Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού

               
 Φτιάχνουμε αυτοσχέδια εργαλεία για λανάρισμα ώστε να αρχίσουμε να γνέθουμε μαλλί προβάτων για να φτιάξουμε νήμα πλεξίματος                                                           Τι τα θες…  μη σου μπει μια ιδέα. Αν σου μπει δεν ησυχάζεις μέχρι να το φτιάξεις γιατί ξέρεις ήδη πως θα το φτιάξεις, έχει σχεδιαστεί στο μυαλό σου με τη μία.
Κάπως έτσι σήμερα… με το που ξύπνησα κι όπως έπινα τον καφέ μου χαζεύοντας βιντεάκια στο youtube είδα τα λανάρια σε μερικά αμερικάνικα βίντεο.  Μου φάνηκε ενδιαφέρον μια και έχω 2-3 τσουβάλια μαλλί προβάτου από την προίκα της μάνας μου. Ξέρετε τότε όταν παντρευόσουν σου φτιάχναν οι γονείς μάλλινο στρώμα, πάπλωμα και μαξιλάρια. Μαξιλάρια έχουμε ακόμα με μαλλιά, το πάπλωμα μας μοιάζει βαρύ ε και μείναν τα μαλλιά στα τσουβάλια για καμιά 50αριά χρόνια.
Έκανα μια αναζήτηση στο google για λανάρια δε βρήκα τίποτα, έψαξα στην αγγλία είδα κάτι τιμές που ξεκινούσαν από 50φεύγα λίρες.  Τόσες λίρες για λανάρια δεν έχουμε. Ούτε χρυσές ούτε αγγλικές.
Ε και εκεί φώτισε η λάμπα και είδα όλη την κατασκευή σχεδιασμένη στο μυαλό μου. Σήμερα θα φτιάξω λανάρια είπα. Κι έφτιαξα. Με 1 ευρώ icon razz Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού
lanarisma Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού
Κι όχι μόνο έφτιαξα τα λανάρια αλλά έφτιαξα και τα πρώτα 40 ολόκληρα εκατοστά μάλλινου νήματος  και γέμισα με περηφάνια και πανηγύριζα ενώ η μάνα μου κουνούσε το κεφάλι της σε στυλ “πάει το παιδί μου τρελάθηκε”.
Για να φτιάξουμε τα αυτοσχέδια λανάρια για το λανάρισμα μαλλιού θα χρειαστούμε  ένα κουτάκι με σιδεράκια συρραπτικού, ένα συρραπτικό απλό γραφείου αλλά απο αυτά που ανοίγουν για να γεμίσουν, αφρώδες πλαστικό από αυτά που χρησιμοποιούν τα παιδιά στο δημοτικό, ατλακόλ και χοντρό χαρτόνι μακέτας. Αργότερα αν σας βολέψει κ θέλετε να το φτιάξετε καλύτερα θα βάλετε και ξύλα αλλά προς το παρόν δεν εχω βάλει ούτε κι εγώ.
diy lanaria 1 Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού
Καταρχήν θα αποφασίσετε τι μέγεθος θέλετε να κάνετε τα λανάρια σας. Εγώ τα έκανα σχετικά μικρά 10Χ7,5 εκατοστά γιατί βιαζόμουν να δω αν θα δουλέψει.  Γι’αυτό το μέγεθος ίσα που μου έφτασε ένα κουτάκι με σιδεράκια γα συρραπτικό.
Κόβετε λοιπόν το αφρώδες πλαστικό στο μέγεθος που θέλετε. Θα χρειαστούν δύο ίδια κομμάτια. Κρατάτε το συρραπτικό ανοιχτό γιατί δε θέλετε να κλείσουν τα σιδεράκια κι αρχίζετε να καρφώνετε τα σιδεράκια στο αφρώδες πλαστικό όσο πιο πυκνά μπορείτε. Ανα διαστήματα θα βάζετε και σιδεράκια από την αντίθετη πλευρά για να στερεωθούν καλύτερα. Δηλαδή αν καρφώνετε οριζόντια θα πατάτε που και που μερικά κάθετα για να πιάνει 4-5  οριζόντια.
diy lanaria 2 Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού
Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Το κουτάκι έχει 1000 σιδεράκια νομίζω. Με το πάσο σας λοιπόν. Που και που θα τεντώνετε το αφρώδες πλαστικό και θα πιέζετε τα σιδεράκια προς τα κάτω. Θα βρείτε το ρυθμό σας.
diy lanaria 3 Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού
Απο την μπροστινή πλευρά όπως βλέπετε είναι γεμάτο μικρά καρφάκια. Με αυτά γίνεται το λανάρισμα του μαλλιού.
diy lanaria 4 Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού
Στη συνέχεια θα κόψετε δυο κομμάτια από χοντρό μακετόχαρτο στις ίδιες διαστάσεις, θα απλώσετε ατλακόλ και θα κολλήσετε επάνω το αφρώδες πλαστικό. Με ένα μολύβι ή ότι σας βολεύει πιέστε λίγο ανάμεσα απο τα σιδεράκια σε διάφορα σημεία αλλά και στις άκρες για να κολλήσει καλά.  Για να είστε και σίγουροι όμως πατήστε και με το συρραπτικό, κλειστό κανονικά αυτή τη φορά, γύρω γύρω για να στερεωθεί καλά το αφρώδες πλαστικό με το μακετόχαρτο.
Τέλος κόψτε δυο λωρίδες μακετόχαρτο στο διπλάσιο μήκος των λαναριών σας και συρράψτε τα με το συρραπτικό σας καλά από την επάνω και την κάτω πλευρά για να τα χρησιμοποιείτε σαν λαβές.
Αν γουστάρετε το λανάρισμα και θέλετε να τα φτιάξετε καλύτερα κολλήστε το μακετόχαρτο σε ένα κομμάτι ξύλο και προσθέστε και ξύλινη λαβή.
Και τώρα που το ξανασκέφτομαι… αγοράστε ξύλινες ρακέτες θαλλάσης, κόψτε το επάνω μέρος σε παραλληλόγραμο με μια σέγα και στερεώστε εκεί πάνω το αφρώδες υλικό με το μακετόχαρτο του.
Γενικά από λανάρισμα μαλλιού δεν έχω εμπειρία, ούτε και η μάνα μου θυμόταν να μου πει τίποτα γιατί τα δίναν σε μηχανή για το λανάρισμα οπότε πάρτε κι αυτό το βίντεο για να μπείτε στο νόημα.
Τώρα για να πω την αλήθεια εγώ περισσότερο να παίξω ήθελα αρχικά αλλά τώρα καλοβλέπω τα τσουβάλια με το μαλλί προβάτου της γιαγιάς. Με βλέπω να αρχίσω να γνέθω μαλλί κι ας μη ξέρω ποια είναι η ρόκα και πιο το αδράχτι, θα τα βρω στην πορεία icon smile Φτιάχνουμε αυτοσχέδια λανάρια για λανάρισμα μαλλιού πηγη http://www.sheblogs.eu/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου