Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

Εφηβεία αγάπη μου…


Τρίχες παντού, το πρώτο χνούδι κάνει την εμφάνισή του αντί για μουστάκι και τα μάτια πέφτουν με παράπονο στο ξυραφάκι. Τα μαλλιά φουντώνουν, η φωνή βαραίνει, τα χέρια μακραίνουν και φεύγουν άτσαλα σα να περισσεύουν. Τα σπυράκια ανεξέλεγκτα προδίδουν τον οργασμό της ορμόνης και χαλάνε διαθέσεις και αυτοεκτιμήσεις. Ευτυχώς που οι ορμόνες δεν κάνουν διακρίσεις. Και συ δε μπορείς να καταλάβεις πότε ακριβώς το “μπρελόκ” που τα ρούχα του όλη μέρα μυρίζαν  μωρουδίλα έχει αρχίσει να βρωμάει από παντού και να παίρνει οριστικό διαζύγιο με το νερό. Αθλητικά πετάγονται πια στα μπαλκόνια για την ύστατη σωτηρία, τα ρούχα δεν προλαβαίνουν να πλένονται και οι μικροί ήρωες αλλάζουν νούμερα σε παπούτσια τόσο που κοιτάς να βεβαιωθείς ότι κόβουν τα νύχια τους γιατί αλλιώς δεν εξηγείται πως μοιάζει να φοράνε βατραχοπέδιλα σε όλες τις φωτογραφίες. Στις οποίες παρεμπιπτόντως, τα χαμόγελα είναι άτολμα, αμήχανα και αν μεσολαβούν ανάμεσα στη διάθεση και στα χείλη και σιδεράκια, τότε είναι και ερμητικά «κλειστά»!
Το βαριέμαι σταθερά γραμμένο σε όλη τη γλώσσα του σώματος τόσο που σκέφτεσαι πόσο πιο ανιαρός γονιός μπορείς να γίνεις που να μη σε αντέχει το παιδί σου. Μετά καταλαβαίνεις ότι στα μάτια του παιδιού σου, «παίζει» να είναι βαρετό το σύμπαν όλο και κάπως ησυχάζεις…
Αλλαγές ρούχων στάνταρ. Φεύγει με μακρυμάνικο και ζακέτα, επιστρέφει με κοντομάνικο και χωρίς ζακέτα, φεύγει με φόρμα αθλητική και επιστρέφει βαμμένη και φορώντας το δικό σου τζίν (και δε σου λύνει ποτέ την απορία που το είχε κρύψει αφού δεν κουβαλούσε τσάντα) και κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι η πρακτικότητα είναι μια πολύ σχετική και παρεξηγημένη έννοια, ειδικά στην εφηβεία…
Ώρες ατέλειωτες απομόνωσης στο δωμάτιο ή το μπάνιο που εναλλάξ παίζουν το ρόλο του καταφύγιου και που αν είσαι αρκετά δημοκρατικός γονιός και θυμάσαι έστω και λίγο τα δικά σου εφηβικά δράματα, θα χτυπήσεις διακριτικά πριν να μπεις, θα παραβλέψεις το ατέλειωτο χάος, την «εφηβίλα» που μυρίζει παντού, τα σχόλια να βιαστείς να εκκενώσεις το δωμάτιο (όχι πάντα με σεβασμό) που θα σε συνοδέψουν μέχρι την πόρτα αλλά και τη φωνή του βλασταριού σου που επανέρχεται στο τηλέφωνο με το γνωστό «έλα ρε» και που σίγουρα είναι άλλη από αυτή που γνωρίζεις, σα να μεγάλωσε απότομα την τελευταία ώρα που είναι κλεισμένο εκεί μέσα…
Άς μη μιλήσουμε για εκείνο πια το βλέμμα λύπησης που σου ρίχνει όποτε λες κάτι που δεν είναι αρκετά κούλ, σύγχρονο ή προχωρημένο και που σου φορτώνει στις πλάτες την ηλικία σου συν άλλα τόσα, έτσι για τιμωρία για όσα τράβηξε η μάνα σου από σένα και ποτέ δεν της ζήτησες «συγγνώμη».
Η σχέση με το φαγητό αλλάζει «πίστα» και εσύ καλείσαι να ξεπεράσεις ανεπιστρεπτί το στάδιο της κοτομπουκιάς, της κομμένης σαλατούλας, του στημένου χυμού. Τα γούστα αλλάζουν-στα μάτια σου αψυχολόγητα-το ίδιο και οι ποσότητες, προς τα πάνω και προς τα κάτω. Οι υπερβολές σε τρομάζουν και νιώθεις ανήμπορος να διαχειριστείς την τεράστια δύναμη που στέκεται απέναντί σου  πανίσχυρη και λέγεται «συνομήλικοι»!
Μετράς πια τα καλοκαίρια που υπολείπονται μέχρι να σου ανακοινώσει ότι θα πάει διακοπές μόνος του και εσύ την πατάς και αντί να σκεφτείς το δικό σου αξέχαστο- πρώτο, μακριά από τους γονείς σου καλοκαίρι- μηρυκάζεις όλα τα προηγούμενα (μαζί με τα παιδιά σου και χωρίς καθόλου χρόνο για σένα) καλοκαίρια που έβαζες καπέλα, αντηλιακά, έβγαζες αγκάθια αχινών με το τσιμπιδάκι και φούσκωνες μπρατσάκια. Και παίζει η ταινία μέσα σου ξανά και ξανά, με νοσταλγία, αναλογιζόμενη τη φωλιά σου που σύντομα θα αδειάσει…
Κι όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.  Δεν είναι που η φωλιά αδειάζει, είναι που ίσως την παραθεώρησες εξαρχής δεδομένα γεμάτη. Είναι που ίσως δεν σκέφτηκες ή κι αν σου πέρασε από το μυαλό, το έδιωξες σαν κάτι πολύ μακρινό, ότι το πέρασμα του παιδιού από το σπίτι είναι προσωρινό ως προς τη διαμονή αλλά παντοτινό στην επιρροή. Και ότι εσένα δουλειά σου ήταν να το προετοιμάσεις, να το βοηθήσεις να δυναμώσει, ώστε όχι μόνο να σε αμφισβητήσει ή σε ξεπεράσει στις ικανότητες αλλά κυρίως να μπορεί να πετάξει ανεξάρτητο μακριά σου, χωρίς ενοχές. Μόνο με καμάρι.
Τα υπέροχα κοινά καλοκαίρια που σου δόθηκαν είναι προνόμιο πολύτιμο και όχι αιτία πένθους και τα επόμενα που θα περνά από κάποια στιγμή και έπειτα μακριά σου, θα είναι η απόδειξη ότι αυτό το προνόμιο το αξιοποίησες γενναιόδωρα. Γιατί αυτά τα «γεμάτα» καλοκαίρια, με αγάπη, εικόνες και μοιράσματα είναι η δική του κληρονομιά που απλά και αβίαστα θα θελήσει να εξασφαλίσει στα δικά του παιδιά και στα δικά σου εγγόνια, ένας κύκλος θαλπωρής που δεν κλείνει ποτέ και που δεν πνίγει αλλά αγκαλιάζει τρυφερά και γεμίζει τόσο ώστε να…
Και κάπου στην άκρη του μυαλού σου κράτα, πως όσο εκείνο περνά τον τυφώνα που λέγεται εφηβεία και τρέμει αλλά και ερωτεύεται την ιδέα ότι μεγαλώνει, «μουστακωμένο» και αλλά «αμούστακο» ακόμη, δουλειά σου δεν είναι ούτε να του «ζωγραφίζεις» μουστάκια εκεί που δεν έχουν ακόμη φυτρώσει, ούτε να του αγοράζεις «ξυραφάκια» ενώ δεν στο έχει ακόμη ζητήσει, δουλειά σου είναι να το βοηθήσεις να του αρέσει η εικόνα του (με ή χωρίς μουστάκια!) στον «καθρέφτη» του. Και να τον σκεπάζεις τα βράδια όταν περνάς έξω από το δωμάτιο και να τον έχεις έννοια και να κρυφοκοιτάς το ρολόι όταν αργεί το βράδυ να γυρίσει και να του φτιάχνεις το αγαπημένο του φαγητό, όλα επιτρέπονται κι όλα εφόδια στις βαλίτσες του είναι και τρυφερά κεφάλαια αξέχαστα στην κοινή σας ζωή. Μην του πεις ποτέ όμως «εγώ που έκανα τόσα για σένα…» γιατί στην πραγματικότητα η τυχερή ήσουν εσύ. Κι αν μπορείς προσπάθησε να μην ξεκινάς τις φράσεις σου με το «Εγώ» στις κουβέντες σας. Τον εαυτό σου κλέβεις και τη μαγεία του να είσαι γονιός  χωρίς σύνορα…                            Γράφει η Μαριέττα Κόντου, Ψυχολόγος- Συστημική θεραπευτρια Ζεύγους και Οικογενειας- Δρ Κοινωνικής Ψυχολογίας                                                                                          http://www.parents24.gr/

.Αφού η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα, ποιοι είναι αυτοί έξω από τη Βουλή;


Ένας ξακουστός αρματολός, ο Γιάννος, αναγκάστηκε να βγει στο βουνό και να γίνει κλέφτης. Μετά την απελευθέρωση επιστρέφει στο χωριό του όπου το όνομά του έχει γίνει θρύλος και τα κατορθώματά του τραγούδια -- ο Αστραπόγιαννος. Βλέποντας όμως ότι ο τσιφλικάς της περιοχής, ο Κωσταντής Βελούσης, έχει πάρει τη θέση του Τούρκου αγά και ότι καταπιέζει εξίσου τους συγχωριανούς του, δεν διστάζει να συγκρουστεί μαζί του. Σε μια αναμέτρηση σκοτώνει τον γιο του τσιφλικά. Η συνάντηση του με τον παλιό του φίλο Φώτο σηματοδοτεί τις επιδρομές κατά των κοτζαμπάσηδων. Μετά από προδοσία, πέφτει σε παγίδα των χωροφυλάκων. Νεκρός, γίνεται αιτία προκειμένου οι κολίγοι να συνειδητοποιήσουν τη θέση τους
 

.Αφού η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα, ποιοι είναι αυτοί έξω από τη Βουλή;
Ένα από τα πιο σημαντικά επιχειρήματα του καθεστώτος για την επιβολή των Μνημονίων μετά την χρεοκοπία της χώρας, ήταν πως η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα. Αφού η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα, ποιοι είναι όλοι αυτοί που έχουν μαζευτεί έξω από τη Βουλή; Μήπως είναι Έλληνες του εξωτερικού; Μήπως είναι εξωγήινοι; Μήπως είναι Αρειανοί;

Είναι πολύ βολικό να είσαι αραχτός στο πάνελ του Χατζηνικολάου και του Πρετεντέρη, και να λες με περισπούδαστο ύφος «η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα».
Είναι πολύ βολικό να είσαι ο σαχλαμάρας αστός που δεν μπορεί να ξεχωρίσει την κατσίκα από το γαϊδούρι και να πίνεις τον καφέ σου στο Θλιβερό πια Κολωνάκι, λέγοντας «μα παιδιά, η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα. Γκαρσόν, φέρε έναν εσπρέσο ακόμα, να πνίξω τον πόνο μου που η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα».
Και ξαφνικά, αυτοί που παράγουν εμφανίζονται στο κέντρο της Αθήνας.
Κοκομπλόκο οι περισπούδαστοι αστοί που συνειδητοποιούν ξαφνικά πως αυτοί είναι που δεν παράγουν απολύτως τίποτα.
«Έλα μωρέ, δεν είναι παραγωγή οι ελιές και τα ροδάκινα».
Αχ, δεν το ήξεραν να σου φτιάξουν τίποτα αεροπλάνα, για να πειστείς πως η Ελλάδα παράγει.
Αν δεν υπάρχει πρωτογενής τομέας -σε αυτόν ανήκουν οι αγρότες-, δεν μπορεί να υπάρξει δευτερογενής και τριτογενής.
Συνήθως, αυτό το μαθαίνουν οι πρωτοετείς φοιτητές των οικονομικών πανεπιστημίων αλλά οι περισσότεροι Έλληνες δεν τα πάνε καλά με αυτά τα θέματα. Ξέρουν πια τα capital controls αλλά δεν έμαθαν ακόμα την πρωτογενή παραγωγή.
Παλιότερα, όταν έβλεπα την Αθήνα από το αεροπλάνο, σκεφτόμουν «τι παράγουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι;».
Αποδείχτηκε πως αυτοί οι άνθρωποι δεν παράγουν και πολλά πράγματα.
Αυτοί που παράγουν -και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό γιατί το βλέπετε κάθε μέρα στο τραπέζι σας- είναι οι αγρότες.
Και οι αγρότες είναι πια στο Σύνταγμα.
Πάω κι εγώ εκεί. Με τις όποιες αντιρρήσεις μου.
Και κάτσε εσύ να λες πως η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα και πως οι αγρότες είναι βάρβαροι και χρυσαυγίτες.

Λόγω της ημέρας


Κάθε εποχή έχει τη Βάρκιζα που της αξίζει. Το 45′ είχαμε γενειοφόρους αντάρτες να κλαίνε σα μικρά παιδιά, γιατί αποχωρίζονταν ό,τι πολυτιμότερο είχαν: το όπλο τους. Ενώ τώρα βλέπεις κόσμο που ξεγελάστηκε σα μωρή παρθένα από αυτά που ήθελε να ακούσει κι έχασε ό,τι πολυτιμότερο είχε: την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει. Συνειδητοποιεί όμως, επώδυνα και σταδιακά, ότι η ψήφος από μόνη της ισοδυναμεί με άσφαιρα πυρά και ότι έχει κι άλλα καλύτερα όπλα στη διάθεσή του.
Και κάπου εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες κι ο σχετικός παραλληλισμός. Γιατί πριν την υπογραφή της Βάρκιζας είχε προηγηθεί ο ηρωικός Δεκέμβρης, ένας (και βάλε) μήνας σκληρού ένοπλου αγώνα του ΕΛΑΣ και του αδούλωτου λαού της Αθήνας. Ενώ ο Τσίπρας έχει κάνει σημαία του τις 17 ώρες διαπραγμάτευσης, προτού πέσει αμαχητί και υπογράψει μαχητικά το τρίτο μνημόνιο.
Το ΕΑΜ και (βασικά) η ηγεσία του είχε μεν αυταπάτες για το ρόλο των συμμάχων Άγγλων, αλλά πολέμησε εναντίον τους, όσο ακόμα διαρκούσαν οι συμμαχικές επιχειρήσεις στο μέτωπο κατά των Ναζί, στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ενώ η “Δεύτερη Φορά Αριστερά”, που μιλούσε για κατοχή και αποικία χρέους, μας λέει τώρα πως οι δανειστές είναι φίλοι μας και μας καλεί να γίνουμε η εταίρα των εταίρων. Έμεινε μόνο η Εαμοκαπηλία στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής και οι κορώνες στη Λέσβο (ή μήπως στη Μυτιλήνη) με το “γκο-μπακ κυρία Μέρκελ”, ως αμυδρή ανάμνηση.
Η ΔΦΑ είναι σήμερα αυτή που μας καλεί να καθίσουμε σε ένα τραπέζι, όπως στη Βάρκιζα, να παζαρέψουμε την ήττα μας και τον αφοπλισμό μας. Που πανηγυρίζει για την “Ευρώπη που αλλάζει”, λες και έχει καμιά διαφορά αν βγουν οι ‘Εργατικοί’, και μας στείλουν το Σιτρίν για να βγάλει το πόρισμά του. Που καταδικάζει φραστικά τα… μνημονιακά τάγματα ασφαλείας, αλλά έχει στεγάσει κάμποσους στον κυβερνητικό λόχο, όπου μπορεί να γυρίσει ακόμα κι ο Κουβέλης. Ενώ γλυκοκοιτάζει σταθερά το ενδεχόμενο ενός ευρύτερου κυβερνητικού συνασπισμού, με το Ποτάμι, το Λεβέντη, ή με τους βενετοπράσινους και το παλιό που “ξεμπερδέψαμε”, τώρα που “ξεμπέρδεψε” και αυτό με τους Σαμαροβενιζέλους και τα βαρίδια του παρελθόντος.
Κι αν υπάρχει τελικά παραλληλισμός και κάποια πολιτική-ιδεολογική συγγένεια της ΔΦΑ, είναι με την κυβέρνηση του Παπατζή, που και στη Λαοκρατία πίστευε, αλλά ήταν απέναντι από το λαό που διαδήλωνε το Δεκέμβρη. Όπως θα είναι δηλ και η σημερινή, που βλέπει τα τρακτέρ των αγροτών σαν τανκς, που θα καταλύσουν το Σύνταγμα και την εξουσία της.trakter
Για αυτό ας υποδεχτούμε αγωνιστικά σήμερα τους αγρότες στους δρόμους.
Όχι άλλες αυταπάτες. Όχι άλλη Βάρκιζα…                                                                                                        
http://atexnos.gr/  http://agonaskritis.gr/                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Γίνεται της μαγκούρας κυρίες και κύριοι...............
                                                       ΑΛΗΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΜΑΣ ΕΠΟΥΛΗΣΑΤΕ ΜΕ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ .....!

Δείτε εδώ την ταινία για την ζωή με την κάρτα του πολίτη στην Ελλάδα !!!!!!!

freewill
Με γνωστούς ηθοποιούς έγινε μια ταινία μικρού μήκους που δείχνει πως θα είναι η ζωή αν αποδεχτούμε την κάρτα του πολίτη. Σε αυτή φαίνεται ο έλεγχος και η παρακολούθηση των πολιτών καθώς στερείται η ελευθερία του. 
Η ταινία λαμβάνει χώρα στην Αθήνα του 2020. Η πολύχρονη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση επέφερε σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων με σημαντικότερη αυτή της έναρξης των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε αντικατάσταση του χρήματος όπως το ξέραμε. Ποιες είναι οι νέες παράμετροι που δημιουργούνται, ποιες αλλαγές υπάρχουν στην καθημερινότητα των ανθρώπων και ποιοι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν πίσω από ένα ολοκληρωτικό σύστημα διαφάνειας;
rtr
– Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – Στέγη Γραμμάτων και τεχνών, Ελεύθερο Σχέδιο
– Βραβείο Κοινού – Στέγη Γραμμάτων και τεχνών, Ελεύθερο Σχέδιο
– Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – micro μ Festival
Σκηνοθεσία: Αντώνης Σωτηρόπουλος.
Σενάριο: Βασίλης Σιγάλας, Αντώνης Σωτηρόπουλος.
Πρωταγωνιστές: Γιώργος Χρανιώτης, Σπύρος Μπιμπίλας.

http://www.klainmain.gr

Οι κυνηγοί Μελιού του Νεπάλ

Οι κυνηγοί Μέλι του Νεπάλ


Οι κυνηγοί Μέλι του Νεπάλ
Οι φυλές Gurung του Νεπάλ είναι κυνηγοί μελιού, διακινδυνεύουν τις ζωές τους  στους πρόποδες των Ιμαλαΐων, χρησιμοποιώντας τίποτα περισσότερο από χειροποίητες ανεμόσκαλες και μακριά ραβδιά γνωστα ως ταγκό. Οι περισσότερες από τις φωλιές των μελισσών »βρίσκονται σε απότομα απρόσιτα, με νοτιοδυτικό προσανατολισμό βράχια για να αποφεύγουν οι μέλισσες τα αρπακτικά ζώα και για την αυξημένη έκθεση σε άμεσο ηλιακό φως.






Οι κυνηγοί Μέλι του Νεπάλ
Όταν σκεφτόμαστε το μέλι, δεν θα μας ερχόταν πότε στο νου    ότι θα πρέπει να σκαρφαλώσουμε  απόκρημνους  βράχους για να βρούμε  γιγαντιαίες μέλισσες και να τους πάρουμε το μέλι τους . Αυτές οι εικόνες αποτελούν μια  φωτογραφική ιστορία,  από τον Eric Valli , και από  άνδρες της φυλής Gurung  στα Ιμαλαΐα του Νεπάλ που συλλέγουν μέλι. Το μέλι των μελισσών Ιμαλαΐων, ή Apis ραχιαία επίπονη  Apis laboriosa,είναι η μεγαλύτερη μέλισσα του κόσμου - μπορει να φτάσει μέχρι 1,2 ίντσες. Υπάρχουν μόνο στα Ιμαλάια και χτίζουν τις φωλιές τους σε μεγάλα υψόμετρα (από 8.200 έως 13.500 πόδια). 

Οι κυνηγοί Μέλι του Νεπάλ
Τα ρούχα των μελισσοκυνηγών είναι φτιαγμένα από Ίνες .τσουκνίδας για να προστατεύονται από τις άγριες μέλισσες 






Ο Tourneret ένας φωτογράφος που έζησε πολλά  χρόνια μαζί τους  είπε ότι οι αυτόχθονες συλλέκτες αρνήθηκαν να πουλήσουν το μέλι, το οποίο προ έρχεται  από το τοξικό λουλούδι Rhododendron Ροδόδεντρο  περιζήτητο για τα φάρμακακευτικές  του ιδιότητες  διαθέτει  ήπιες αντισηπτικές ιδιότητες και χρησιμοποιείται για τη θεραπεία πληγών και εγκαυμάτων.
 Έχει χρησιμοποιηθεί ως ηρεμιστικό , ζαλίζει μέχρι αναισθησίας.  και στη Νότια Κορέα, ως ένας τρόπος για τη θεραπεία των τοξικομανών, σύμφωνα με το National Geographic.
HONEY29N_7_WEB
Η Συγκομιδή του μελιού είναι μια παράδοση που έχουν οι άνδρες του Νεπάλ  για πολλές  γενεές.Πάνε δύο φορές το χρόνο, ρίχνοντας  σκάλες και σχοινιά από την κορυφή του βράχου σε μια βάση κάτω, όπου μια φωτιά ανάβει για να τους βοηθήσει να καπνίσουν τις μέλισσες μακριά από τις κυψέλες τους. Ένας "κυνηγός μελιού" κατεβαίνει τη σκάλα και κόβει τις μεγάλες  κερήθρες  σε κομμάτια. 

Οι κυνηγοί Μέλι του Νεπάλ
Ο φωτογράφος Tourneret έγραψε ότι οι κυνηγοί του μελιού μπορούν να περάσουν και τέσσερις ώρες πάνω στις σκάλες  μετακινούμενοι  από φωλιά σε φωλιά    για να  ξεκινήσουν νέες επιθέσεις στις μέλισσες και να τους κλέψουν το πολύτιμο μέλι τους
"Πολλοί, πολλοί άνθρωποι πεθαίνουν για να το κάνουν", δήλωσε ο Tourneret, σύμφωνα με την εφημερίδα The Sun της Βρετανίας.


Οι κυνηγοί Μέλι του Νεπάλ
Άνδρες σκαρφαλώνουν σε σκάλες πλεγμένες από  μπαμπού για να φθάσουν στην πλευρά των βράχων, όπου η μεγαλύτερη των μελισσών στον κόσμο, Apis laboriosa, κατοικεί.


Κυνηγοί μελιού του Νεπάλ:
Σήμερα η κακή υγεία των μελισσών και ο ανεξέλεγκτος τουρισμός στο Νεπάλ έχουν κάνει αυτό το μέλι δυσεύρετο 

POSTED BY    ericvalli.com .eortiz@nydailynews.com

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Ο Αρμενιστής του Μίκη



Οι στίχοι στον βράχο
Ο Μίκης διηγείται ανασύροντας μνήμες από μια βραδιά στην Ικαρία: Η εξορία έγινε τόπος δημιουργίας. Οι αγώνες και τα βάσανα έγιναν τραγούδια. «Το ίδιο βράδυ, πρότεινα στο θάλαμο να γράψουμε όλοι μαζί ένα τραγούδι. Λέω τον πρώτο στίχο, για να κινήσω τη μηχανή: ''Θάλασσες μας ζώνουν'', ''κύματα μας κλειούν'', λέει ένας άλλος.
Ο καθένας έβρισκε κι έναν στίχο και στο τέλος διαλέγαμε τον καλύτερο. ''Σ' άγριους βράχους πάνω τα νιάτα μας φρουρούν/στείλαν του λαού μας/ τ΄ άξια τα παιδιά/ για να τα λυγίσουν σε δεσμά βαριά''. Την άλλη μέρα πήρα τους στίχους και πήγα στο βράχο.
Το βράδυ τούς τραγούδησα το νέο μας τραγούδι.
Το μάθαμε τόσο ωραία -με τριφωνίες- που βγήκαμε στην αυλή που δέσποζε πάνω απ' τη χαράδρα και το τραγουδούσαμε δυνατά, να μάς ακούσουν κι οι άλλοι.
Το μεσημέρι στο καφενείο μάς ρωτούσαν: ''Τι είναι αυτό που τραγουδούσατε μες στη νύχτα;''.
Το ίδιο βράδυ, μετά το σισσίτιο, το είπαμε στην ομάδα. Ετσι γράφτηκε και τραγουδήθηκε ''Το Τραγούδι της Εξορίας''. Εγραψα τότε κι άλλα δύο τραγουδάκια. Το ένα για το άρθρο δέκα, που μας διατάζει ''να μην έχουμε γυναίκα'', και το άλλο για τους ''τρεις αρραβωνιασμένους στην Ικαρία'' σε ρυθμό καλαματιανό, που το χορεύαμε στις μουσικοχορευτικές μας εσπερίδες».


Κι ήρθαν κοπέλες απ’ τη Δάφνη
κι απ’ το Στελί μανούλες πικραμένες
απ’ την Αρέθουσα και τους Βρακάδες οι μαυροφόρες
κι απ’ τον Αρμενιστή γερο-ψαράδες ήρθαν
μ’ αλατισμένη την καρδιά στο κύμα και στα δάκρυα
Και κάθισαν ολόγυρά σου, χαμένε σύντροφε,
και κάθισαν ολόγυρά μας
ν’ αρχινήσουν ψιλό μοιρολόι
Τ’ ήσουν ο στεναγμός ενού Λαού
το φτεροζύγισμα ενού γύπα
που χιμάει !

 Ιούνης 1948  

Ελεγείο


ποίημα    mikistheodorakis
    
Ο Μίκης Θεοδωράκης (τέρμα δεξιά) με τρεις συνεξόριστούς του στον Αρμενιστή Ικαρίας το 1947 

7 Συνταγές για Φυτικά στοματικά διαλύματα και γιατί να τα προτιμούμε ....!

Τα φυτικά στοματικά διαλύματα είναι μια επιλογή για την οδοντική υγιεινή του στόματος για πολλούς ανθρώπους που θέλουν να αποφύγουν τις χημικές ουσίες και τα συντηρητικά.
Η πρόπολη, το πράσινο τσάι, το γαρύφαλλο, ο γλυκάνισος, ο δυόσμος το φασκόμηλο καθώς και τα αντίστοιχα αιθέρια έλαια τους έχουν αντιοξειδωτικές, αντιμικροβιακές και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Επίσης κρατούν το στόμα καθαρο και την αναπνοή δροσερή. 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Γιατί να προτιμούμε τη χρήση ενός φυσικού στοματικού διαλύματος ?                                      Στα εμπορικά στοματικά διαλύματα υπάρχουν ι πολλές βλαβερές χημικές ουσίες. Ένα φυσικό στοματικό διάλυμα, ωστόσο, είναι απαλλαγμένο από συνθετικές χημικές ουσίες, όπως χρωστικές, συντηρητικά, τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, και αντιμικροβιακούς παράγοντες.
Η πλειοψηφία των στοματικών διαλυμάτων που περιέχουν triclosan, έναν αντιβακτηριακό παράγοντα που έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι έχει μια ενδοκρινική δράση εξουδετέρωσης και μολύνει το ανθρώπινο σώμα, ένα στοιχείο που μερικές φορές μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας. Σε στοματικά φυσικα διαλύματα ,  είναι καλύτερο να χρησιμοποιητε αυτά που βασίζονται στο πετρέλαιο δέντρων τσαγιού (tea tree  ), για την  φυσική αντιβακτηριακή δράση του .
Ορισμένα στοματικά διαλύματα έχουν επίσης στο εσωτερικό τους τα parabens που επηρεάζουν το ανθρώπινο ενδοκρινικό σύστημα, που είναι κατάλληλο για την παραγωγή ορμονών.
Επιθυμητό ειναι να αποφεύγεται στοματικά διαλύματα που μεταξύ των συστατικών έχουν το λαυρυλοθειικό νάτριο, ένα καρκινογόνο συστατικό το οποίο χρησιμοποιείται ως παράγων αφρισμού.
Οι βαφές που χρησιμοποιούνται σε στοματικές πλύσεις είναι συνθετικες ή απο πίσσα. Η πίσσα άνθρακα, ειδικότερα, είναι ένα προϊόν της απόσταξης ασφαλτούχου άνθρακα ένα στοιχείο που είναι επιβλαβες για τη φύση, και  καρκινογόνο στον κόσμο των ζώων, ....... μπορεί να προκαλέσει δερματικά εξανθήματα και κνίδωση.
Οι γλυκαντικές ουσίες και τα  συνθετικά αρωματα   κυρίως από το πετρέλαιο. Το σαλικυλικό μεθύλιο,, είναι ένα στοιχείο που έχει αποδειχθεί ότι σε μεγαλες ποσοτητες  προκαλει προβλήματα στον οργανισμό , 
Τέλος, και πάνω από όλα το στοματικό διάλυμα, όπως και στην  οδοντόκρεμα, που περιέχει   φθοριούχο νάτριο 
Μετά από αυτόν τον κατάλογο των  "κακων"συστατικών, εδώ είναι μερικές συνταγές για να φτιάξετε κάποια αποτελεσματικα και υγιές φυσικά στοματικά διαλύματα!
Συνταγή 1: Στοματικό διάλυμα με Βασιλικό
Συστατικά:
- 500 ml νερού
- 35 γραμμάρια αποξηραμένα φύλλα βασιλικού (ή 100 γραμμάρια φρέσκο)
- 1 πρέζα αλάτι (που χρησιμοποιείται για να διαρκεί περισσότερο το στοματικό διάλυμα)
Διαδικασία:
Βάλτε νερό σε μια κατσαρόλα και προσθέσετε το βασιλικό και αφήστε  το να πάρει βράση  για 10 λεπτά . Σουρώνετε το υγρό, και ριχνετε μέσα στο τσάι μια πρέζα αλάτι  ,χρησιμοποιήστε το σαν στοματικό διάλυμα. Αποθηκεύστε στο ψυγείο για μεγαλύτερη διάρκεια.
Συνταγή 2: Στοματικό διάλυμα με σόδα μαγειρική 
Συστατικά:
- 500 ml νερού
- 1 κουταλιά της σούπας σόδα
- 2 σταγόνες του Tea Tree Oil (ή αιθέριο έλαιο γαρύφαλλου ή  φασκόμηλου )
- 2 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας
Διαδικασία:
Ανακατέψτε τα όλα μαζί και είναι έτοιμο! Κρατήστε το πάντα σε ένα μπουκάλι κλειστό και προστατευμένο από το φως και τη θερμότητα.
Συνταγή 3: Στοματικό διάλυμα με φασκόμηλο και σόδα μαγειρική 
Συστατικά:
- 500 ml νερού
- 25 γραμμάρια αποξηραμένα φύλλα φασκόμηλου (νωπά  50 γραμμάρια)
- 1 κουταλιά της σούπας μαγειρική σοδα
- 1 πρέζα αλάτι
Διαδικασία:
Βάλτε νερό σε μια κατσαρόλα και προσθέσετε το φασκόμηλο,. Μόλις αρχίζει να βράζει απομακρύνετε από την φωτιά και σκεπάστε   με ένα καπάκι. Περιμένετε μέχρι να  κρυώσει, Σουρώνετε  το υγρό, και τοποθετήστε μέσα τη σόδα και μια πρέζα αλάτι , χρησιμοποιήστε το σαν στοματικό διάλυμα. Μπορείτε να το αποθηκεύσετε  σε ένα μπουκάλι (κατά προτίμηση γυάλινο) στο ψυγείο.
3 στοματικό διάλυμα για την κακή αναπνοή
Συνταγή 4: στοματικό διάλυμα για τον πονόδοντο
Συστατικά:
- 1 λίτρο νερό
- 2 κουταλιές της σούπας μηλόξυδο
- 1 κουταλιά της Echinacea
- 1 κουταλιά της σούπας Μολόχα
- 1 κουταλιά της σούπας γαρύφαλλο
- 1 πρέζα αλάτι 
Διαδικασία:
Βάλτε νερό σε μια κατσαρόλα και προσθέστε το φασκόμηλο και τα γαρίφαλα, Μόλις αρχίζει να βράζει απομακρύνετε από την φωτιά και σκεπάστε   με ένα καπάκι. Περιμένετε μέχρι να  κρυώσει,  , Σουρώνετε το υγρό,και  συμπληρώστε το ξύδι και μια πρέζα αλάτι και χρησιμοποιήστε το σαν στοματικό διάλυμα. Μπορείτε να το αποθηκεύσετε  σε ένα μπουκάλι (κατά προτίμηση γυάλινο) στο ψυγείο.
Συνταγή 5 : Στοματικό διάλυμα για  φρέσκια ​​αναπνοή
Συστατικά:
- 500 ml καθαρής αλκοόλης
- 10 g του φασκόμηλου
- 20 g γλυκάνισου
- 20 g σπόρους μάραθου
- 10 g της κανέλας
- 10 g της αγγελικής
- 10 g του δεντρολίβανου                                                                                        αρωματισμένο ελαιόλαδο ( μέντα  η,δυόσμο,η ρίγανη ...)
Διαδικασία:
Τοποθετηστε  σε αλκοόλη για δύο εβδομάδες όλα τα υλικά εκτός από το λάδι, τα σουρώνετε και προσθέτετε το αρωματισμένο λάδι. Χρησιμοποιήστε το ως  στοματικό διάλυμα: θα έχετε ένα πολύ ευχάριστο αποτέλεσμα για την αναπνοή σας.
Συνταγή 6: Στοματικό διάλυμα για τη λεύκανση
Μια άλλη φυσική θεραπεία για τη λεύκανση δοντιών είναι γαργάρες με ένα φλιτζάνι νερό και μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι, χρήσιμο για την πρόληψη τυχόν οδοντικών  προβλημάτων.
Συνταγή 7: στοματικό διάλυμα με πρόπολη

Ξεκινήστε με την προσθήκη σε 100 ml νερού πέντε σταγόνες αιθέριο έλαιο ευκαλύπτου και πέντε σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας, ( αντισηπτικά  αναζωογονητικα και αποτελεσματικα για την δυσοσμία του στόματος, στοματίτιδα και στοματικά έλκη) και τέλος ανακατεύετε μαζί με πενήντα σταγόνες γλυκερίνης  εκχυλίσματος (χωρίς αλκοόλη) πρόπολης, ένα αξιόλογο αντιβιοτικό,με  αντιμικροβιακή, αντιφλεγμονώδη και αναλγητική ιδιότητα , χρήσιμη επίσης στην περίπτωση της φλεγμονής του στόματος και του πονόδοντου 
Το  φυσικό στοματικό διάλυμα, εάν διατηρηθεί  σε δροσερό, και καλά σφραγισμένο χώρο, μπορεί να διαρκέσει μήνες.
πηγη
φωτογραφίες αποh ttp://www.lavidalucida.com