Σάββατο 10 Μαΐου 2014

Τα δεκαπέντε πιο ανατριχιαστικά μέρη της Ελλάδας

Αν πιστεύετε ότι είστε ασφαλείς και τα μέρη που προκαλούν ανατριχίλες βρίσκονται αρκετά χιλιόμετρα μακριά σας, ίσως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε.
Η Ελλάδα κατέχει εξαίρετη θέση ανάμεσα στις χώρες με τα πιο παράξενα, μυστικιστικά ή ανατριχιαστικά μέρη. Σπίτια, τοποθεσίες, περιοχές, ακόμη και χωριά της χώρας μας φημίζονται για το πέπλο μυστηρίου που τα καλύπτει και κάνει τους επισκέπτες να ριγούν..
1. Οικισμός Κάλλιο
Ένα χωριό του νομού Φωκίδας του δήμου Λιδωρικίου. Το χωριό βρισκόταν αρχικά στον χώρο, στον οποίο δημιουργήθηκε το 1980 η τεχνητή λίμνη που προέκυψε από τη κατασκευή του φράγματος του Μόρνου.
Για τον λόγο αυτό το χωριό μεταφέρθηκε σε άλλη θέση, πάνω από τις όχθες της λίμνης, ενώ ο παλιός οικισμός καλύφθηκε από τα νερά της λίμνης.
Ωστόσο, μια απόκοσμη σκηνή διαδραματίζεται κάθε φορά που η στάθμη της λίμνης κατεβαίνει λόγω ξηρασίας, αποκαλύπτοντας αργά μέρος του παλιού χωριού.
2. Βράχος Κουνόπετρας
Αυτός ο βράχος βρίσκεται στην νότια ακτή του Ληξουρίου. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο βράχο μέσα στη θάλασσα, ο οποίος ανεξήγητα κουνιόταν μπρος-πίσω με την παλίρροια, χωρίς να πέφτει.
Όταν οι βρετανοί ήταν στο νησί, έδεσαν αλυσίδες γύρω από το βράχο, και προσπάθησαν να τον σύρουν μέσα στη θάλασσα, αλλά χωρίς επιτυχία. Δυστυχώς, ο βράχος σταθεροποιήθηκε όταν άλλαξε η μορφολογία του εδάφους, λίγο μετά το σεισμό του 1953.
3. Ναός Αγίας Θεοδώρας
Ένα από τα πιο παράξενα εκκλησάκια στην Ελλάδα, το οποίο βρίσκεται μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Μεγαλόπολη της Αρκαδίας.
Στη σκεπή του έχουν φυτρώσει 17 μεγάλα δέντρα, των οποίων οι ρίζες δεν φαίνονται πουθενά και προσδίδουν στο μικρό ναό ένα δυσανάλογα μεγάλο για το μέγεθός του βάρος, που λέγεται πως αποτελεί αίνιγμα για τους ειδικούς.
Ο βυζαντινός ναός, χτισμένος τον 12ο αιώνα, μοιάζει ετοιμόρροπος κι όμως κατορθώνει να αντιστέκεται ακόμη και στα δυνατά ρέματα νερού που περνούν τον χειμώνα από τη περιοχή, ενώ κάτω από το εκκλησάκι αναβλύζει δροσερό, πόσιμο νερό.
Σύμφωνα με την παράδοση, τα τελευταία λόγια της Αγίας Θεοδώρας, η οποία εκτελέστηκε ήταν: «το σώμα μου να γίνει εκκλησιά, τα μαλλιά μου δένδρα και το αίμα μου ποτάμι».
4. Δρακοντόσχισμα
Ένας τεράστιος απόκρημνος βράχος στη Σκόπελο, ο οποίος μοιάζει να έχει κοπεί από ανθρώπινο χέρι. Η πρόσβαση στην ακτή είναι δυνατή μόνο από τη θάλασσα, οπότε όσοι δε διαθέτουν σκάφος, θαυμάζουν το τοπίο από ψηλά.
Είναι άγνωστο πως σχηματίστηκε έτσι αυτός ο βράχος, ωστόσο ο θρύλος λέει ότι πριν 800 χρόνια εμφανίστηκε ένας δράκος στη Σκόπελο που σκότωνε και έτρωγε όλους τους κατοίκους της.
Κανείς δεν μπορούσε να μείνει στο νησί και από τα γειτονικά νησιά έστελναν τους καταδικασμένους σε θάνατο να τους φάει το θεριό. Αυτό κράτησε για περίπου 400 χρόνια, ώσπου ο Άγιος Ρηγίνος αποφάσισε να το εξολοθρεύσει. Μπαρκάρισε λοιπόν σα ναύτης σε ένα από τα πλοία που πήγαιναν τους καταδίκους στο νησί, και κυνήγησε το δράκο μέχρι τη θέση μεταξύ Σταφύλου και Αμάραντου.
Τότε ο δράκος πήδησε στη θάλασσα, αφού δεν είχε τρόπο διαφυγής, κι ο βράχος από εκεί που πήδησε σκίστηκε κι η περιοχή ονομάστηκε Δρακοντόσχισμα.
5. Ανηφόρα Πεντέλης
Η Πεντέλη είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στον ελλαδικό χώρο. Εδώ και δεκαετίες οι κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν την εμφάνιση περίεργων φώτων και θορύβων. Εκατοντάδες αναφορές, μαρτυρίες, αλλά και πειράματα από ερευνητές του είδους.
Σε αυτή την περιοχή βρίσκουμε και το γνωστό και αποδεδειγμένο -πλέον- φαινόμενο του σταματημένου αμαξιού που σε συγκεκριμένη πλευρά του βουνού, αντί να κυλάει προς τα πίσω λόγω της κλίσης ή της πλαγιάς, αυτό ανηφορίζει. Το φαινόμενο έχει αποδοθεί σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία, δεν παύει όμως να παραμένει ανατριχιαστικό.
6. Πυραμίδα
Πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί γύρω από την λεγόμενη πυραμίδα του Ταϋγέτου. Λέγεται ότι αποτελεί την πιο αρχαία πυραμίδα του κόσμου, ενώ αποτελεί και σημείο αναφοράς συντεταγμένων αφού βρίσκεται σε απόλυτη νοητή ευθεία με τον Όλυμπο.
Ωστόσο, το πιο ανεξήγητο φαινόμενο είναι η ίδια η κατασκευή της πυραμίδας, αφού υπάρχουν διαφωνίες για το αν είναι έργο φυσικό ή παρέμβαση του ανθρώπου.
Το αφύσικα τέλειο σχήμα της αλλά και η εμφανής οριζοντίωση της βάσης της, που δείχνει να έχει περάσει από ανθρώπινα χέρια -αφού από κει και πάνω το πέτρωμα και το χώμα αλλάζουν, σμιλεύονται και ισιώνουν για να φτιάξουν το ισόπλευρο τρίγωνο- τροφοδοτούν τις θεωρίες που θέλουν την πυραμίδα να είναι τεχνητό κατασκεύασμα, που παραπέμπει σε αρχαίες τελετουργίες και πρόθεση ιερατική.
7. Φραγκοκάστελο-Δροσουλίτες
Πολλές φορές έχουν θεαθεί ανθρωπόμορφες σκιές, μαυροντυμένες, να περπατάνε ή να καλπάζουν πάνω σε άλογα, κρατώντας όπλα, από την Εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπου προς το Φραγκοκάστελο και να χάνονται στη θάλασσα.
Οι μορφές εμφανίζονται τις τελευταίες μέρες του Μαΐου και τις πρώτες του Ιουνίου, τις πρώτες πρωινές ώρες, και περπατούν ο ένας πίσω από τον άλλο για περίπου 10 λεπτά, όταν επικρατεί άπνοια και υψηλή υγρασία.
Οι «Δροσουλίτες», λέγεται πως είναι τα φαντάσματα των νεκρών πολεμιστών του Χατζημιχάλη Νταλιάνη, που σκοτώθηκαν κατά την υπεράσπιση του Φρουρίου στις 17 Μαΐου 1828.
Σύμφωνα με το θρύλο, τα σώματα των Ελλήνων πολεμιστών έμειναν άταφα, ώσπου ένας δυνατός άνεμος μετέφερε άμμο από την παραλία της Ορθής Άμμου και κάλυψε τα σώματα τους. Αν και χιλιάδες κόσμου έχει δει το φαινόμενο, δεν έχει καταγραφεί ποτέ, αφού εκείνες τις ώρες το φως είναι ελάχιστο.
8. Σπιναλόγγα
Το 1903, αφού είχαν φύγει και οι τελευταίοι κάτοικοι, το νησί μετατράπηκε σε Λεπροκομείο, προκειμένου να απομονώσουν όσους έπασχαν από τη Νόσο Χάνσεν, καθώς δεν είχε βρεθεί το φάρμακο για τη λέπρα και η νόσος είχε πανικοβάλει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.
Στις 30 Μαΐου του 1903 υπογράφηκε η απόφαση για να μετατραπεί η Σπιναλόγκα σε νησί των λεπρών όπου μεταφέρθηκαν από διάφορα μέρη της Κρήτης 250 ασθενείς, ενώ αργότερα μετατράπηκε σε Διεθνές Λεπροκομείο αφού δέχτηκε αρρώστους και από άλλες χώρες της Ευρώπης.
Στις μέρες μας πολλές από τις εγκαταστάσεις του Λεπροκομείου δεν υπάρχουν. Φημολογείται όμως πως κάποιοι από τους επισκέπτες του νησιού έχουν ακούσει φωνές ανθρώπων που υποφέρουν, ενώ μπαίνοντας στα απομεινάρια των σπιτιών των λεπρών ένιωθαν την παρουσία τους.
9. Δρακοντόσπιτα
Μεγαλιθικά κτίσματα στην Εύβοια, αβέβαιης χρονολόγησης και αγνώστων χτιστών. Βρίσκονται κοντά στους Στύρους, στην Κάρυστο, και στην κορυφή της Όχης.
Τα δρακόσπιτα είναι οικοδομημένα από τετραγωνικούς μακρόστενους και σχετικά λεπτούς λίθους, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί ο ένας πάνω στον άλλο χωρίς άλλα συνδετικά υλικά, και συγκρατούνται μόνο με το βάρος τους, ενώ τα κενά συμπληρώνονται με άλλους μικρότερους λίθους.
Τα περισσότερα δρακόσπιτα διατηρούνται ακόμα και σήμερα σε άριστη κατάσταση, όπου κυριαρχεί η γκρίζα πέτρα της περιοχής και όπου απουσιάζει κάθε άλλο οικοδομικό υλικό.
Ο καθηγητής Ν. Μουτσόπουλος, βρήκε, σε μια υπόγεια κατασκευή δίπλα σε δρακόσπιτο, οστά ζώων, θραύσματα αγγείων και κατάλοιπα θυσιών. Μέχρι και σήμερα, παραμένει μυστήριο ποιοι έχτισαν αυτές τις κατοικίες και για ποιο λόγο.
10. Χωριό Ανάβατος
Στα δυτικά της Χίου υπάρχει το καστροχώρι του Ανάβατου. Χτισμένο σε έναν απότομο λόφο με απόκρημνες πλαγιές, είναι προσβάσιμο από ένα μόνο σημείο. Εξαιτίας της φυσικής προστασίας του, είναι πιθανό το χωριό να κτίστηκε για τον έλεγχο της δυτικής ακτής κατά την περίοδο των πειρατικών επιδρομών.
Το χωριό εγκαταλείφθηκε ξαφνικά γι άγνωστους λόγους, αλλά η συνολική καλοδιατηρημένη μορφή του, δίνει μια μοναδική εικόνα μιας πόλης-φάντασμα περιτριγυρισμένης από ένα άγριο και τραχύ φυσικό περιβάλλον.
11. Βουλισμένο αλώνι
Ένα κομμάτι γης στην Κρήτη, τεραστίων διαστάσεων, το οποίο φαίνεται να έχει βυθιστεί δημιουργώντας πανύψηλα κάθετα τοιχώματα, και οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι μάλλον επρόκειτο για κάποιο σπήλαιο του οποίου η οροφή κατέρρευσε.
Ωστόσο, το όνομα «βουλισμένο αλώνι» σημαίνει «αλώνι που έχει βουλιάξει» και προέρχεται από μια λαϊκή ιστορία. Σύμφωνα με αυτή, κάποτε ένας γεωργός της περιοχής είχε εδώ το αλώνι του.
Ένα καλοκαίρι, την ημέρα της εορτής του Προφήτη Ηλία, ο γεωργός πήγε στο αλώνι για να αλωνίσει μαζί με τη γυναίκα του και την κόρη του, παρόλο που εκείνη την ημέρα δεν αλωνίζουν. Η απιστία αυτή επέφερε την τιμωρία από τον Άγιο, με αποτέλεσμα να βουλιάξει το αλώνι και να καταπιεί τους «άπιστους».
Ακόμη και σήμερα, λένε οι κάτοικοι, την ημέρα του Προφήτη Ηλία, ακούγονται τριξίματα από τα άχυρα και το τραγούδι της κόρης του γεωργού «Γύρω γεια τωνε κι όλα τ' άχερα δικά ντωνε...», ενώ έχει παρατηρηθεί ότι πετάνε μέσα στο αλώνι κοπάδια περιστεριών, ένα φαινόμενο που δεν έχει ακόμα εξηγηθεί.
12. Σανατόριο Πάρνηθας
Ένα παράδοξο, ογκώδες πολυόροφο εγκαταλελειμμένο κτίσμα στέκει σήμερα σε μια πλαγιά της Πάρνηθας, με το σύνολο της περιοχής γύρω του να προβάλλει καμένο και εφιαλτικό.
Αυτό το κτίριο ιδρύθηκε και ξεκίνησε να λειτουργεί το 1914, ως ορεινό αντιφυματικό περίπτερο-θεραπευτήριο του Ευαγγελισμού. Το 1934, ανοικοδομήθηκε με την επωνυμία Νοσοκομείο Γεωργίου Σταύρου & Γεωργίου Φουγκ.
Στη συνέχεια μετατράπηκε στο ξενοδοχείο Ξενία, και τέλος σε Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων. Σήμερα το κτίριο είναι ένα εγκαταλελειμμένο ερείπιο. Υπάρχουν ιστορίες για ένα κοριτσάκι στο σανατόριο, το οποίο, στα τελευταία του πλέον από τη φυματίωση, δεν μπορούσε να πιει ούτε μια στάλα νερό.
Ζήτησε, λοιπόν, από κάποιον νοσοκόμο να την πάει στην Πηγή της Κυράς, στο τελευταίο καταφύγιο της Πάρνηθας, αλλά ξεψύχησε στο δρόμο. Διάφοροι περαστικοί έχουν ισχυριστεί πως έχουν δει το κοριτσάκι να τους ζητάει να τη συνοδέψουν στην πηγή.
Έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια από τότε που το κτίριο εγκαταλείφθηκε εντελώς και η φήμη του συνοδεύεται από ιστορίες κακοτυχίας, αρρώστιας, πόνου, θανάτου αλλά και σενάρια σατανισμού και «μεταφυσικών» φαινομένων, αφού ανεξήγητα σύμβολα χωρίς καμία ερμηνεία καλύπτουν τους τοίχους του.
13. Σπηλιά Νταβέλη
Το σπήλαιο αυτό, πριν ονομαστεί έτσι, ονομαζόταν «Σπήλαιο των Αμώμων», δηλαδή των αγνών και αναμάρτητων, γιατί μόνο αυτοί μπορούσαν να εισέλθουν εκεί, αν και κανείς δε ξέρει πως προήλθε αυτή η ονομασία.
Η ιστορία της «σπηλιάς του Νταβέλη», έγινε γνωστή στο τέλος της δεκαετίας του 60, αφού υπήρχαν εκατοντάδες αναφορές από τους κατοίκους της περιοχής, για «παράξενα φώτα» στον ουρανό, μικρά ανθρωποειδή, παράξενους ήχους και φαντάσματα.
Μέσα στο σπήλαιο, υπάρχουν μεγάλες ανωμαλίες στο μαγνητικό πεδίο και μια ισχυρή μυρωδιά από όζον, ενώ σε κάποια σημεία κοντά στην σπηλιά, το ποσοστό της ραδιενέργειας σε έδαφος και αέρα είναι ελαφρώς ανεβασμένο και φημολογείται ότι αν φέρει κάποιος μία λάμπα φθορίου μπορεί να ανάψει μόνη της.
Επίσης υπάρχουν μαρτυρίες περαστικών για μυστηριώδεις τοπικούς στροβίλους διαμέτρου ενός μέτρου, ενώ πιο δίπλα υπάρχει πλήρης άπνοια. Διάφορες ιστορίες κυκλοφορούνε σχετικά με τα σύμβολα που είναι ζωγραφισμένα, ή χαραγμένα στους βράχους της σπηλιάς.
Η πιο σημαντική ιστορία από όλες, είναι αυτή που υποστηρίζει ότι μία παλάμη η οποία είναι χαραγμένη στον τοίχο, τα τελευταία 20 χρόνια έχει μετακινηθεί τουλάχιστον τρεις φορές. Μέχρι και ο Ελληνικός στρατός έχει ανάμειξη στην υπόθεση της σπηλιάς του Νταβέλη.
Τη δεκαετία του 80, η ευρύτερη περιοχή γύρω από τη σπηλιά, είχε κηρυχτεί στρατιωτική και απαγορευόταν η προσέγγιση πολιτών για τουλάχιστον 3 χρόνια.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου υπήρξαν πολλές αναφορές από τους εργαζομένους εκεί, για παράξενα φαινόμενα, ενώ είναι επιβεβαιωμένο ότι πολλοί από αυτούς, πέθαναν μετά από μερικά χρόνια, όλοι από καρκίνο.
14. Το πηγάδι των ψυχών
Σε κεντρικό σημείο της Κηφισιάς, ανάμεσα σε μερικές καλαμιές και καλά σφραγισμένο με τσιμέντο στόμιο, υπάρχει ένα πηγάδι του οποίου η ιστορία ξεκινά από πολύ παλιά.
Ο μύθος λέει ότι εκεί κατοικούν ψυχές νεκρών οι οποίες εμφανίζονται το βράδυ στους περίεργους που τριγυρνούν κοντά του, παίρνοντας την μορφή φασματικών προσώπων.
Το 1945, κάποιος κάτοικος της περιοχής, πυροβόλησε ένα βράδυ μία από αυτές τις μορφές, και την επόμενη ημέρα ο ίδιος πέθανε, αφού αρρώστησε αιφνίδια και βαριά.
Το πηγάδι έχει επάνω στο σφράγισμά του, χαραγμένα περίεργα σύμβολα, που ίσως να είναι και τυχαία.
Παρόλο που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της περιοχής, δύσκολα μπορεί κάποιος να το εντοπίσει αφού περιβάλλεται σχεδόν εξ' ολοκλήρου από τις πυκνές καλαμιές, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι όλη η γύρω περιοχή είναι κτισμένη, εκτός από αυτό το μοναδικό, μικρό σημείο του πηγαδιού.
15. Το σπίτι στη βασιλίσσης Όλγας 263
Το συγκεκριμένο σπίτι της Θεσσαλονίκης, λέγεται πως παλιά ήταν αρχοντικό κάποιου Εβραίου, ενώ σήμερα δεν κατοικείται αφού είναι ετοιμόρροπο και ο γύρω χώρος έχει μετατραπεί σε αποθήκη οικοδομικών υλικών.
Πολλά έχουν ειπωθεί για αυτό το κτίσμα, όπως όσοι έχουν μείνει εκεί νύχτα ακούν φοβερούς θορύβους από φαντάσματα που κυκλοφορούν στα δωμάτια, με αποτέλεσμα να τρέπονται σε φυγή, ή πως συνοδεύει κατάρα και όποιος μένει εκεί κινδυνεύει να τρελαθεί, ενώ όποιος προσπαθήσει να το γκρεμίσει κινδυνεύει να πεθάνει.
Το γεγονός ότι στο παρελθόν το πήραν δύο εργολάβοι για να το κατεδαφίσουν, και την ημέρα που πέρασε στην ιδιοκτησία τους ο ένας πέθανε από την καρδιά του και ο άλλος σκοτώθηκε σε τροχαίο ταξιδεύοντας στην Αθήνα, φούντωσαν τις φήμες.
Αρκετοί είναι αυτοί που αποφεύγουν ακόμη και να περνούν τη νύχτα έξω από το κτίριο ή αλλάζουν και πεζοδρόμιο με το φόβο πως ίσως κάτι κακό θα τους συμβεί εάν δεν υπακούσουν στους νόμους των «πνευμάτων».

Άρωμα Ικαρίας στο Ηollywood ...!

  Ένας Ικαριώτης Ταξιδεύει στο   στο  Los Angeles  ...!                                                                                                                                                                                          Ένα δικό μας παιδί  Ο   Σπύρος Τέσκος ταξιδεύει στο   Los Angeles .για να  συμμετάσχει  με  την νέα του ταινία «ΧΑΡΑΓΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ» στο διαγωνιστικό μέρος του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου στο  Los Angeles , που θα διεξαχθεί από 4-8 Ιούνη, στο Εgyptian  Τheater του Ηollywood    
 Περίληψη ταινίας.
Η Ευρώπη, για τρίτη φορά στην ιστορία της, ζει τον οικονομικό φασισμό. Όπως αποδεικνύει μια προσεκτική αναδρομή στην ιστορία, οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι, που αιματοκύλησαν εκατομμύρια ανθρώπους, χρηματοδοτήθηκαν από τα ιδια οικονομικά συμφέροντα  που οδηγούν σήμερα στην εξαθλίωση ολόκληρες χώρες. Τα μέσα επιβολής είναι διαφορετικά, ο στόχος παραμένει ο ίδιος. Η επικράτηση της οικονομικής ολιγαρχίας με οποιοδήποτε τίμημα. Η ταινία ανιχνεύει τα στοιχεία της ιστορίας που αποδεικνύουν το γεγονός αυτό μέσα από αδιαμφισβήτητα ντοκουμέντα.

Παράλληλα καταγράφει τα αποτελέσματα του οικονομικού φασισμού στην ελληνική κοινωνία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, αλλά και σήμερα, αναδεικνύοντας ομοιότητες που σοκάρουν.   Το νήμα πιάνεται από τις ιστορίες δύο ανθρώπων, που υπήρξαν θύματα δύο διαφορετικών εποχών. Από την μία ο Ικαριώτης δάσκαλος Γιώργος Κρόκος, που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς την πρωτομαγιά του 1944. Ένας άνθρωπος που αγωνίστηκε για να μεταδώσει ιδανικά και αξίες και έδωσε τη ζωή του γνωρίζοντας ότι «μόνο ωφέλησε, μα κανέναν δεν ζημίωσε» με σκοπό «να είμαστε ελεύθεροι στο μυαλό και να περιβαλλόμαστε από ζωντανούς».

Από την άλλη ο Δημήτρης Χριστούλας που προέβη σε μια βαθιά πολιτική και συμβολική πράξη, δίνοντας τέλος στη ζωή του στις 4 Απριλίου του 2012 μπροστά στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ενας άνθρωπος που συνειδητά επέλεξε αυτή την πράξη, θέλοντας να μεταδώσει αισιοδοξία, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό. Αισιοδοξία για μια ζωή που οι άνθρωποι θα διεκδικούν αυτά που τους αξίζουν, που οι νέοι θα έχουν το δικαίωμα να ελπίζουν. Ο Δημήτρης Χριστούλας θυσιάστηκε με την ελπίδα να αφυπνίσει τον κόσμο ώστε να αντισταθεί σε κάθε είδους δικτατορία.
Η εικόνα συμπληρώνεται από εικόνες της σημερινής εξαθλίωσης στη χώρα μας, από τις βίαιες αστυνομικές επιθέσεις, την παραπληροφόρηση ή την απόκρυψη της πραγματικότητας από τα ΜΜΕ, αλλά και την αντίσταση των εξεγερμένων πολιτών στην προσπάθεια υποδούλωσης της Ελλάδας από τον οικονομικό φασισμό .   http://lagff.org/festival/filmlineup                                                                                                                                                                                                                                 Καλή Επιτυχία Σπύρο στην Ταινία σου και με μια Μεγάλη Διάκριση σου Ευχόμαστε να επιστρέψεις ... και που σε αν σε ρωτήσουν αν στην Ικαρία ανοίγουνε τα μαγαζιά τους αργά το βράδυ ,και αν οι Ικαριώτες χορεύουν ολημερίς και οληβραδύς ....να τους πεις  ....  ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ ΖΟΥΝΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ  "ΧΑΡΑΓΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ"!

Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Εμείς ως πολίτες του Δήμου Ικαρίας, θα θέλαμε να θέσουμε 11 + 1 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ προς τους ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ*


Εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, εμείς ως πολίτες του Δήμου Ικαρίας, θα θέλαμε να θέσουμε τα εξής ερωτήματα προς εσάς, τους υποψήφιους Δημάρχους, στα οποία θα επιθυμούσαμε απαντήσεις πριν την διεξαγωγή των εκλογών της 18ης Μαϊου.
1) Τι είδους ανάπτυξη πιστεύετε ότι μπορεί να επιφέρει η εγκατάσταση βιομηχανικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (βΑΠΕ) στο νησί μας (π.χ. βιομηχανικός αιολικός σταθμός, φωτοβολταϊκά πάρκα, εργοστάσιο βιοαερίου και γεωθερμίας) στην συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία, με δεδομένες τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας μας στους δανειστές της και τις πολιτικές των ιδιωτικοποίησεων των δημοσίων αγαθών και υπηρεσίων;

2) Ποιά είναι η θέση σας για την ιδιωτικοποίηση των συστημάτων διαχείρισης των νερών που βρίσκεται σε εξέλιξη στην χώρα μας; Ποια είναι η θέση σας για την υποχρεωτική δήλωση των νερών; Θεωρείτε ότι αυτή συνδέεται ή όχι με την διαδικασία ιδιωτικοποίησης τους που βρίσκεται σε εξέλιξη στην υπόλοιπη χώρα; Ποια είναι η άποψή σας για την σύσταση της ΕΥΔΑΠ Νήσων Α.Ε. (μια εταιρεία προς ιδιωτικοποίηση) και ποια η θέση σας για το γεγονός ότι σύμφωνα με τον «Καλλικράτη» η Περιφέρεια έχει το δικαίωμα να εντάσσει στο δυναμικό της το υδάτινο δυναμικό των Δήμων; Επιπλέον, σε περιπτώσεις εκποίησης υδάτινων πόρων άλλων Περιφερειών της χώρας μας, όπως της Θεσσαλονίκης και την Πελοποννήσου, μαζί με τους πόρους αυτούς δίνονται στον μέλλοντα αγοραστή τα σχετικά αρχεία του ΙΓΜΕ ως «Νοητική Περιουσία». Ποια είναι η θέση σας για την κατοχύρωση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας επί φυσικών πόρων όπως πηγές νερών και της βιοποικιλότητας (π.χ. σπόροι, βότανα κ.α.);

3) Ποια είναι η θέση σας για το πρόσφατο νομοσχέδιο που αφορά τους αιγιαλούς και την κατάργηση των όρων που διασφαλίζουν το δικαίωμα της ίσης και δωρεάν πρόσβασης των πολιτών σε αυτούς;
4) Από περιπτώσεις μεγάλων επενδύσεων σε άλλες περιοχές της χώρας μας (π.χ. εξόρυξη χρυσού στην Ιερισσό Χαλκιδικής) γνωρίζουμε ότι οι κάτοικοι των περιοχών αυτών αποκλείονται από την χρήση των φυσικών πόρων που χρησιμοποιούνται από τους ιδιώτες επενδυτές. Πιστεύετε ότι σε περίπτωση μεγάλης επένδυσης στο νησί μας μπορεί να διασφαλιστεί η χρήση φυσικών πόρων από τους κατοίκους; Και αν ναι, πως σκοπεύετε να διασφαλίσετε ότι δεν θα αποκλειστούν οι κάτοικοι από την χρήση των φυσικών πόρων (π.χ. υδάτινοι πόροι στο βουνό, βιοποικιλότητα, ιαματικά νερά κ.α.);

5) Ποια είναι η άποψή σας για το επενδυτικό σχέδιο που αφορά την εγκατάσταση αιολικού σταθμού 330 MW στην Ικαρία, της εταιρείας ΙΚΑΡΟΣ ΑΝΕΜΟΣ ΑΕ (συμφερόντων του ομίλου Μυτιληναίου); Ενέχονται κατά την άποψή σας περιβαλλοντικές ή άλλες επιπτώσεις; Κι αν ναι, ποιές; Γνωρίζετε σε ποιο στάδιο των μελετών (ΜΠΕ, χωροταξική κ.α.) βρίσκεται αυτό το επενδυτικό σχέδιο;

6) Ποια είναι η άποψή σας για τον ενεργειακό σχεδιασμό των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου; Ποια είναι η άποψή σας για τον υφιστάμενο σχεδιασμό για ανάληψη του Δικτύου Μεταφοράς από ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα); Επίσης, τι θέση έχετε για την επέκταση των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ σε βΑΠΕ και για την απορρόφηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ από Δημοτικές ή Συνεταιριστικές ΑΠΕ; Με ποιους τρόπους θεωρείτε ότι μπορούν τέτοιου τύπου εταιρικά σχήματα να διασφαλίσουν την προστασία του περιβάλλοντος, της τοπικής οικονομίας και της κοινωνικής οργάνωσης;
7) Ποιά είναι η άποψή σας για το Σχέδιο Δράσης “Οικοπόλεις της Μεσογείου” στο οποίο η Ικαρία συμπεριλήφθηκε στις 11-12.4.2013 με ομόφωνη απόφαση της Κοινοβουλευτικής Ολομέλειας της Ένωσης για την Μεσόγειο (UfM) μετά την απόφαση της δημοτικής μας αρχής στις 25.2.2013; Ποια είναι η θέση σας για τις Ζώνες Ελεύθερου Εμπορίου, στις οποίες θα συμπεριληφθεί σταδιακά ολόκληρο το νησί μας, όπως ορίζεται από την Διακήρυξη της Βαρκελώνης και την Κοινή Διακήρυξη των Παρισίων, στις οποίες αυτό το Σχέδιο Δράσης εδράζεται και τις οποίες υλοποιεί;
8) Όπως καθορίζεται από διεθνείς συμβάσεις, την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, αποτελεί βασικό δικαίωμα των πολιτών η πλήρης, υπεύθυνη και δωρεάν ενημέρωση για τις οικολογικές, οικονομικές, κοινωνικές και αισθητικές διαστάσεις και επιπτώσεις των αναπτυξιακών σχεδίων που αφορούν τον κάθε τόπο. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν υπάρχει πλήρης ενημέρωση για κανένα από τα επενδυτικά-αναπτυξιακά σχέδια που προτείνονται για την Ικαρία (βιομηχανικός αιολικός σταθμός 330MW και «Οικοπόλεις της Μεσογείου»). Πως σκοπεύετε να προστατεύσετε αυτό το βασικό δικαίωμα των πολιτών της Ικαρίας;

9) Πολύ συχνά κατά την κατασκευή «πράσινων» έργων ανάπτυξης, η αυστηρή τήρηση των περιβαλλοντικών όρων που τίθενται από τις σχετικές μελέτες, αυξάνει σημαντικά το κόστος κατασκευής τους, όπως είδαμε για παράδειγμα στην περίπτωση της κατασκευής του υδρο-ηλεκτρικού εργοστασίου της Προεσπέρας, με αποτέλεσμα να απειλούνται ολόκληρα οικοσυστήματα. Πως θα διασφαλίσετε εσείς την προστασία του περιβάλλοντος συμπεριλαμβανομένης της βιοποικιλότητας και του τοπίου, σε περίπτωση αντίστοιχων επενδύσεων στο νησί μας και με δεδομένο τον οικονομικά ασύμφορο χαρακτήρα της αυστηρής τήρησης των περιβαλλοντικών όρων για τους ιδιώτες επενδυτές;

10) Προκειμένου να υλοποιηθεί οποιοδήποτε από τα παραπάνω επενδυτικά σχέδια στο νησί μας, οι μέχρι τώρα κοινοτικές εκτάσεις και οι κοινόχρηστοι πόροι θα πρέπει να εκχωρηθούν σε ιδιώτες επενδυτές ή στο δημόσιο που θα αναλάβει την εκποίησή τους. Θεωρείτε ότι αυτό θα έχει επιπτώσεις στην τοπική οικονομία και στον τρόπο ζωής των κατοίκων της Ικαρίας; Επιπλέον, όπως γνωρίζετε, μέχρι τώρα δεν έχουν ενοικιαστεί τα δημοτικά/κοινοτικά βοσκοτόπια στους κτηνοτρόφους. Συνδέεται κατά την γνώμη σας η μη ενοικίαση των βοσκοτόπων με το επικείμενο επενδυτικό σχέδιο του Ομίλου Μυτιληναίου; Θεωρώντας δεδομένο ότι και ‘σεις συμφωνείτε με την άποψη ότι ο οικονομικός αφανισμός των κτηνοτρόφων δεν αποτελεί λύση του προβλήματος της υπερβόσκησης, πως σκοπεύετε να διασφαλίσετε την επιβίωση αυτής της παραγωγικής δραστηριότητας στο νησί μας;

11) Αυτή τη στιγμή είναι προγραμματισμένα ή εκτελούνται έργα 56 εκατομυρίων ευρώ για την Ικαρία. Την ίδια ώρα κινδυνεύει με αφανισμό η κτηνοτροφία -η βασικότερη παραγωγική δραστηριότητα του νησιού μας-, έχει μειωθεί δραματικά η προσβασιμότητα του μεγαλύτερου μέρους του χωμάτινου οδικού δικτύου του νησιού μας, όπως και η προσβασιμότητα στις θερμοπηγές μας, χρόνο με το χρόνο μειώνεται η ποιότητα των πόσιμων υδάτων στα χωριά που υδρεύονται από το φράγμα του Πεζιού, οι κάτοικοι και επισκέπτες του Αγίου Κηρύκου εξακολουθούν να πρέπει να ανέχονται την μυρωδιά του κεντρικού συστήματος αποχεύτεσης που χύνεται στο λιμάνι, η ανακύκλωση που είχε δειλά δειλά ξεκινήσει πριν τις προηγούμενες εκλογές τώρα δεν λειτουργεί σχεδόν καθόλου, οι χωματερές του νησιού μας είναι κορεσμένες ή σχεδόν κορεσμένες από σκουπίδια, εδώ και δυο μήνες οι κάδοι έχουν απομακρυνθεί από τις γειτονιές των χωριών γιατί οι μικρές σκουπιδιάρες παραμένουν χαλασμένες με αποτέλεσμα να χρειάζεται κανείς αυτοκίνητο για να πάει στους κάδους απορριμάτων και οι κοίτες των ποταμών παραμένουν άτυπες χωματερές. Που βρίσκεται λοιπόν η υπόθεση του ΧΥΤΥ για το οποίο είναι προγραμματισμένα 6,5 εκατομύρια ευρώ; Προς τι τα μεγάλα μεγέθη των έργων που εκτελούνται στο νησί μας (π.χ. λιμάνι Ευδήλου); Σε ποιούς απευθύνονται και ποιούς ωφελούν τελικά τα έργα αυτά;

Συν μια ερώτηση για τον νυν Δήμαρχο Ικαρίας, κ.Χ.Σταυρινάδη:
Ποιό είναι το «Μοντέλο του νησιού της Ικαρίας» που παρουσίασε ο νομικός σύμβουλος του Δήμου κ. Ζαχαρίας Κεσσές στις 31.5.2013, σε φόρουμ με τίτλο «Ενεργειακά Νησιά» στην Νότια Κορσική [http://www.corse.fr/energiles/Programme_a2.html]. Επιπλέον, ποιοι είναι οι «Νέοι δρόμοι στην διαχείριση απορριμάτων» για την οποία αποτελεί «παράδειγμα» η Ικαρία, και που γι΄αυτό μίλησε επίσης ο κ.Κεσσές ως εκπρόσωπος του Δήμου Ικαρίας στην 4η Ελληνογερμανική Συνέλευση στη Νυρεμβέργη, στις 23-10-2013, με τίτλο «Ο Δήμος του Μέλλοντος», σε πάνελ με τίτλο «Συγκεκριμένα παραδείγματα της Ελληνογερμανικής Συνεργασίας Ι. Βέλτιστες Πρακτικές»; [http://www.grde.eu/el/dgv-i-a-ii-2/deutsch-griechische-versammlung-4-gr/deutsch-griechische-versammlung-4-gr1] Τέλος, ποιες είναι οι νόμιμες διαδικασίες σύμφωνα με τις οποίες ο κ.Κεσσές ορίστηκε «εντεταλμένος» του Δήμου Ικαρίας σε αυτή τη συνάντηση της Νυρεμβέργης (χωρίς ωστόσο αυτό να το γνωρίζουν τα μέλη του υπόλοιπου δημοτικού συμβουλίου);


Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων
SAVEPRAMNOS-ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΜΝΕΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Οι αιολικοί "επιχειρηματίες"από τα Αντιά ήρθαν και στην Ικαρία

Αιολικά «ήθη»: Κλεφτρόνια με συνεργό το Κράτος                                                        Οι αιολικοί "επιχειρηματίες" ήρθαν και στην Ικαρία κάποιοι τους νοίκιασαν Γη και Ύδωρ ...!


http://oikologein.blogspot.gr/2014/04/blog-post_1511.html
Του Σάκη Μπινιάρη * 

"Με αφορμή τα γυρίσματα του ντοκυμαντέρ «Ο ασκός του Αιόλου» που καλύπτει το θέμα των αιολικών πάρκων ανά την Ελλάδα,

Επισκεφτήκαμε τα Αντιά, το χωριό που ακούει και βλέπει ανεμογεννήτριες σε απόσταση αναπνοής. Εκεί συναντήσαμε το μπαρμπα- Δημήτρη που μας εξιστόρησε πώς οι ντόπιοι έμπλεξαν με τις εταιρείες των αιολικών πάρκων. Τριάντα άνθρωποι έχουν απομείνει πια στα Αντιά και οι περισσότεροι είδαν την ενοικίαση της γης τους στις εταιρείες σαν ευκαιρία να ενισχύσουν την φτωχική σύνταξή τους. Στην αρχή υπέγραψαν ένα προσύμφωνο και πήραν τα πρώτα χρήματα για ένα χρόνο. Την επόμενη χρονιά όχι μόνο δεν πληρώθηκαν αλλά τους ήρθε κατηγορητήριο από το Δασαρχείο για παράνομη ενοικίαση δημόσιας γης. Τα κτήματα που καλλιεργούσαν από πάππου προς πάππου και τα θεωρούσαν δικά τους ξαφνικά ονομάστηκαν δημόσια! Αναφέραμε στον μπαρμπα- Δημήτρη ότι αν τίτλοι ιδιοκτησίας που έχουν στο χωριό δεν είναι αναγνωρισμένοι από το κράτος, τότε η γη χαρακτηρίζεται δημόσια δασική με απόφαση του Δασαρχείου και το Δημόσιο την παραχωρεί στις εταιρείες (νόμος Μπιρμπίλη).

Ο μπαρμπα-Δημήτρης και οι άλλοι Αντιώτες που δικάστηκαν στο Ειρηνοδικείο της Καρύστου και αθωώθηκαν, έφυγαν με την εντύπωση ότι το δικαστήριο αναγνώρισε το δικαίωμα στην ιδιοκτησία τους. Το μυαλό τους δεν μπορεί να χωρέσει ότι κάποιος μπορεί να πάρει τη γη τους χωρίς τη θέλησή τους.

Τώρα λοιπόν αρχίζουν να φαίνονται οι πραγματικές προθέσεις των εταιρειών και στους απλούς ανθρώπους του Καβοντόρου. Πρώτα δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι μοιράζουν χρήματα δελεάζοντας τα θύματα τους, στη συνέχεια αρπάζουν τη γη με τη βούλα του κράτους και έπειτα τη δηώνουν με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Ο Καβοντόρος κινδυνεύει διπλά: από τη μια μπορεί να χαθούν ιδιοκτησίες που διατηρούν οι λιγοστοί κάτοικοι από γενιά σε γενιά και από την άλλη τα έργα των εταιρειών θα μακελέψουν τον τόπο. Κανείς ντόπιος που έλκει την καταγωγή του από τον Καβοντόρο και καταλαβαίνει την αξία του να μην εφησυχάζει. Οι μελέτες των εταιρειών έχουν τελειώσει και οι άδειες για τα καταστροφικά έργα τους έχουν δοθεί. Οι εταιρείες περιμένουν τις Τράπεζες να τους διαθέσουν κεφάλαια και τότε οι μπουλντόζες αρχίζουν να δουλεύουν.

*Γραμματέας του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Νότιας Καρυστίας"

Οι αιολικοί "επιχειρηματίες", είναι, βασικά, κλέφτες (αλλά ...νόμιμοι!).  Πληρώνονται για να πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Υπάρχουν μόνο επειδή επιδοτούνται και, έμμεσα ή άμεσα, λάδωσαν και λαδώνουν (υπάρχουν ΠΟΛΛΟΙ τρόποι να λαδώνεις, και όχι μόνο φακελάκια).  Αγορασμένες ΜΚΟ, αγορασμένοι μελετητές, αγορασμένοι "ρυθμιστές", δημόσιοι υπάλληλοι, ΜΜΕ, καθηγητές, πολιτικοί, και τελειωμό δεν έχει. Και φυσικά χρειάζονται γη. Στην Αγγλία, την πληρώνουν και την νοικιάζουν. Στην Ελλάδα την βουτάνε.