλοκαίρι.
Ένα ενδιαφέρον σημείο εστιάζεται στο γεγονός ότι παρόλες τις διαφορές που παρατηρούνται λόγω εποχικότητας και λόγω γεωγραφικής θέσης στη σύσταση, το άθροισμα των συστατικών παραμένει πάντα σταθερό (γ-terpinene + p-cymene + thymol + carvacrol). Από αυτό το τελευταίο φαίνεται ότι τα αιθέρια έλαια του Origanum vulgare ssp. hirtum χαρακτηρίζονται από μια αξιοθαύμαστη σταθερότητα...Μακράν το καλύτερο βότανο της Ελλαδας μας, τόσο σοφό τόσο σπάνιο τόσο μα τόσο θεραπευτικό! Αν είστε τυχεροί, μπορείτε να τη βρείτε κριμένη μέσα σε βατακιές ...ριζωμένη μέσα σε πεζούλες ..η σε κάποιο υπαίθριο παζάρι Ελληνικών θησαυρών ολάνθιστη και μυρωδάτη έτοιμη να σας χαρίσει τα πολύτιμα συστατικά της Μόνο μην μου την τσουρουμαδήσετε γιατί του χρόνου που θα την ξαναχρειαστητε δεν θα ειναι εκεί για να την μαζέψετε και αυτό δεν θα ήταν κρίμα πολύ κρίμα!😉

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Θέλετε να μυρίζετε υπέροχα κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας; Η λύση είναι πολύ ευκολότερη και φθηνότερη από ό, τι φαίνεται!


Σχετική εικόναΤο άρωμα, το οποίο είχε σαγηνεύσει τον άνθρωπο από τα πρώτα χρόνια της ιστορίας του, σήμερα συνεχίζει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς του. Συνεχίζει να παραμένει μία από τις πρώτες επιλογές καλλωπισμού τόσο για τις γυναίκες, όσο και για τους άντρες. Προσδίδει γοητεία και είναι συνώνυμο της περιποίησης και της φρεσκάδας.Ένα όμορφο άρωμα συνήθως χαρίζει αυξημένη αυτοπεποίθηση, και γίνεται μια πραγματική απόλαυση, τουλάχιστον μέχρι να εξασθενίσει λίγο πριν από μια σημαντική συνάντηση. 😌 Είναι απογοητευτικό, ξέρω ότι σας ακούγεται οικείο.

Θα χρειαστείτε :

το άρωμα σας
άοσμη βαζελίνη
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να εφαρμόσετε τη βαζελίνη στα σημεία του σώματος που θέλετε να αρωματίσετε , όπως το λαιμό, τον καρπό, ή οπουδήποτε ειναι για εσάς επιθυμητό . Στη συνέχεια, ψεκάστε το άρωμα στα σημεία όπου έχετε βάλει τη βαζελίνη.



Το κόλπο είναι ότι η βαζελίνη λειτουργεί ως ασπίδα που πιάνει το άρωμα και έτσι είναι σε θέση να διατηρήσει ένα φρέσκο ​​άρωμα στο δέρμα σας για πολύ καιρό. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το άρωμα γίνεται πολύ αναποτελεσματικο σε ξηρό δέρμα, και ως εκ τούτου έχει μεγάλη σημασία η χρήση βαζελίνης για να το ενυδατώνει.

Γνωρίζατε αυτό το υπέροχο κόλπο;

Μην διστάσετε να το μοιραστείτε με όλους τους φίλους σας!

Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Τα «βλήτουλα» του Ηλία

Αποτέλεσμα εικόνας για Callaloo

«Βλήτουλα» ή οι κεφτέδες της καρδιάς!

της Ελλης Τριανταφύλλου 

Πριν από τέσσερα χρόνια βρεθήκαμε με την κόρη μου στην Ικαρία,  όπου για μεγάλη μας τύχη, περνούν τα καλοκαίρια τους τα ξαδέλφια μου, η Ηλέκτρα και ο Ηλίας. Εκείνος, μάλιστα,  που έλκει και την καταγωγή του από το νησί, συχνά πυκνά ξεχειμωνιάζει στην αγαπημένη του Ικαρία!  Τους τηλεφώνησα, λοιπόν, ένα πρωί, και μετά από λίγη ώρα,  βρεθήκαμε στο σπίτι τους στον Καραβόσταμο για καφέ. Είχαμε πάρει και τα μπανιερά μας μαζί, γιατί όπως μας είπαν στο τηλέφωνο, μετά θα πηγαίναμε στη θάλασσα, που ήταν μερικές δεκάδες μέτρα μακριά.

"Πεινάω" είπε η επτάχρονη, τότε, κόρη μου, με το καλημέρα. Τα παιδιά - ευτυχώς - δεν διαθέτουν ίχνος αστικής ευγένειας. Οπως ήταν φυσικό,  τα ξαδέλφια μου δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένα για την αιφνίδια έφοδο παιδιού στο σπίτι. Για τον Ηλία, όμως, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα! Το αντίθετο, θα έλεγα. Εξυσε το κεφάλι του, δήθεν σκεπτικός και προβληματισμένος και άνοιξε το ψυγείο, στο κέντρο του οποίου υπήρχε ένα βαθύ πιάτο με χόρτα. Από το ελαιόλαδο στην επιφάνεια, μπορούσε εύκολα να συμπεράνει ότι επρόκειτο για το περίσσευμα της χθεσινής βραστής σαλάτας.

«Θα σου φτιάξω βλήτουλα!» της είπε με εκείνο το τρυφερό τεράστιο χαμόγελο του μπαμπά και παππού που λατρεύει όχι μόνο τα δικά του, παιδιά αλλά ολόκληρου του κόσμου τα παιδιά. 
Η Δανάη τον κοίταξε καχύποπτα. Δεν είχε ξαναδοκιμάσει βλήτουλα. Πώς θα μπορούσε άλλωστε... Όπως ομολόγησε αργότερα ο Ηλίας, αυτή ήταν η «παγκόσμια πρώτη για τα βλήτουλα». Και δεν υπήρξε επόμενη μέχρι σήμερα...

Η διαδικασία απλή και γρήγορη. Σούρωσε τα βλήτα από τα περιττά λάδια, τα ψιλόκοψε με το μαχαίρι του, πρόσθεσε τριμμένη φέτα, κρεμμυδάκι, κάτι μυρωδικά που έκοψε από τις γλάστρες, λίγο αλεύρι και αλατοπίπερο!
Σε δέκα λεπτά δεν υπήρχε ίχνος «βλήτουλου» στην πιατέλα! Ηταν προφανές ότι θα έπρεπε να περιμένουμε κανά τρίωρο πριν πάμε για μπάνιο, αφού η μικρή Δανάη είχε φάει τον άμπακο!!!

Μέχρι την άλλη μέρα που φύγαμε για το ξενοδοχείο μας, τρώγαμε και τρώγαμε και τρώγαμε και ο Ηλίας έφτιαχνε και έφτιαχνε τη μία λιχουδιά μετά την άλλη. Λιχουδιές για το σπίτι, για μετά τη βουτιά από το φοβερό και τρομερό καϊκι του, ακόμα και μεζέδες για πριν τους μεζέδες στο κατακπληκτικό μαγαζάκι πάνω στα βράχια, εκεί που σκάνε τα κύματα. Α! Και μερικές λιχουδιές για μετά τους χορούς στο πανηγύρι! 

Λιχουδιές  που έφτιαχνε ο Ηλίας με τα πιο απλά υλικά και την πιο μεγάλη καρδιά.

Ακόμα τα θυμόμαστε με μεγάλη συγκίνηση τα «βλήτουλα» του Ηλία. Γιατί το βασικό συστατικό τους ήταν η αγάπη του ανθρώπου που τα μαγείρευε. Και η βαθιά του ανάγκη για μοίρασμα.                                                     πηγη 
http://www.tasty-day.gr

Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017

Πανηγύρι Αη Γιάννη...φωτιά στα σαββατοβραδα...😊

Ανάβουνε φωτιές στις γειτονιές
του Αη-Γιάννη αχ πόσα ξέρεις και μου λες
αχ πόσα τέτοια ξέρεις και μου λες
που 'χουν πεθάνει...Kαλό σας βράδυ…

Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

Πως να φτιάξετε: Ένα οικολογικό κλιματιστικό που δεν χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια ( ΦΩΤΟ - ΒΙΝΤΕΟ)

Eco Cooler (το όνομα αυτής της εφεύρεσης), είναι ένα κλιματιστικό 100% οικολογικό, που δεν χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια Δημιουργήθηκε στο Μπαγκλαντές από την Grameen Intel για την κοινωνική επιχειρηματικότητα, μια εταιρεία που εργάζεται για να βρει τεχνολογικές λύσεις που μπορεί να είναι διαθέσιμες για όλους τους Ανθρώπους  Αυτό το κλιματιστικό στο σπίτι αποτελείται από ανακυκλωμένα υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια και δεν χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια...  !                      ,









Είναι υπέροχο, αλλά δεν είναι μόνο αυτό, το φτηνό αυτό κλιματιστικό χαρίζει δροσιά
χωρίς να βλάπτεται το περιβάλλον ,δεν βάζει σε κίνδυνο την υγεία μας (σε αντίθεση με τα εμπορικά κλιματιστικά) και συγχρόνως ενθαρρύνει την ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών!Μια δοκιμή δεν βλάπτει εξάλλου δεν στοιχίζει και τίποτα παρά μόνο λίγο από τον χρόνο μας!
εγχειρίδιο ΒΙΝΤΕΟ
                 πηγη http://slid3up.blogspot.gr